• 10

Šta sami možemo da popravimo na svojim savremenim automobilima?

A ako želite da promenite običnu sijalicu prednjeg fara, neretko ćete morati da posegnete za uputstvom za upotrebu, naoružate se strpljenjem i uklonite nekoliko delova pre nego što do nje dođete

  • 10

Izgleda da su dani kada su naši očevi, rođaci i komšije iz hobija održavali svoje automobile odbrojani. Savremni automobili su neprobojne tvrđave skupe elektronske opreme, pa jedan pogrešan potez može da izazove domino efekt događaja od kojih će svaki predstavljati još po jednu dodatnu stavku na računu kod majstora.

Šta, ustvari, zaista možemo sami danas da uradimo na svom automobilu?

Ako je vaš ljubimac opremljen ksenonskim svetlima, ona rade pod naponom od čak 20.000 volti pa je čeprkanje po njima opasno.

Čak i promena akumulatora kod nekih automobila može za rezultat da ima potrebu za reprogramiranjem prozora i elektronskog daljinskog ključa, bez koga je pokretanje motora nemoguće.

A ako želite da promenite običnu sijalicu prednjeg fara, neretko ćete morati da posegnete za uputstvom za upotrebu, naoružate se strpljenjem i uklonite nekoliko delova pre nego što do nje dođete.

Auto-mehaničar, popravljanje kola, automehaničar

Foto-ilustracija: Profimedia/Wavebreak

Cilj svega toga je da vas demotiviše i natera da servisima obezbedite dodatni posao. Poslednja direktiva EU naglašava da promena sijalica ne sme da bude komplikovana. To je, međutim, siva zona - jer, šta to znači "ne sme da bude".

Ono što na današnjim automobilima možete da promenite su filteri za vazduh, enterijer i filter za ulje. Možete i da dodate ulje, antifriz i tečnost za pranje stakala.

Ali, čak ni sa promenom guma stvari nisu tako jednostavne.

Ako su gume opremljene pasivnim sistemom za nadgledanje pritiska (koji meri brzinu okretanja točkova preko ABS sistema), onda možete sami da se bavite njihovom zamenom. Međutim, ako su u točkove ugrađeno aktivni sistemi (posebni senzori u svakoj gumi), posle promene guma u sopstenoj režiji vrlo je verovatno da će oni prestati da rade.

Video: Auto pokojne tašte restaurirao 3 godine kako bi iznenadio suprugu za godišnjicu braka

(Telegraf.rs/HAK)

Komentari

  • Duka

    Baviti se mehanikom i elektronikom na vozilu je velika nauka.veliki broj ljudi nema percepciju o nacinu na koji vozilo funkcionise.takav sklop je i za priucene majstore nekada izazov.mehanika manje vise funkcionise isto,tu je razlika minimalna,ali pridodata pametna elektronika je izazov.sesti u vozilo ,gurnuti kljuc i startovati vozilo bez osnovnog znanja o nacinu rada vozila je za mene ludilo .ljudi voze godinama,nesvesno upropastavajuci kola zbog dobrovoljnog neznanja,pa se onda pitaju zasto vise kod majstora non stop i zasto kvarovi kostaju.nemoze se kljucati po telefonu uz glasnu muziku a ne osluskivati vozilo.

  • Mladen

    A metlice za brisače ? To ste zaboravili. Eeeeee malo li je na današnju skupoću ?!?

  • Crni

    Kako ko neko sve, neko nesto, vecina nista.

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima