Zašto se u poslednjih 10 godina koncept putovanja u potpunosti promenio?

U poslednjoj deceniji se koncept putovanja dosta izmenio. Da li vi putujete više ili manje nego pre?

foto: pixabay.com

Danas ljudi putuju više nego ikada pre. Većinu dana provodimo za kompjuterom, koji ima potpunu kontrolu nad našim željama. On kreira sadržaj koji želimo da vidimo, pokazuje nam mesta koja želimo da posetimo i način na koji želimo da stignemo na odredište. Zahvaljujući niskim cenama avio-kompanija, sada možete putovati gde god poželite, bez mnogo problema.

Masovna popularnost društvenih medija napravila je mesta za novu vrstu promocije putovanja, što pre nije bilo toliko zastupljeno. Dok putujemo i istražujemo svet, menjamo celo iskustvo. Insider je izdvojio nekoliko očiglednih stvari koje su promenile turizam u prethodnoj deceniji.

AirBnb i i ostali sajtovi koji nude pristupačan smeštaj

Sajtovi koji nude smeštaj nisu novost, ali je Airbnb promenio pravila igre. Ovaj sajt vam omogućava da provedete noć u kućici na drvetu, minijaturnoj kući ili luksuznoj vili, izbor je potpuno na vama. Ova kompanija se rapidno proširila, listing im je svake godine veći za 100% , pa su proširili i ponudu na mogućnost iznajmljivanja lokalnog vodiča i dodatne specijalne aktivnosti poput kampovanja.

Airbnb je sjajan ako želite jedinstven smeštaj po pristupačnoj ceni, ali nezavisnost ove kompanije donosi određene rizike. Airbnb je imao problema sa lažnim domaćinima, lažnim listinzima, a najgori grad po tom pitanju je Barselona.

Instagram iluzija

Kada je Instagram počeo sa radom 2011. godine, naglo je porastao broj travel blogera i fotografa, koji su za kratko vreme prikupili masu pratilaca. Ova platforma je promenila način na koji obična osoba percipira putovanja. Ako pratite travel influensera koji konstantno postavlja fotografije sa savršenog odmora, velike su šanse da skrolujete kroz njegov nalog i pitate se "Kako da se stvorim tamo, ovog momenta?".

Influenseri većinu svojih putovanja mogu da si priušte jer sklapaju ugovore sa određenim hotelima i kompanijama iz mesta u koje idu. Odlična je stvar kada influenseri predstave mesto koje nije na listi najpopularnijih na svetu, ali je problem kada se svi upute na tu jednu destinaciju i unište je.

Pogrešno predstavljena mesta

Druga loša strana travel influensera je to što oni svojim fotografijama mogu pogrešno prezentovati mesto u kojem su. Za primer uzmimo poznatu kapiju na Baliju zbog koje turisti često posećuju ovo mesto. Ona izgleda kao ulaz u neki veliki hram, ali da li ste znali da je ova "poznata" kapija, zapravo ulaz za golf terene?

foto: pixabay.com

Pokušajte da ne stavljate sebe u nezgodnu situaciju samo zbog selfija. Taj FOMO osećaj (anksioznost koju osećate jer niste na mestu na kojem se trenutno dešava nešto zanimljivo) koji dobijemo dok skrolujemo kroz Instagram, nije uvek važan. Influenseri mogu biti sjajan izvor inspiracije, ali za prosečnog turistu, oni ne mogu zameniti istraživanje i učenje o određenim destinacijama.

Održivi turizam

Masovno povećanje broja letova u prethodnoj deceniji, stvorilo je velike ekološke probleme. Veoma je važno da ljudi odgovorno posećuju određene države. Održivi turizam se zalaže za ideju da turista poštuje okolinu u kojoj se našao, njeno kulturno nasleđe i ljude koji tamo. Kenija većinu novca zaradi od safari turizma. Oni taj zarađeni novac koriste kako bi održavali prirodu životnu sredinu i okruženje, kako bi sačuvali ugrožene vrste, kao što su na primer crni nosorozi. Ali, safari turizam može biti loš po ugrožene vrste. Istraživanja su pokazala da gepardi dobijaju manje mladunaca, u delovima gde ima više turističkih poseta. Potrebno je pronaći balans.

Zimski period raj za putovanja

Sve više ljudi putuje u toku zimskih meseci. Ljudi su postali zainteresovaniji za istraživanje zemalja u toku zime. Pored istraživanja, zimska putovanja se smatraju putovanjima "van sezone", što momentalno znači jeftiniji put. Avio kompanije su 2017.godine sprovele istraživanje među putnicima i došli su do saznanja da bi 80% ljudi putovalo u toku zime, jer je mnogo opuštenije i nije gužva.

Šta je na vašoj travel listi za 2020. godinu?

Video: Dajte teleport mašinu! Ova kuća na drvetu je simbol zimske idile

(K.B.)