Vozili smo bejbi leksus: Krosover LBX stiže na velika vrata: Ne skreće u šumice, ali je majstor za ulice

   
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Mora da bude gabaritno da bi se naplatilo! Kolko gvožđa toliko i para, odvajkada važi nepisano pravilo auto-industrije.

Zato je premijum segment uvek brojao oko pet metara čelika.

Počeli su, podsetimo, sveta trojica iz Nemačke (Mercedes, BMW i Audi) ali onda se osamdesetih pojavio Lexus. I to na velika vrata.

Sada je napravljen presedan. Prvi mali automobil iz skupe klase. Leksusje lansirao LBX, prvi luksuzan automobil bliži četiri nego pet metara.

Naravno, on je brat, već čuvene Toyote Yaris Cross, ali s njom deli samo platformu. Brži je, luksuzniji, za mnoge lepši, ali svakako i skuplji.

Atraktivnom pojavom odmah stavlja do znanja da nije dobar samo zato što je Lexus, već da ima mnogo toga da ponudi. Iako su oznake modela katkad formalne, naziv LBX ima značenje - Breakthrough Crossover. Dakle on mora da "probije" tržište, a Lexus želi na evropskim ulicama vidi 12.000 modela godišnje, odnosno polovinu od globalnog plana od 24.000 jedinica.

Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf
Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf

Spoljašnji izgled LBX-a donosi svežu interpretaciju prepoznatljivog Lexus dizajna. U odnosu na Yaris Cross, LBX je širi, niži i vizuelno sofisticiraniji. Umesto oštrih linija, prednja maska sada ima zaobljenije forme, dok uski LED farovi doprinose modernom i sofisticiranom izrazu. Pozadi, svetlosna traka preko cele širine vozila nosi natpis „LEXUS“, zamenjujući klasični logotip. Među brojnim vizuelnim detaljima, posebno se izdvaja atraktivna kombinacija metalik bakarne boje i crnog krova, upotpunjena elegantnim 18-inčnim aluminijumskim felnama. Ima tu elemenata nekih drugih modela, mada nas silueta navjviše podseća na modele Infinity, ali su globalu LBX jeste originalan.

Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf
Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf

Po detaljima stavlja do znanja da ima filozofske momente. Na primer, vrate se otvaraju i zatvarau nekonvencionalno. Dovoljno je, pod prstom blago pritisnuti dugme i kvaka će se odbraviti. Isto je i kada izlazite. Možda rešenje nije jednostavnije, ali je jedinstveno.

Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf
Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf

Unutrašnjost LBX-a odiše pažljivo biranim detaljima. Najviše nam se svidela masivna centralna konzola, a posebno centralni ekran dijagonale 25 cm. Iako služi za multimediju, on donosi digitalnu dinamiku u kabini. Sedišta su obložena finom veštačkom kožom, dok su površine oplemenjene alkantarom i sjajnim dekorativnim umecima. Tvrde plastike skoro da nema, sve izgleda luksuznije u odnosu na pomenutog rođaka. U sredini je jedan, ali vredan kružni taster za regulaciju tona. Ergonomija je odlična, iako bi neki tasteri, poput onih za podešavanje klime, mogli biti nešto većih dimenzija.

Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf
Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf

Pozicija sedenja je niža nego što je uobičajeno za SUV modele, što doprinosi osećaju sportskosti u vožnji. Prostora za glavu ima dovoljno i napred i pozadi, mada će se putnici višeg rasta na zadnjoj klupi osećati pomalo ograničeno. Ipak, većina vlasnika LBX biće zapravo vlasnice, pa će ostati pregršt mesta pozadi. Prtljažnik nudi korektnih 402 litra zapremine i dolazi sa električnim otvaranjem – detalj koji je retkost u ovom segmentu.

Iako Lexus LBX koristi istu osnovnu platformu kao Yaris Cross, razlike su itekako prisutne. Osnova ogibljenja ostaje slična – napred su MacPherson stubovi, pozadi torziona osovina – ali širina traga točkova kod Lexusa donosi značajnu promenu u ponašanju na putu. Na prvi pogled, oznaka pogona „1.5 HEV E-CVT“ deluje kao da je jednostavno prenesena iz Toyotinog modela. Ipak, ispod haube se kriju razlike. Trocilindrični motor je unapređen – sada ima dva balansna vratila umesto jednog, što rezultira tišim i uglađenijim radom. Takođe, uz nova klipna rešenja i laserski obrađena sedišta ventila, snaga je porasla na 136 KS. To nije sve: Motor LBX-a je uparen s dva elektromotora, a koristi i jači elektromotor i veću NiMH bateriju od 1 kWh, što donosi bolje performanse i veću efikasnost.

Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf
Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf

Podatak od 9,2 sekunde od stotke tu je da se ne osramotite po ulicama - ipak vozite Lexus. Takođe, u vožnji LBX ispunjava upravo ono od njega i očekujemo – rafiniran, skladno podešen automobil sa dobrik kočnicama. Sve funkcioniše glatko, gotovo bez napora. Iako nije zamišljen kao sportski model, LBX nudi precizno, direktno upravljanje i čvrsto ogibljenje koje uspešno balansira između udobnosti i kontrole. Nema preteranog naginjanja u krivinama, a ponašanje karoserije ostaje stabilno i pri bržoj vožnji. S obzirom na kratak međuosovinski razmak, ponašanje na putu je iznenađujuće sigurno – posebno na mokrim i klizavim putevima, gde LBX pokazuje odličan kontakt sa podlogom. Pogon na sve točkove je dostupan uz doplatu, i dodaje još jedan elektromotor na zadnju osovinu, ali i poboljšano ogibljenje sa dvostrukim viljuškama – što dodatno unapređuje dinamiku vožnje.

Lexus, Lexus LBX Foto: Telegraf

Iako je zvučna izolacija bolja, i ovom hibridu zameramo više decibele kada brzina premaši 130 km/h. s

Naravno, potrošnja u ovoj klasi zavisi od stila. U gradu se lako spušta ispod 4,5 litara, a pri 130 na sat "pije" 5,5 litara.

Sve ukupno, ovo je dobar početak. Cena od 31.500 evra za osnovni model je korektna, mada bogata oprema podiže na čak 38.000. Ako postanete vlasnik, slovo L na volanu će vam umiriti stres zbog novca za dodatnu opremu.

Lexus LBX

Benzinski motor: 1.490 ccm

Snaga: 136 pri 5.500 o.

Moment: 185 Nm pri 3.600 o.

Ubrzanje 0-100 km/h: 9,2 s

Maksimalna brzina: 170 km/h

Dužina/ širina/ visina

4.190 / 1.825/ 1.560 mm

Međuosovinski razmak: 2.580 mm

Masa: 1.350 kg

Prtljažnik: 402/994 l

Potrošnja na testu (grad): 5,5 l

Osnovni model: 31.500 evra

(Telegraf.rs / M. Radulović)

Video: Opasna vožnja hidroavionom u Boki, ugroženi turisti i meštani

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA