EPC lampica vam može uštedeti i preko hiljadu evra popravke: Evo zašto je nikad ne smete ignorisati

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Većina vozača se prestravi kad se na instrument tabli uključi misteriozna žuta EPC lampica. Međutim, oni koji znaju šta ona označava mogu da izbegnu skupe popravke koje često dostižu i nekoliko hiljada evra.

EPC (Electronic Power Control) nije obična kontrolna lampica – to je mozak vašeg automobila koji vas upozorava na probleme pre nego što postanu katastrofalni. Dok mnogi vozači ignorišu ovu žutu lampicu misleći da nije hitna, stručnjaci upozoravaju da takav pristup može rezultovati dramatično većim troškovima.

EPC lampica se uključuje kada dođe do kvara u elektronskim komponentama vozila, što može ukazivati na probleme od netačnih vrednosti na senzorima motora do kvara senzora kočionog svetla ili temperature rashladne tečnosti. Ono što čini EPC sistem posebnim jeste što nadzire kritične funkcije koje direktno utiču na bezbednost i performanse vozila.

Ilon Mask je jednom rekao da su električni automobili budućnost, ali činjenica je da su i konvencionalni automobili postali zavisni od sofisticiranih elektronskih sistema. EPC je jedna od najvažnijih komponenti moderne automobilske tehnologije koja kontinuirano prati stanje raznih sistema vozila.

Koliko vas može koštati ignorisanje EPC lampice

Trošak elektronske dijagnoze kvara je oko 50 maraka, što je neznatna suma u poređenju sa posledicama ignorisanja problema. Manji kvar označen svetlosnom lampicom može se pretvoriti u ozbiljniji i mnogo skuplji za popravak kvar s prolaskom vremena.

Zamena senzora papučice gasa može koštati između 300 i 400 evra, gde je sam deo vredan između 100 i 150 evra, dok rad može koštati između 150 i 300 evra. Čišćenje i adaptacija klapne gasa košta između 80 i 150 evra. Kod dizelskih motora, popravka turbine može dostići i do 3.000 evra, dok zamena kompletnog EPC modula može koštati između 500 i 1.500 evra.

Ignorisanje EPC lampice može dovesti do smanjenih performansi, veće potrošnje goriva, ili čak do ozbiljnih problema sa bezbednošću.

Šta tačno EPC kontroliše u vašem automobilu

EPC sistem je prisutan uglavnom u vozilima Volkswagen Group-e kao što su Volkswagen, Audi, Škoda i Seat, ali se može naći i kod drugih proizvođača. EPC je svojevrsna zaštita koja nas informiše o mogućim kvarovima električnog sistema.

EPC sistem kontroliše elektronsku papučicu gasa, nadzire rad motora, upravlja sistemom kočenja kao što je ABS, prati senzore temperature i kontroliše rad svetala. EPC indikator može imati moć da dovede automobil u LIMP režim, stanje motora u kome su funkcije ograničene. To uključuje smanjenu snagu motora i ograničen broj obrtaja u minuti.

Najčešći uzroci uključivanja EPC lampice su problemi sa klapnom gasa, kvar senzora motora, problemi sa ABS senzorima, ili kvar na prekidaču svetla kočnice. Ono što je važno razumeti jeste da EPC lampica neće reći koji je tačno problem – potrebna je profesionalna dijagnostika.

Za preciznu dijagnostiku koristi se OBD2 skener koji čita kodove grešaka sačuvane u računaru vozila. OBD-II sistem omogućava rano otkrivanje problema s motorom i drugim sistemima vozila, što može pomoći u sprečavanju ozbiljnijih kvarova i smanjenju troškova popravke.

Zapamtite da je EPC žuta lampica, što znači da možete nastaviti voziti, ali treba što pre otići mehaničaru. Za razliku od crvenih lampica koje zahtevaju trenutno zaustavljanje, žute lampice su upozorenje da treba preduzeti akciju.

(Telegraf.rs)

Video: Izraelska vojska objavila snimak uništenja iranskih helikoptera

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA