Koja je razlika između pogona na svim točkovima i pogona na sva 4 točka?

Evo kako svaki radi, i šta može da učini za vas

Dzip, Pustinja
Foto: Pixabay.com

Oba su sredstvo koje vam je potrebno da ostvarite svoj cilj, ali između pogona na sva 4 točak i pogona na svim točkovima postoje prilično velike razlike.

Kako pogon na svim točkovima radi

Ovaj sistem je optimizovan za vožnju na putu i ima sposobnost da snagu motora pošalje ka sve četiri gume u isto vreme.

To će vam pomoći da se vozilo kreće mnogo bolje nego kada ima pogon na prednjim ili zadnjim točkovima na putevima prekirvenim snegom ili vodom.

Mnogi sistemi prebacuju snagu između prednjih i zadnjih guma po potrebi i automatski se prebacuju na pogon na dva točlka kada je to zgodno za uštedu goriva.

Zato je pogon na svim točkovima mnogo bolji izbor za sve prosečne vozače koji žele sigurnost kada su na klizavim putevima.

Dzip

Foto: Pixabay.com

Kako pogon na sva četiri točka radi

Ovaj sistem namenjen je prvenstveno za vožnju van puteva ili na ekstremno klizavim povšrinama. U pitanju je sistem koji sam vozač mora da odabere pritiskom dugmeta (najčešće).

Kada to uradi, prednje i zadnje osovine se okreću istom brzinom.

A to zauzvrat garantuje više snage na zemlji kada vozite po ultra klizavim uslovima.

Ali ovaj sistem nije dizajniran da se koristi po normalnim putevima i rezervisan je za vozila sa ozbiljnim terenskim sposobnostima.

Sistemske zabune

Audi A6 Allroad

Foto: Promo

Proizvođači automobila ne olakšavaju kupcima da dešifruju tehnologiju ispod njihovih vozila.

Mnoga vozila sa Subaru Simetričnim pogonom na svim točkovima zapravo dele snagu između prednje i zadnje osovine asimetrično.

Audijev Quattro sistem znači tri različite stvari ako govorimo o A3, A4 i A4 Allroad modleima.

Ford takođe insistira na pogonu na četiri točka kada opisuje neki od svojih SUV-ova sa pogonom na svim točkovima.

Sada, kada znate kako svaki od ovih sistema funckioniše, možete da izaberete najbolji za vaše potrebe.

(Telegraf.rs)

Tagovi: auto, Automobili, pogon, Točkovi

Pogledajte sve vesti u poslednja 24 sata

Otkrivamo sve prednosti i mane hečbek i sedan modela

Evo šta vas sve čeka ako vam na tehničkom pregledu kažu da morate da ukucavate novi broj motora

Otkrivamo koje zemlje prave najbolje luksuzne automobile, a koje najbolje sportske i SUV modele

10 automobila koji će se najverovatnije pokvariti posle 5 godina - a na listi su i 2 iz Srbije

Snaga sve veća, a kubikaža sve manja – da li su ovi motori zaista bolji?

Ovaj model naočara za sunce nikada ne biste smeli da nosite kada vozite

3 trika lopova koje morate da znate - ako želite da sačuvate svoj auto

7 najudobnijih i najpristupačnijih automobila koje trentuno možete da kupite

5 pametnih provera koje svako mora da uradi na svom autu pre nego što krene na more

Evo zašto nikako ne biste smeli da vozite kola kroz poplavu

Šta je lambda sonda i čemu služi?

Najbezbednije mesto u autu zavisi od vaših godina - evo gde treba da sede deca, a gde odrasli

Stvar koju žene obožavaju da leti rade u kolima je mnogo opasnija nego što to mogu i da zamisle

Ako napravite saobraćajni prekršaj dok vam je dete u autu, preti vam 8 puta veća kazna, čak i zatvor

Šta je keramički premaz za auto - i od čega stvarno štiti, a od čega ne?

Sve o tehnici vožnje koja će vam ušedeti gorivo. Da li auto troši manje ako vozite brzo iza nekog?

Stvar koju redovno radimo na moru može ozbiljno da uništi unutrašnjost auta

Evo gde tačno moramo da gledamo tokom vožnje kako bismo bili maksimalno spremni da izbegnemo nesreću

Evo zašto gumama ne sme da se produbljuje šara, i kako da prepoznate da li vam neko prodaje takvu

Upalila se lampica za rezervu? Evo koliko kilometara neki od popularnih automobila mogu još da pređu

Da li je bolje voziti sa klimom, ili spuštenim prozorima? Evo šta troši više goriva

Evo kako sistem za paljenje auta bez ključa može da bude smrtonosan

Vozi odmoran: Ako idete kolima na more, 2 dana su veoma opasna, posebno ako krenete u ovo vreme

2 ključna simptoma na autu koja otkrivaju da ventil za kontrolu lera ne radi kako treba

Hit trik: Kako da se ne uhvatite za vreo volan kad uđete u automobil koji je dugo bio na suncu

17 velikih i malih zamki prodavaca i saveti kako da ih izbegnete kad kupujete polovan automobil

Gde možemo na odmor i sa srpskom vozačkom dozvolom, a gde je to proces da vas glava zaboli (MAPA)

Poplavio vam se automobil? Bez panike, problem je rešiv, ali ove korake ne smete da preskočite

Da li električni bicikli moraju da se registruju? Evo šta kažu pravila

Izgubili ste tablice? Evo šta morate da uradite, i koliko će vas to koštati

Evo kako da se najbolje zaštitite kod davanja kapare i izbegnete da budete prevareni

Vaši ključevi od kola imaju tri tajne funkcije - evo kako se aktiviraju

5 korisnih trikova za vozače koji vas mogu spasiti nesreće na putu

Evo zašto je opasno da vozite sa zimskim gumama kada je napolju više od 7 stepeni

Evo kako se najbezbednije čuvaju letnje gume i greške koje sigurno pravite, a mogu da ih unište

Upozorenja koja jasno govore da akumulator umire - i prost trik da proverite u kakvom je stanju

Zašto na kolima postoje poziciona svetla - i koja je njihova prava svrha?

Šta da radite kada polomite, izgubite ili ako prestane da vam radi ključ od automobila?

5 najvećih grešaka koje vozači prave sa klimom u kolima

Holanđani desnom rukom otvaraju vrata kada izlaze iz kola - i vi ćete kada vidite koliko je to važno

/
<% galerijaAlt  %>

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima