Neverovatna prevara na letovima iz Indije: Čak 30% putnika na letovima za SAD traži invalidska kolica!

Vreme čitanja: oko 4 min.
Foto: NARINDER NANU / AFP / Profimedia

Porast zahteva za invalidskim kolicima na glavnim aerodromima u Indiji postao je ozbiljan problem, posebno za avio-kompanije poput Air India, koja mesečno beleži ogroman broj ovih zahteva.

Iako neki putnici zaista zahtevaju ovu pomoć zbog zdravstvenih stanja ili starosti, značajan broj putnika koristi ovu uslugu kako bi zaobišao duge redove i izbegao duge šetnje, što potencijalno uskraćuje potrebnu pomoć onima kojima je zaista potrebna.

Ministarstvo civilnog vazduhoplovstva pažljivo prati ovaj rastući trend, preneo je CNBC-TV18, ranije ove godine. Izvori iz ministarstva rekli su za da Generalna direkcija civilnog vazduhoplovstva (DGCA) razmatra situaciju i mogla bi da izradi smernice.

Zvaničnik je istakao ozbiljne bezbednosne zabrinutosti povezane sa prevozom više putnika u kolicima nego što posada može da pomogne u slučaju hitne situacije.

Air India rukovodi sa više od 100.000 rezervacija invalidskih kolica mesečno, na domaćim i međunarodnim letovima. Kompanija posebno beleži najveću potražnju na rutama ka Severnoj Americi i Velikoj Britaniji, gde letovi traju dugo, a među putnicima je veći broj starijih osoba.

Evo nekoliko primera koji pokazuju obim problema:

* Mart 2025, let Air India od Delhija do Njuarka imao je čak 89 putnika koji su zahtevali pomoć invalidskih kolica.

* Februar 2025, let od Delhija do Čikaga zabeležio je 97 zahteva za kolica.

* Februar 2025, let Delhija do Čikaga imao je 99 rezervacija invalidskih kolica, što je gotovo 30% putnika u avionu.

Na domaćim linijama situacija nije mnogo drugačija, 27. februara 2025, samo na aerodromu u Mumbaiju zabeleženo je 750 rezervacija kolica za domaće letove Air India. Neki članovi osoblja izveštavaju da su videli i do 120 zahteva za kolica za jedan međunarodni let iz Mumbaija.

Zašto je došlo do porasta?

Nekoliko faktora doprinosi ovom porastu zahteva za invalidska kolica. Prvo, Air India nudi besplatne usluge u invalidskim kolicima. Ova besplatna usluga učinila ju je popularnim izborom za putnike, uključujući i one kojima možda nije potrebna pomoć, ali žele da ubrzaju svoje putovanje na aerodromu.

Drugo, sve je veći broj starijih putnika koji putuju u inostranstvo, često da bi posetili svoju decu ili iz razonode. Uobičajeno je da članovi porodice rezervišu usluge u invalidskim kolicima za svoje starije roditelje ili rođake, nadajući se da će im osigurati udobnost tokom putovanja. To je razumljivo, s obzirom na teškoće sa kojima se stariji putnici suočavaju na aerodromima, koji često zahtevaju duge šetnje i duže vreme čekanja.

Treće, pojavio se rastući trend u kojem se zdravi, stariji putnici odlučuju za invalidska kolica ne iz nužnosti, već zato što im to omogućava da zaobiđu duge redove i brže pristupe kapiji za ukrcavanje.

Osoblje aerodroma na raznim terminalima prijavilo je slučajeve u kojima putnici koji traže invalidska kolica normalno hodaju nakon što prođu kroz bezbednosnu i imigracionu kontrolu. U nekim slučajevima, skoro 50 odsto putnika koji su tražili uslugu u invalidskim kolicima završi hodajući bez pomoći nakon što prođu ove kontrolne punktove.

Vaša udobnost je nečija muka

Iako namera koja stoji iza ovih zahteva može biti obezbeđivanje udobnosti, posledice ove zloupotrebe su ozbiljne, posebno za one kojima je zaista potrebna pomoć.

Prebukiranje usluga za invalidska kolica znači da avio-kompanije često nisu u mogućnosti da pruže podršku starijim ili zdravstveno obolelim putnicima kojima je to najpotrebnije. Kada avio-kompanije prime veliki broj zahteva ponekad se približava ili prelazi broj članova posade na brodu to stvara logističke izazove i rizikuje ugrožavanje bezbednosti putnika.

Takođe može dovesti do značajnih kašnjenja u vremenu obrade, što utiče na red letenja.

Kako sprečiti zloupotrebu?

Dostavljanje dokaza: Jedno potencijalno rešenje moglo bi da uključi zahtev da mlađi putnici dostave medicinsku dokumentaciju prilikom zahteva za invalidska kolica. Iako ovo možda nije idealno za sve putnike, moglo bi pomoći u smanjenju zloupotrebe osiguravanjem da se usluga odobri samo onima sa validnom potrebom. Takođe bi pružilo dodatni sloj odgovornosti za one koji rezervišu uslugu u ime starijih rođaka.

Starosna granica: Druga mogućnost bi bila uvođenje starosne granice za zahtev za pomoć u invalidskim kolicima. Iako se ovo nekima može činiti starosno ograničenjem, moglo bi pomoći da se osigura da je usluga rezervisana za one kojima je zaista potrebna. Starije osobe sa problemima kretanja ili zdravstvenim stanjima trebalo bi i dalje da imaju pravo da zatraže pomoć, ali zdravi stariji putnici kojima nisu potrebna invalidska kolica mogli bi se ohrabriti da istraže druge alternative.

Uvođenje usluga korišćenja kolica za starije putnike: Aerodromi bi mogli da razmotre uvođenje alternativnih usluga poput kolica za starije putnike koji možda nemaju zdravstvena stanja, ali bi cenili pomoć u izbegavanju dugih šetnji, posebno za međunarodne letove. Takve usluge bi mogle da se nude uz minimalnu naknadu ili da budu uključene u ukupnu cenu avionske karte kako bi se smanjila zloupotreba usluga korišćenja invalidskih kolica.

Ograničiti broj invalidskih kolica na svakom letu: Avio-kompanije bi takođe mogle da postave ograničenje broja zahteva za invalidska kolica po letu kako bi se osiguralo da su resursi na odgovarajući način raspoređeni. Ovo bi takođe sprečilo prebukiranje usluge, što bi moglo da ostavi putnike kojima je zaista potrebna pomoć bez pomoći.

Iako je ključno da avio-kompanije i vlada preduzmu mere, putnici takođe imaju odgovornost da osiguraju da se sistem ne zloupotrebljava. Privilegija traženja invalidskih kolica trebalo bi da bude rezervisana za one kojima su zaista potrebna.

(Telegraf.rs)