Kupio „besprekoran“ VW Golf 1,6 TDI iz Italije: Usledio šok ispod trake, sakriven veliki kvar motora

E. T.
E. T.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 2

Kupovina polovnih automobila putem interneta postaje sve popularnija, ali i sve rizičnija. Hiljade oglasa svakodnevno nude vozila koja na slikama izgledaju savršeno – sjajna boja, čist enterijer, „bez mane“. Međutim, kao što pokazuje slučaj jednog kupca iz Italije, stvarnost može biti mnogo ružnija.

Čovek je putem onlajn oglasa naručio polovni Folksvagen Golf 1,6 TDi, koji je prema opisu bio „u odličnom stanju, bez ikakvih kvarova“. Automobil je izgledao sjajno, imao je uredne papire i pravilno servisiran motor – barem je tako pisalo. Nakon što je vozilo stiglo i bilo je u upotrebi nekoliko dana, vlasnik je primetio nešto neobično: mali komad crne izolir-trake na kontrolnoj tabli.

Kada je uklonio traku, doživeo je neprijatno iznenađenje. Ispod njega je bila upaljena lampica „check engine“, koja signalizira ozbiljan mehanički kvar. Bio je to jasan pokušaj da se kvar prikrije, što je, prema rečima stručnjaka, „stari trik“ među nepoštenim prodavcima automobila. Svetla se jednostavno prelepe trakom ili uklone iznutra, tako da kupac misli da je automobil u besprekornom radnom stanju.

Nakon ovog otkrića, novi vlasnik je odlučio da detaljnije pregleda vozilo. Ubrzo je primetio i druge znake da automobil nije u oglašenom stanju: istrošeni tapacirung, izgrebane plastične delove, istrošen volan i ručica menjača i neispravne komande za podizanje prozora. Sve su to pokazatelji da je automobil intenzivno korišćen, i to daleko više nego što je sugerisala kilometraža u oglasu.

Ovaj slučaj ponovo otvara pitanje pouzdanosti oglasa za polovne automobile i upozorava koliko je lako obmanuti kupce. Uvezeni automobili iz inostranstva su posebno rizični, jer često nemaju kompletnu istoriju servisiranja i kilometraža se lako može „vratiti“. U mnogim evropskim zemljama još uvek ne postoji jedinstveni sistem za praćenje kilometraže, što ostavlja prostor za manipulacije nepoštenim prodavcima.

Stručnjaci stoga preporučuju da se pre kupovine polovnog automobila izvrši temeljan pregled vozila. Prvi korak je provera identifikacionog broja vozila (VIN) putem specijalizovanih onlajn servisa koji otkrivaju istoriju vozila – uključujući kilometražu, oštećenja i eventualne izveštaje o krađi. Drugi, još važniji korak, jeste da se pre potpisivanja ugovora obavi nezavisan tehnički pregled u pouzdanom servisu.

Kupci bi takođe trebalo da budu oprezni sa ponudama koje deluju „previše dobro da bi bilo istinito“. Vozilo sa izuzetno niskom cenom u poređenju sa tržištem gotovo uvek krije problem – bilo da je u pitanju mehanički kvar, pravne poteškoće ili jednostavno loše tehničko stanje.

Kako kažu iskusni automehaničari: „Bolje je potrošiti nekoliko stotina evra na profesionalni pregled nego hiljade kasnije na popravke.“

Ova priča iz Italije završila se gorkim iskustvom za kupca, ali je i važna lekcija za svakoga ko planira da kupi vozilo onlajn. U digitalnom dobu, gde se sve može učiniti da izgleda bolje nego što jeste, najbolja zaštita za kupca je i dalje lični pregled automobila i zdrava doza sumnje.

(Telegraf.rs / Autoportal)

Video: I motor ima dušu: Ekspert objasnio da li treba čekati u mestu da se motor zagreje

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Teme

Komentari

  • MUKI

    16. oktobar 2025 | 11:43

    Ako uvozite auto, najbolji su u Svajcarskij jer su vlasti rigorozne pri tehnickim pregledima. Italia Njemacka su nesigurne jer vracaju kilometre i lose odrzavaju auta. Oni radije pivo kupuju nego ulje da zamijene u autu.

  • Goxi

    16. oktobar 2025 | 11:47

    Definitivno kada kupuješ polovan auto treba ti mnogo sreće i znanja ...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA