Novi kineski ili polovan japanski motocikl? Dilema koja nema pogrešan odgovor

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 3 min.
  • 3

Sumirano

  • Kineski motocikli sada uključuju modele srednje klase od 600 do 900 kubika sa komponentama renomiranih proizvođača.
  • Vizuelno zreli i cenovno konkurentni polovnim japanskim modelima, kineski motocikli postali su realna opcija.
  • Japanski polovni motocikli i dalje simbolizuju kvalitet i dugovečnost, sa lako dostupnim rezervnim delovima i servisima.
  • Novi kineski motocikli nude garanciju, nove tehnologije i brzu kupovinu, ali mogu imati problema pod opterećenjem.
  • Kineski modeli brzo gube na vrednosti, dok japanski polovnjaci zadržavaju cenu.

Motocikli kineske proizvodnje više nisu samo jeftini skuteri sumnjivog kvaliteta. Danas na tržištu postoje srednjeklasa modeli od 600 do 900 kubika, koji dolaze sa komponentama renomiranih proizvođača poput Boscha, KYB-a ili Delphija. Vizuelno zreli, lepo sklopljeni i sa cenom koja ozbiljno konkuriše polovnim japanskim modelima, kineski motocikli više nisu za podsmeh – postali su realna opcija.

Njihov prodor čak je primorao japanske proizvođače da se vrate ponudi priuštivih motocikala manje i srednje zapremine, što govori o snazi konkurencije. No, iako današnji kineski modeli nisu ni nalik onima od pre deset godina, još uvek nema dovoljno kilometraže da bi se govorilo o stvarnoj dugovečnosti.

Japanski polovnjak i dalje igra na proverenu kartu

Polovan japanski motocikl iz pouzdanih ruku i dalje je simbol kvaliteta, dugotrajnosti i podrške. Za modele poput Suzuki V Stroma, Yamahinog Diversiona ili Honde Transalp, i dalje se bez problema mogu naći rezervni delovi, dodatna oprema, iskustva korisnika i pouzdani servisi. Često su to motocikli sa bogatom kilometražom i još većim potencijalom za nove avanture.

Njihova snaga leži i u tome što konstrukcijski traju, često su garažirani, voze se rekreativno i ne podležu brzom trošenju kao automobili. Primera radi, dokumentovani slučaj Honde Varadero 1000 koja je prešla 778.000 km pokazuje šta znači kada se spoji kvalitetna mehanika i redovno održavanje.

Kupiti srcem ili razumom: kad nov kineski ima smisla

Novi kineski motocikl ima brojne prednosti: garanciju, nove tehnologije, brzu kupovinu bez potrage i gledanja svake ogrebotine, kao i potencijalno bogatu opremu već u fabričkoj verziji. Za one koji žele da voze, a ne da majstorišu, i kojima je diler blizu, ovakav izbor može imati smisla.

Ipak, pitanje postaje ozbiljno kada se motocikl koristi pod opterećenjem. Ako je vožnja planirana u dvoje, sa punom opremom i velikim relacijama, manji kineski modeli često nemaju ogibljenje, kočnice i konstrukciju da to izdrže bez zamora materijala. U takvim slučajevima, polovan veći japanski motocikl i dalje je bolja i dugoročnija investicija.

Treba imati na umu i brži pad vrednosti kineskih modela. Dok će dobar primerak japanskog polovnjaka zadržati vrednost godinama, novi kineski motor može izgubiti značajan deo cene čim napusti salon.

Šta god da birate, budite iskreni prema sebi

Kineski motocikl više nije "loš" sam po sebi, ali još nije stigao do nivoa zlatnog standarda koji su decenijama gradili japanski proizvođači. I zato pravi odgovor ne postoji. Ako kupujete srcem, ali bez razuma, postoji rizik da budete razočarani. Ako kupujete samo razumom, možda nikad nećete ući u garažu sa osmehom.

Zato budite iskreni prema sebi. Vožnja mora da greje – ali ne i da boli. Bilo da izaberete nov kineski model ili provereni japanski klasiku, najvažnije je da vozite često, vozite pametno i poštujete svakog motociklistu na putu.

(Telegraf.rs/Polovni automobili)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Mile

    23. jul 2025 | 17:53

    Jasam imo javu 90 devedesetih godina. Joj kakoje to išlo daje vama viditi. Još kad obucem kožnu jaknu sa rescama pa bijo sam najopakiji momak a sve koke sume ćele. Bolji motor još nije napravit

  • Beli

    23. jul 2025 | 16:50

    Moj japanac star 32god sahranjuje kineze 2025god,

  • Rile

    23. jul 2025 | 15:42

    Japanski polovni nema mu vijeka Kimeski nov pa ne valja

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA