Stručnjaci tvrde da je ovaj sistem u kolima tihi ubica motora
Indikator za promenu brzine na instrument tabli novijih automobila često savetuje vozačima da prebace u višu brzinu na preniskim obrtajima motora, što može dugoročno da ošteti motor i poveća troškove servisa.
Mnogi vozači veruju da je mala ikonica ili broj koji se pojavljuje na instrument tabli nepogrešiv vodič za ekonomičnu i bezbednu vožnju. Međutim, stručnjaci upozoravaju da indikator zapravo služi proizvođačima da smanje potrošnju goriva u laboratorijskim testovima, a ne da zaštiti motor vašeg automobila.
Zbog toga vas uputstva često navode da promenite brzinu u višu čim motor pređe oko 1.500 obrtaja u minuti, što u realnim uslovima vožnje može da dovede do prevelikog opterećenja motora. To se posebno primećuje kada pokušavate da ubrzate uzbrdo ili pri preticanju, jer motor tada radi ispod optimalnog broja obrtaja i trpi dodatni stres.
Nepravilni obrtaji štete motoru
Vožnja na preniskim obrtajima može da izazove mikrovibracije koje se prenose na vitalne delove motora i radilicu. Pored toga, gorivo ne sagoreva potpuno, što uzrokuje nakupljanje čađi i naslaga na klipovima, EGR ventilu i filteru čestica. Mehaničari upozoravaju da motori koji se često voze na niskim obrtajima brže završavaju na servisu.
Za benzinske motore optimalan raspon obrtaja je između 2.000 i 4.000 u minuti, dok je za dizelaše taj raspon između 1.700 i 2.500 u minuti. U tim intervalima mešavina vazduha i goriva sagoreva pravilno, a motor isporučuje dovoljno snage bez naprezanja.
Vaš osećaj je bolji vodič od indikatora
Stručnjaci savetuju vozače da više veruju svom osećaju u vožnji nego samom indikatoru. Ako motor pri ubrzanju zvuči kao da se muči, to je znak da ste u previsokoj brzini i da je vreme da prebacite u niži stepen prenosa.
Praktičan primer: ako ulazite u kružni tok pri 25 km/h u četvrtoj brzini i osećate da automobil slabo ubrzava, jasno je da je trebalo da budete u trećoj ili čak drugoj brzini. Isto važi i za vožnju uzbrdo - niža brzina i veći obrtaji obezbeđuju dovoljnu snagu i sprečavaju opterećenje motora.
(Telegraf.rs)
Video: Dugotrajne memorije – kako napraviti rezervnu kopiju nepodržanih medija
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
FANTOM
Ja vozača i balvana. E zato ima udesa jer vozač gleda u instrument tablu da nebi kobajagi oštetio motor ako ne uradi ono što mu na displeju piše. Voziš bre automobil i sav si usredsređen na vožnju i nikakva muzika ili natpisi na tabli ne smeju te poremetiti jer slušaš rad motora i gledaš druge učesnike u saobraćaju. Nije džaba ona : znam koji je konj i idiot za svojim volanom ali ne znam koji je konj i idiot za drugim volanom.
Podelite komentar
Mihajlo
Start-Stop je takodje nesto sto skracuje vek motora. Sluzi da bi se kobajagi smanjila emisija stetnih gasova i ispostovali nametnuni propisi EU.
Podelite komentar
Roki
Pa to su i izmislili takvi "stručnjaci".
Podelite komentar