
Kinezi prodaju gume duplo jeftinije, a sada se zna koliko su zaista pouzdane
Kineski proizvođači više ne osvajaju samo tržište automobila, već i tržište auto-delova. Poslednjih godina Evropa je preplavljena kineskim gumama, koje se prodaju po upola nižim cenama od evropskih, japanskih i korejskih konkurenata. U ponudi su modeli koji privlače kupce cenom, ali i otvaraju pitanje koliko su takve gume bezbedne i koliko dugo traju.
Proizvođači kao što su ZC Rubber, Sailun Jinyu Group, Linglong Tire i Double Star Group imaju značajno niže troškove proizvodnje. U Kini izrada jedne gume prosečno košta između 45 i 85 evra, dok evropske fabrike ulažu i do 120 evra po komadu. Rezultat su pristupačnije cene, ali i sumnje vozača u kvalitet i trajnost.
Zanimljivo je da su se kineske kompanije odlučile za istu taktiku kao i kod automobila, najpre zauzeti tržište nižom cenom, a zatim se pozicionirati kroz stalno poboljšavanje ponude. Iako mnogi i dalje zaziru od nepoznatih marki, njihovo prisustvo u Evropi, pa i kod nas, već je postalo realnost.
Koliko su kineske gume zaista bezbedne
Od 2012. godine sve gume koje se prodaju u Evropskoj uniji moraju da imaju energetsku nalepnicu koju propisuje Evropska komisija. Na njoj su prikazane ključne informacije: otpor kotrljanja, prianjanje na mokroj podlozi, spoljašnja buka i performanse na snegu ili ledu. To znači da svaka guma, pa i ona proizvedena u Kini, mora da ispuni minimum evropskih bezbednosnih standarda.
Jeftinije kineske gume najčešće koriste jednostavnije smese i manje napredne tehnologije, pa mogu biti slabije u ekstremnim uslovima. Ipak, sve gume odobrene za prodaju u EU testirane su na izdržljivost i performanse. Razlika u kvalitetu i dalje postoji, ali ne onoliko koliko se ranije mislilo. Na testovima se kineske marke iz godine u godinu poboljšavaju i sve češće dobijaju solidne ocene.
Kinezi više nisu slučajni igrači
Najveći dokaz da kineske kompanije misle ozbiljno jeste činjenica da Zhongce Rubber Group (ZC Rubber) od 2021. godine ima istraživački centar u Hanoveru i da se nalazi među deset najvećih proizvođača guma na svetu. Kompanija Giti Tire od prošle godine isporučuje svoje gume za Mercedes Actros u Kini, a njen model je postao i prva fabrička guma kineskog porekla na Volkswagen ID. Buzz električnom kombiju proizvedenom u Evropi.
Sve to pokazuje da su kineski proizvođači napravili ozbiljan proboj i da su se u Evropi zadržali ne samo zbog niske cene, već i zbog tehnološkog napretka. Jeftinije marke i dalje imaju svoje kompromise, ali više nije fer reći da su automatski loše. Pravilo je jednostavno - kol'ko para, tol'ko muzike.
(Telegraf.rs)
Video: Dugotrajne memorije – kako napraviti rezervnu kopiju nepodržanih medija
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.