
Stručnjaci tvrde da je ovaj sistem u kolima tihi ubica motora
Indikator za promenu brzine na instrument tabli novijih automobila često savetuje vozačima da prebace u višu brzinu na preniskim obrtajima motora, što može dugoročno da ošteti motor i poveća troškove servisa.
Mnogi vozači veruju da je mala ikonica ili broj koji se pojavljuje na instrument tabli nepogrešiv vodič za ekonomičnu i bezbednu vožnju. Međutim, stručnjaci upozoravaju da indikator zapravo služi proizvođačima da smanje potrošnju goriva u laboratorijskim testovima, a ne da zaštiti motor vašeg automobila.
Zbog toga vas uputstva često navode da promenite brzinu u višu čim motor pređe oko 1.500 obrtaja u minuti, što u realnim uslovima vožnje može da dovede do prevelikog opterećenja motora. To se posebno primećuje kada pokušavate da ubrzate uzbrdo ili pri preticanju, jer motor tada radi ispod optimalnog broja obrtaja i trpi dodatni stres.
Nepravilni obrtaji štete motoru
Vožnja na preniskim obrtajima može da izazove mikrovibracije koje se prenose na vitalne delove motora i radilicu. Pored toga, gorivo ne sagoreva potpuno, što uzrokuje nakupljanje čađi i naslaga na klipovima, EGR ventilu i filteru čestica. Mehaničari upozoravaju da motori koji se često voze na niskim obrtajima brže završavaju na servisu.
Za benzinske motore optimalan raspon obrtaja je između 2.000 i 4.000 u minuti, dok je za dizelaše taj raspon između 1.700 i 2.500 u minuti. U tim intervalima mešavina vazduha i goriva sagoreva pravilno, a motor isporučuje dovoljno snage bez naprezanja.
Vaš osećaj je bolji vodič od indikatora
Stručnjaci savetuju vozače da više veruju svom osećaju u vožnji nego samom indikatoru. Ako motor pri ubrzanju zvuči kao da se muči, to je znak da ste u previsokoj brzini i da je vreme da prebacite u niži stepen prenosa.
Praktičan primer: ako ulazite u kružni tok pri 25 km/h u četvrtoj brzini i osećate da automobil slabo ubrzava, jasno je da je trebalo da budete u trećoj ili čak drugoj brzini. Isto važi i za vožnju uzbrdo - niža brzina i veći obrtaji obezbeđuju dovoljnu snagu i sprečavaju opterećenje motora.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
FANTOM
Ja vozača i balvana. E zato ima udesa jer vozač gleda u instrument tablu da nebi kobajagi oštetio motor ako ne uradi ono što mu na displeju piše. Voziš bre automobil i sav si usredsređen na vožnju i nikakva muzika ili natpisi na tabli ne smeju te poremetiti jer slušaš rad motora i gledaš druge učesnike u saobraćaju. Nije džaba ona : znam koji je konj i idiot za svojim volanom ali ne znam koji je konj i idiot za drugim volanom.
Podelite komentar