Stigle su vrućine, a sa njima i problemi od kojih pate benzinci: Mehaničari upozoravaju na rizike kod točenja

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Ovih dana svedočili smo ranijem dolasku leta i letnjih temperatura, malo gde u Srbiji izmereno je ispod 30 stepeni Celzijusa. A dugoročne prognoze ukazuju kako će se slično vreme nastaviti. Ovde nećemo pričati o pregrevanju motora, već o jednom potpuno drugom neočekivanom problemu kod benzinaca, potencijalno čak i opasnom. Radi se o problemu pri uklanjanju čepa rezervoara prilikom točenja goriva.

Mehaničari izdaju upozorenje: sunce snažno sija i greje sve pred sobom, pa tako i automobile. Već smo videli kvarove automobila zbog prekomerne vrućine. Pogotovo kod automobila sa benzinskim motorima, jer se neverovatno zagrevaju. Šta se zapravo događa?

Kada otvorite čep za gorivo, osetite i čujete snažan nalet pritiska, kao da je unutra komprimovan vazduh. U nekim slučajevima, benzin čak počinje da curi, upozoravaju stručnjaci, istovremeno jasno dajući do znanja da se situacija ne sme shvatiti olako.

Benzin, toplota i pritisak - opasna kombinacija

Benzin, toplota i pritisak su ti koji dovode do ove delikatne kombinacije. Na visokim temperaturama, deo goriva isparava unutar rezervoara, stvarajući gasove koji nekako moraju da izađu. Automobili imaju sigurnosne ventile za usmeravanje tih para, ali ako nešto zakaže u ovom sistemu, pritisak se povećava.

Tu na scenu stupa ključna, ali relativno nepoznata komponenta: ventil rezervoara. Njegova je funkcija prikupljanje tih gasova i njihovo preusmeravanje u motor gde će se sagorevati tokom sagorevanja.

To smanjuje unutrašnji pritisak u rezervoaru i, zauzvrat, iskorišćava pare za poboljšanje efikasnosti. Taj ventil je poput automatskih vrata koja se otvaraju kada ubrzavate, omogućavajući motoru da sagoreva benzinske pare umesto da ih ispušta u atmosferu. Sistem, osim što poboljšava performanse, sprečava da ti gasovi dospeju napolje, što bi bilo štetno i za životnu sredinu i za bezbednost.

Kada treba reagovati i šta činiti

Upozorenje je jasno. Ako osetite snažan porast pritiska ili vidite kako gorivo može da iscuri prilikom točenja goriva, verovatno je da sistem ne radi kako bi trebalo. Mogao bi biti problem sa ventilom rezervoara ili blokadom u cevima. Ali u svakom slučaju, dobra je ideja da ga što pre proverite.

Iako nije vidljiv kvar, može biti opasan. Ove vrste kvarova obično ne uključuju svetla upozorenja, pa ih mnogi vozači kasno otkrivaju ili ih jednostavno ignorišu. Međutim, sa porastom temperatura rizici se povećavaju, a benzinci su na posebnom udaru.

Ako ste primetili nešto od navedenog, svoje vozilo odmah odvedite serviseru. Provera sistema isparavanja goriva može vas poštedeti daljih kvarova. Uostalom, govorimo o lako rešivom problemu koji može postati ozbiljan ako se ne leči. Bolje ga je sprečiti sada nego kasnije žaliti, sa pokvarenim automobilom na putu... ili strahom na benzinskoj pumpi.

(Telegraf.rs/Auto Klub)

Video: Suđenje za Ribnikar: Miljana Kecmanović stigla u sud

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA