• 11

Ove tri stvari su najveći neprijatelji svake auto gume

Sa toliko neprijatelja koji prete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvideti njihov vek trajanja

  • 11

Postoje tri glavna neprijatelja automobilskih guma: fizički, spoljni i ljudski faktor, koji je ujedno i najčešći usled neznanja ili nemara.

Uobičajeni neprijatelji su i: pritisak naduvavanja, razni predmeti na putu, dubina šara pneumatika, vremenski uslovi, neodržavanje, nepravilno opterećenje, neprikladna brzina, itd.

Sa toliko neprijatelja koji prete gumama, gotovo je nemoguće tačno predvideti njihov vek trajanja. Ako se pravilno ne održavaju, gume će se brže trošiti i oštetiti, a možda će i postati nebezbedne za vožnju.

Fizički faktor

Ovde dodatna pojašnjenja nisu potrebna, s obzirom na to da se ova kategorija odnosi na sve vrste mehaničkih oštećenja.

Ljudski faktor

Neredovna kontrola istrošenosti i oštećenja pneumatika.

Neodržavanje ispravne vrednosti pritiska u pneumaticima: premalo naduvani ili prenaduvani pneumatici.

Ponovno naduvavanje pneumatika nakon vožnje sa praznim ili jako izduvanim pneumatikom.

Neredovna kontrola dubine gazećeg sloja.

Pneumatici nisu zamenjeni nakon dosezanja propisane minimalne dubine gazećeg sloja.

Korišćenje rezervnog točka različitih dimenzija pri brzinama većim od 50 km/h.

Zimske gume, točkovi, točak, šara,

Foto: Pixabay

Neprimećivanje promena u dinamičkim performansama, kao što su: gubitak pritiska, buka ili vibracije.

Kombinovanje različitih vrsta pneumatika.

Pneumatik nije odmah pregledan nakon snažnog udarca.

Prilikom zamene pneumatika bez unutrašnje gume (tubeless) nije zamenjen ventil pneumatika.

Popravke pneumatika se obavljaju kod kuće umesto kod vulkanizera.

Privremena rešenja smatrate trajnim rešenjima.

Korišćenje pneumatika na oštećenim, iskrivljenim felnama.

Korišćenje točkova i felni neusklađenih dimenzija.

Pneumatici se ne balansiraju nakon postavljanja ili zamene.

Postavljanje pneumatika čija oznaka brzine i indeks opterećenja nisu najmanje jednaki ili veći od onih pneumatika koje je proizvođač fabrički postavio na vozilo.

Korišćenje letnjih pneumatika po hladnom, zimskom vremenu.

Nepravilno skladištenje i rotacija pneumatika.

Spoljni faktor

Ovde ubrajamo ekstremne temperature i vremenske uslove kao što su kiša, led i sneg. U njih se mogu uvrstiti i ulje i mast.

Video: Svet i Evropa su gladni automobilskih guma, a Japanci će ih hraniti iz Srbije

(Telegraf.rs/Michelin)

Komentari

  • ime

    Ja prosle godine vozio celo leto ja zimskim gumama, ne vidim da im je ista falilo. Mozda ce krace trajati, ali ok su i ove godine

  • Andrija

    Korišćenje zimske gume leti,brza vožnja po krivinama često naglo kočenje loši putevi

  • Sake

    Naglo kocenje, a da ne govorim kretanje hehehe ako ostaje crno iza guma.....

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima