Da li treba gasiti Start-stop sistem u autu? Iskustva vozača otkrivaju pravu istinu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Start-stop sistem danas se nalazi u gotovo svakom novom automobilu. Nastao je kao odgovor na sve strože ekološke propise, pa automatski gasi motor kada vozilo stane i ponovo ga pali kada vozač krene. U teoriji, to znači ušteda goriva i manja emisija štetnih gasova, posebno u gradskim gužvama. U praksi, međutim, situacija je daleko složenija.

Kod pojedinih modela sistem radi besprekorno - motor se gasi tek kada vozilo potpuno stane, a ponovo pali čim se pusti kočnica, bez trzaja ili kašnjenja. Ipak, postoje i automobili kod kojih se Start-stop ponaša nervozno: prerano gasi motor, kasni sa paljenjem u ključnim trenucima, a ponekad izaziva trzaje. To može biti posebno frustrirajuće prilikom ulaska u kružni tok ili naglog kretanja sa raskrsnice.

Kada Start-stop postaje problem umesto koristi

U gradskoj vožnji, sistem može uštedeti između 0,2 i 0,4 litra goriva na 100 kilometara. Ipak, mnogi vozači ističu da odziv motora, naročito kod vozila sa manuelnim menjačem, može biti nesiguran, što umanjuje osećaj sigurnosti. Tu su i praktične posledice: klima-uređaj i grejanje prestaju sa radom kada se motor ugasi, pa se kabina leti brzo zagreva, a zimi hladi.

Pored udobnosti, tu je i tehnička strana priče. Automobili sa ovim sistemom imaju jače, ali i skuplje akumulatore, kao i ojačane startere. Ipak, učestalo paljenje i gašenje motora može dovesti do bržeg trošenja tih delova. Vožnja po gradu, sa čestim zaustavljanjima, znači stotine ciklusa dnevno, što skraćuje vek baterije i povećava troškove održavanja. Kada se na to dodaju visoka cena zamene akumulatora i komplikovanija procedura, jasno je da teoretska ušteda goriva često ne pokrije dugoročne izdatke.

Kada Start-stop ima smisla a kada ne

Iskustva pokazuju da moderni automobili sa blagim hibridnim sistemima i integrisanim starter-generatorima mogu paliti motor toliko glatko da vozač jedva primeti. U takvim slučajevima, sistem ne smeta i može doneti realne uštede, posebno ako se vozilo najviše koristi u gradskoj vožnji.

S druge strane, kod starijih vozila ili onih sa loše implementiranim Start-stop rešenjem, situacija je potpuno drugačija. Ako vozite kratke relacije ili vas sistem iritira pri svakoj vožnji, njegovo isključivanje je potpuno opravdano. Na kraju, udobnost i sigurnost u vožnji imaju prednost nad simboličnom uštedom od nekoliko decilitara goriva.

(Telegraf.rs)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA