
Počinju problemi: Pronađena anomalija plug-in hibridnih automobila, koji često voze isključivo na struju
Plug-in hibridni automobili obično privlače kupce obećavajući prednosti dva sveta u jednom automobilu – čisto električnu vožnju u urbanim sredinama za svakodnevnu upotrebu ili relativno kratke udaljenosti i nedostatak brige o autonomiji zahvaljujući motoru sa unutrašnjim sagorevanjem pri putovanju na velike udaljenosti. Da bi se to postiglo, prednosti ovih automobila se zaista ostvaruju samo ako vlasnici vode računa o punjenju baterije za svakodnevnu vožnju u gradu, eventualno na parkingu kod kuće. U suprotnom, automobil uzalud nosi svoju dodatnu težinu i može potrošiti mnogo više od običnog hibrida. To jest, proizvodnja i stimulacija vlasnika su punjenja koja se mogu koristiti u nekoliko plug-in hibridnih automobila, a električna autonomija od preko 100 km modela im omogućava da koriste elektromotor gotovo isključivo za svakodnevnu vožnju.
Međutim, ovaj način rada nije baš koristan ni za ove automobile. Vlasnik servisnog centra specijalizovanog za popravku električnih i hibridnih automobila, otkrio je nepoznati problem sa plug-in hibridnim automobilima, koji se često pune na utičnici i pretežno rade na struju. Mehaničar je prijavio da je Kia sa plug-in hibridnim sistemom, proizvedena 2021. godine, došla u njegovu radionicu sa pređenih samo 40.000 km. A filter ulja motora sa unutrašnjim sagorevanjem otkrio je abnormalnu boju ulja i podjednako alarmantnu konzistenciju. Ulje je bilo beličasto, vidljivo razblaženo tečnošću, i kada mehaničari otkriju takvu boju motornog ulja, to je ogroman signal za uzbunu. Ali obično problem dolazi od problema sa zaptivkom ili od pukotine u bloku motora, što dovodi do mešanja rashladne tečnosti sa uljem. Ali u ovom slučaju, to nije uzrok boje ulja. Mehaničar je rekao da motorno ulje jako miriše na benzin. Procenio je da je retka konzistencija uzrokovana činjenicom da je benzin ušao u ulje, u takvoj količini da ga je razblažio i po konzistenciji i po boji, i sada ulje više ne može pravilno da podmazuje motor, a motor počinje da erodira u svim svojim pokretnim komponentama, od ležajeva i radilice do bregastih vratila, klipova, cilindara i svega ostalog što možemo da zamislimo. Dakle, veliko pitanje je kako je benzin mogao da uđe u motorno ulje?

I ovde se otkriva koren ovog problema. Kada se motor sa unutrašnjim sagorevanjem pokrene, on dobija prvi automatski impuls ubrzanja, a smeša sagorevanja se snažno obogaćuje gorivom (lambda sonda se tada, kao i kod kikdauna, isključuje, što znači da injektori dovode više benzina, kako bi se formirala smeša sa manje vazduha i više goriva u cilindru. Ovo je uobičajena praksa za sve motore i neophodno je da bi se motor lakše pokrenuo i dobro radio, a nekoliko trenutaka kasnije smeša se obično podešava na normalniji odnos. Kod plag-in hibrida, koji rade uglavnom sa punom baterijom ili čak daju prednost čisto električnoj vožnji u gradu, motor sa unutrašnjim sagorevanjem se pokreće samo kada se papučica gasa jače pritisne. Motor je hladan, prima ovu obogaćenu smešu pri prvim obrtajima, a zatim, pošto je to neophodno, nastavlja da prima bogatiju smešu kako bi obezbedio potrebnu snagu. Zatim, kada automobil počne da radi konstantnom brzinom, sistem ponovo zaustavlja motor sa unutrašnjim sagorevanjem i nastavlja da se kreće napred samo sa električnom snagom. U ovim prvim obrtajima hladnog motora, kada bogata smeša uđe u cilindar, deo tog viška goriva prolazi kroz cilindrične prstenove i završava u ulju.
Ovo se dešava zato što je motor još uvek hladan, i to je fenomen koji se javlja i kod motora sa unutrašnjim sagorevanjem u nehibridnim automobilima, osim što se kod svih ostalih automobila ulje na kraju zagreva na preko 100 stepeni Celzijusa kada motor dostigne normalnu radnu temperaturu, a te male količine benzina na kraju isparavaju iz benzina i ulje ponovo postaje čisto. Kod plag-in hibrida koji uglavnom rade na struju, ovi kompletni ciklusi zagrevanja motora se možda neće desiti mesecima ili čak godinama u nekim slučajevima. I sav taj benzin koji se ubrizgava u izobilju pri pokretanju i prolazi kroz klipne prstenove na kraju razblažuje ulje, jer nema vremena da ispari odatle.
Proizvođači automobila su svesni ovog problema sa plag-in hibridima, jer su mnogi od njih značajno skratili servisne intervale plag-in hibridnih modela, iako se čini da motori sa unutrašnjim sagorevanjem imaju vrlo malo koristi od njih, navodeći primer VW grupe. Stoga, važni saveti za vlasnike plag-in hibridnih automobila:
Interval promene motornog ulja skratite na 10.000 km ili 9 meseci, šta pre istekne.
(Telegraf.rs / Autoportal)
Video: Maloletnici u Sjenici bacili improvizovanu eksplozivnu napravu u dvorište
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.