Em ne radi signalizacija, em blatnjavi pa se ništa ne vidi: Za 5 godina, 3.000 udesa izazvali su traktoristi

Prof. Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je zakon lepo predvideo šta bi trebalo uraditi, jer sa poljoprivrednim mašinama, pretežno traktorima, postoji veliki problem

U ovo doba godine, kada su poljoprivredni radovi u toku, povećan je broj traktora, kombajna i drugih poljoprivrednih mašina u saobraćaju. Rizični su i neretko glavni uzročnici nezgoda. U poslednjih pet godina više od 3.000 udesa izazvali su traktoristi, a u dve trećine slučajeva, oni su i jedini koji u tim udesima stradaju. Profesor dr Milan Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da su zakonska rešenja prilično dobra, ali da se ne primenjuju.

Prof. Vujanić iz Komiteta za bezbednost saobraćaja kaže da je zakon lepo predvideo šta bi trebalo uraditi, jer sa poljoprivrednim mašinama, pretežno traktorima, postoji veliki problem.

- Starost traktora je prosečno 35 i više godina, a ugroženost onih koji voze traktore je preko 50 puta veća od onih koji voze automobile. Imajući to u vidu, uglavnom ti stariji traktori nemaju ni žuto rotaciono svetlo, ni rol bar, ni kabinu. Zato kod prevrtanja dolazi ili do težih povreda ili gine onaj koji je na traktoru - kaže za RTS Vujanić.

Zato je, kaže, propisano da mora da ima rol bar, tako da kod prevrtanja ne bi usmrtio onog ko ga vozi.

S druge strane, dodaje, postoji prilično veliki nemar poljoprivrednika koji ih ne opreme rotacionim svetlima, a voze ih u vreme kad je mrak.

- Em ne radi signalizacija, em su blatnjavi pa se ništa ne vidi, em nemaju rotaciono svetlo, pa su izuzetno velika opasnost na putu. Gleda im se kroz prste, ali je to na njihovu štetu - smatra Vujanić. Preporučuje, zato, da se pooštri kontrola.

Da li ste videli da je neko kažnjen jer je ostavio blato na putu?

Zakon je, napominje, predvideo da je onaj ko koristi traktor, pa iznese blato na put, dužan da ga očisti.

- Da li ste videli nekog da je očistio blato s puta i da li ste videli da je neko kažnjen zato što je ostavio blatnjav put. Prilično dobro rešena normativa, ali nemamo efekte jer se ne primenjuje - ukazuje Vujanić.

U večernjim časovima, kada pada mrak trebalo bi biti oprezan u saobraćaju i ne preticati kolone prikolica sa poljoprivrednim proizvodima. Trebalo bi dobro odmeriti i trag kočenja.

Video: Ovako danas izgledaju ulice Beograda nakon nevremena koje je pogodilo prestonicu

(Telegraf.rs)