Ko će posle ovoga kupiti električni automobil?! Kupio polovni VW e-Golf, a onda šok... Džaba mu da popravlja
Deset godina star električni Folksvagen e-Golf pretvorio se u noćnu moru za svog vlasnika – kvar baterije i korozija doveli su do toga da popravke koštaju basnoslovno skupo za automobil koji je prvobitno koštao 13.750 evra! Slučaj pokreće pitanja o dugovečnosti električnih automobila prvog talasa.
Norvežanin je platio 13.750 evra za polovni Folksvagen e-Golf, a popravke baterije koštaju 30.000 evra. Slučaj pokreće pitanja o izdržljivosti starih automobila i njihovoj stvarnoj tržišnoj vrednosti. Kupovina polovnog električnog automobila postaje sve češća, ali jedan slučaj iz Norveške upozorava koliko ova odluka može biti rizična. Norvežanin iz Tromsea kupio je polovni Folksvagen e-Golf iz 2015. godine, ali se ubrzo suočio sa troškovima popravke koji su bili čak 2,5 puta veći od cene vozila. Slučaj, o kome je izvestio norveški list Motor.no, izazvao je veliku debatu o stvarnoj izdržljivosti baterija starijih električnih vozila.
Šok posle nekoliko meseci
Kupac je platio 139.000 norveških kruna za e-Golf, što je u decembru 2022. iznosilo oko 13.750 evra. Automobil je imao samo 87.500 kilometara, čistu servisnu istoriju i sertifikat o tehničkoj ispravnosti. Naizgled sigurna kupovina.
Ali posle nekoliko meseci, automobil je prestao da se puni. Ovlašćeni servis Folksvagen Suland utvrdio je da je voda prodrla u kućište baterije, što je izazvalo koroziju i kvar u elektronskom sistemu upravljanja. Dodatnim pregledom je otkrivena rđa čak i na ćelijama baterije, što je veoma redak i ozbiljan problem.
Račun za popravku
Procenjeni troškovi popravke bili su 350.000 kruna, odnosno oko 30.000 evra – više nego dvostruko više od cene automobila. Popravka je obuhvatala kompletnu zamenu baterije i oštećenih elektronskih modula. Norvežanin je potom odlučio da tuži prodavca, zahtevajući povraćaj novca i poništenje kupoprodajnog ugovora.
Sud: „Kupac mora uzeti u obzir rizik“
Sud u regionu Senja doneo je presudu koja je mnoge iznenadila. Iako je utvrđeno da automobil nije bio besprekorno održavan pre prodaje, sud je zaključio da kupci polovnih električnih automobila starih od 7 do 10 godina moraju očekivati kvarove baterija i druge veće troškove. Takvi problemi, prema presudi, spadaju pod „razumnu tehničku degradaciju“ za vozila te starosti.
Konačna odluka: prodavac mora da isplati kupcu 30.000 kruna odštete (oko 2.570 evra), dok ostatak troškova i popravke pada na vlasnika. Drugim rečima, kupac mora sam da snosi troškove od 30.000 evra ako želi da vozilo ponovo bude u voznom stanju.
E-Golf – električni pionir sa ograničenim vekom trajanja
Folksvagen e-Golf bio je deo prvog talasa električnih automobila koji su se pojavili na tržištu između 2013. i 2016. godine, zajedno sa modelima poput Nisan Lifa, BMV-a i3 i Reno Zoea. Iako su predstavljali tehnološki proboj u to vreme, mnogi od ovih automobila imali su ograničen domet (oko 150–200 km) i baterije manje otporne na vlagu i koroziju.
Stručnjaci napominju da su e-Golf i slični modeli nastali kao prepravke postojećih benzinskih platformi, bez potpunog inženjerskog prilagođavanja električnom pogonu. Ovo je povećalo rizik od problema sa izolacijom i vlagom, posebno u severnim zemljama poput Norveške, gde se putevi posipaju solju zimi.
Lekcija za buduće kupce
Ova presuda šalje jasnu poruku: polovni električni automobili stariji od sedam godina nose visok rizik od skupih kvarova, a baterija nije lako popravljiva komponenta. Kupci bi trebalo da insistiraju na temeljnoj proveri stanja baterije, uključujući test kapaciteta i inspekciju zaštite od korozije, pre kupovine.
(Telegraf.rs / )
Video: Ultra-izdržljivost HONOR Magic8 Lite
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Hm
Elektricna kola su samo skupa prevara za naivce zeljne dokazivanja
Podelite komentar
Saša
Nek ubaci benziski motor, valjda je to jeftinije ako može!
Podelite komentar
Nenad
Ne brinite, ni novi nisu mnogo bolji.
Podelite komentar