
Držite se desne strane: Treba li na autoputevima u Srbiji uvesti pravilo 20 sekundi?
Na srpskim autoputevima često se dešava da vozači ostanu u levoj traci i nakon završetka preticanja, dok je desna traka potpuno slobodna. Ovakva praksa usporava saobraćaj, stvara nervozu kod drugih vozača i povećava rizik od nezgoda. U Nemačkoj je ovaj problem rešen pravilom 20 sekundi koje nalaže da vozač sme da ostane u levoj traci samo ako u desnoj ne može da vozi najmanje 20 sekundi bez usporavanja.
Ovo pravilo daje jasnu orijentaciju u gustom saobraćaju i smanjuje rizične promene traka. Time se izbegava takozvana slalom vožnja i čuva protočnost na autoputevima.
Kako funkcioniše nemačko pravilo
U nemačkim saobraćajnim propisima stoji da je vožnja u levoj traci dozvoljena isključivo za preticanje. Pravilo 20 sekundi nije posebno zapisano u zakonu, ali se primenjuje na osnovu sudskih presuda i podržava ga nemački auto-klub ADAC. U nekim pokrajinama, poput Baden-Virtemberga, policija i civilna vozila koriste kamere kako bi kažnjavali vozače koji nepotrebno ostaju u levoj traci. Kazna za taj prekršaj iznosi 80 evra i jedan kazneni bod.
Da li je vreme za novo pravilo u Srbiji
Vožnja desnom trakom osnovno je pravilo bezbednog saobraćaja na autoputevima, ali se u praksi često krši. Uvođenje pravila 20 sekundi u Srbiji dalo bi vozačima jasnu smernicu da se nakon preticanja u najkraćem roku vrate u desnu traku, osim ako ih odmah ne usporava drugo vozilo.
Ovakav pristup mogao bi da smanji nervozu na putevima, ubrza protok saobraćaja i poveća bezbednost svih učesnika u saobraćaju. Ostaje pitanje da li će nadležni organi u Srbiji razmotriti ovo rešenje i koliko bi ono bilo prihvaćeno među vozačima.
(Telegraf.rs/Fenix Magazin)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Laki011
Zar nije to regulisano zakonom, da leva traka služi za obilaženje a desna za vožnju?
Podelite komentar