Kako da prepoznate kvar izduvnog sistema?

Ozbiljnost oštećenja na izduvnom sistemu može se razlikovati, ali će ono gotovo uvek izazvati jedan ili više simptoma...

  • 0
auspuh, dim, izduvni gasovi Foto: Unsplash

Sistem za odvod izduvnih gasova je veoma složen. A osim odvođenja gasova, zadužen je i za njihovo prečišćavanje. Kako uočiti da je na sistemu za odvod izduvnih gasova došlo do curenja ili propuštanja?

Ozbiljnost oštećenja na izduvnom sistemu može se razlikovati, ali će ono gotovo uvek izazvati jedan ili više simptoma. Ukoliko se kvar ne otkloni, to bi moglo da dovede do drugih većih problema.

Auspuh katalizator lonac automobil Foto: Pixabay

Do ispuštanja izduvnih gasova dolazi kada gasovi izlaze iz izduvnog sistema vozila pre nego što dođu do izduvne cevi (auspuha). Takođe, može doći do ispuštanja i u samoj cevi ili loncu. Kada je vozilo ispravno, izduvni gasovi se ispuštaju se iz cevi.

Nažalost, nije retkost da neki od gasova iscure pre nego što dođu do cevi. Izduvni gasovi mogu da izlaze između komore za sagorevanje motora i izduvne cevi.

Nepravilno ispuštanje izduvnih gasova je problematično iz nekoliko razloga: Prvo, senzori verovatno neće imati optimalan protok izduvnih gasova, što može dovesti do toga da motor sagoreva ili previše ili nedovoljno goriva.

Curenje izduvnih gasova je šteno po okolinu, pogotovo ako gasovi izlaze pre katalizatora. Ono, takođe, može predstavljati i veliki rizik po zdravlje vozača i njegovih saputnika.

Auspuh, katalizator, izduvni sistem Foto: Pixabay

Do curenja izduvnih gasova može doći zbog korozije, dugogodišnjeg korišćenja, udarca podvozja automobila o kamen ili ivičnjak, zbog neke fabričke greške...

Kada dođe do ispuštanja, mogu se primetiti nekoliko simptoma: vibracije koje potiču iz izduvnog sistema, "zviždanje" (piskutav zvuk) koje dopire iz motornog prostora, povećana potrošnja goriva… Često će se uključiti i signalna lampica motora, a može se čuti i zveketav zvuk koji dolazi iz katalizatora.

Izduvni gasovi mogu da cure bilo gde, od motora pa sve do samog kraja izduvne cevi, podseća HAK,a najčešće dolazi do propuštanja na razvodniku izduva.

Auspuh, dim Printscreen: Flickr/frankieleon

Izduvni kolektor je odgovoran za sakupljanje izduvnih gasova iz svih cilindara motora i njihovo usmeravanje kroz jednu cev, što na kraju dovodi do katalizatora, kao i jednog ili dva senzora kiseonika - pre nego što stigne do izduvne cevi. Razvodnik izduva je najčešće deo koji treba zameniti.

Ukoliko se javi neki od opisanih simptoma ili problema, neispravne delove izduvnog sistema bi što pre trebalo zameniti ili popraviti. Pogotovo ako osetite da izduvni gasovi ulaze u kabinu vozila!

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA