Automobili gore leti, a evo i zašto: Ekspert objašnjava: Ovo su 2 glavna uzroka požara, zaštitite se što pre

M. R.
M. R.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Zapaljenje automobila u letnjem periodu je postala gotovo svakodnevna pojava, a u Srbiji i regionu se sve češće dešava poslednjih godina. Naravno, svako zapaljenje ima uzrok, a to je, u gotovo 100 odsto slučajeva, neispravnost.

Pre svega, automobili se pale iz 2 najčešća razloga - zbog loših i zastarelih instalacija, kao i sagorevanja neispravnog DPF filtera čađi, objašnjava za Telegraf Jovan Pokrajac, automehaničar i verovatno najbolji poznavalac automobila u regionu.

DPF filtere imaju gotovo svi noviji dizelaši. Međutim, pošto je vozni park u Srbiji zastareo, takođe i DPF filteri su dotrajali. To izaziva havarije, odnosno pregrevanje, i na kraju zapaljenje.

Zbog strogih ekoloških normi, u dizelaše se ugrađuju DPF filteri, sa zadatkom da uklone sitne čestice - čađ.

Do paljenja automobila dolazi kada je DPF zapušen jer tada motor počinje da se pregreva.

- Naravno, i ovo je kobna kombinacija kod dizelaša, a opet su najopasnije loše instalacije. Ako imamo curenje ulja na motoru, kada dođe u kontakt sa usijanim delovima (izduvna grana) dolazi do obaveznog paljenja. Još je veći problem ako je DPF zapušen, javlja se previsoka temperatura na izduvnom sklopu. Ako ogromna temperatura (više od 600 stepeni Celzijusa) dođe u kontakt sa gorivom, dolazi do paljenja - objašnjava Pokrajac.

Jovan Pokrajac, mehaničar Printskrin: Telegraf.rs, Foto: Shutterstock

Takođe, tu je i tradicionalan, ali verovatno i najčešći uzrok paljenja automobila - neispravne instalacija. U ovom slučaju, dolazi do kontakta benzina i varnice.

- Neispravni kablovi za svećice, i creva koja propuštaju su kombinacija za katastrofu - objašnjava za Telegraf Jovan Pokrajac. - Ako su creva neispravna, imamo curenje goriva. Već to, u kontaktu sa usijanim motorom je opasno. Takođe, ako su i kablovi svećica neispravni, dolazi do varničenja, što može da zapali gorivo i izazove požar. Pred sezonu, neophodno je dobro proveriti sve instalacije, kako bi bezbrižno pošli na duži put - savetuje Pokrajac.

Što se DPF filtera tiče, servisiranje i provera ispravnosti su obavezni. Zapušeni DPF filter izaziva pregrervanje i zapaljenje, što je veoma opasno. Vozači često ignorišu lampice na instrument tabli, što može biti vema opasno.

Najčešći uzroci zapaljenja automobila

Električne instalacije: Loše spojeni kablovi izazivaju kratke spojeve, mogu izazvati varnice koje mogu zapaliti gorivo.

Curenje goriva: Dobro proveriti creva jer i najmanje curenje goriva može izazvati požar.

Pregrevanje motora: Pregrevanje motora, zbog neispravnosti, može da zapali gorivi i ulje.

(Telegraf.rs)

Video: Gori auto u Vodovodskoj ulici: Dramatičan snimak iz Žarkova

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA