Stelt toyota! Vozili smo GR Sport hibrid: Najdrskiji C-HR do sada

   ≫   
Čitanje: oko 4 min.
  • 0

Prvo su postojali stelt lovci! A onda se "naslaganim" pločama karoserije poslužio Lamborghini, s modelom Veneno. A onda smo za test Telegrafa dobili C-HR, ali sivi. Tek sada je jasno, novi "svemirac" iz Toyote urađen je u stelt stilu. Dosad smo na testovima C-HR imali čuvenu oranž varijantu, ili plavosivu nijansu, ali je tamni metal "odao" kreativno odeljenje.

Ne vozi se u vazduhu, ali "nisko leti". Od 0–100 km/h samo 8 sekundi. Da, ovo nije običan C-HR, vozimo moćniju verziju, sa GR sport opremom, ali i snažnim hibridnim sistemom, čija je osnova 2,0 agregat.

Automobil Tojota Toyota Foto: Telegraf.rs
Automobil Tojota Toyota C HR CHR GR vozili smo auto test Foto: Telegraf.rs

Pojava je spektakularna. Dve ploče spajaju se u "nos" na vrhu haube, tu je nekoliko "antiradar" ploča, saćasta maska, a na njoj najvažniji detalj – crveno ispisana slova GR. Bokovi su takođe izlomljeni, a finale je svemirski zadnji deo, sa LED linijama svetlosne grupe i dva "uzvišenja" poput repova aviona. Čista desetka za stiliste.

Kupeovska silueta je i dalje u osnovi, a podsetimo, novost su skrivene iskačuće kvake na vratima. Iako nisu previše praktične i zahtevaju privikavanje, rešenje je originalno.

Automobil Tojota Toyota C HR CHR GR vozili smo auto test Foto: Telegraf.rs

Kao da su dizajneri Toyote shvatili lično, sada već legendarni input predsednika kompanije Akia Tojode: "Toyote više ne smeju da budu dosadne". Izgleda da je kod stilista proradio bes, pa su ga iskalili na modelu C-HR, koji sada izgleda prejako.

Naročito u GR opremi, koja je dodala "gas". Uostalom, posle GR Yarisa i GR 86, logičan sled bio je i GR C-HR. Naziv C-HR GR Sport Hybrid E-Four označava AWD (pogon na sva četiri točka). Iako nije čistokrvni GR, sportska atmosfera je snažna. Futuristički osećaj je zaštitni znak modela C-HR, međutim ovde je sve pojačano GR natpisima – crvenim štepom oko sedišta i menjača, po vratima, konzoli...

Automobil Tojota Toyota Foto: Telegraf.rs

Končići, naravno, nisu samo ukras. Umesto klasičnog hibrida sa 1,8-litarskim motorom, GR model koristi snažniji 2,0-litarski atmosferac sa 150 konjskih snaga (112 kW) i 190 Nm (naspram 1,8-litarskog motora koji razvija 72 kW i 142 Nm). Ukupna kombinovana snaga sistema iznosi 195 KS (145 kW), dakle za 42 kW jače nego kod 1,8-litarskog modela, zahvaljujući dodatnom elektromotoru na zadnjoj osovini koji omogućava AWD.

Automobil Tojota Toyota C HR CHR GR vozili smo auto test Foto: Telegraf.rs
Automobil Tojota Toyota Foto: Telegraf.rs

Masa ovog modela je 1.575 kg, što je za 85 kg više nego kod FWD verzije. Na putu je ubedljiv – ubrzanje do 100 km/h iznosi 8,0 sekundi, odnosno 2,3 sekunde brže od FWD verzije. Elektromotor pozadi nije stalno aktivan, već se uključuje samo pri naglim ubrzanjima, što se vidi na displeju vozača. U svakodnevnoj vožnji oseća se povećana snaga, a u gradu je veoma spretan i okretan. Preglednost je dobra zahvaljujući povišenom sedenju, dok su pozadi kamera i senzor, pa oštro zadnje staklo ne pravi problem.

Vešanje je podešeno u sportskom GR stilu, ali bez štete po udobnost. Volan je živahniji, a prednji točkovi čvršći u krivinama; sa dodatnom vučom zadnje osovine, što stvara bolji osećaj pri dinamičnim prolascima kroz krivine. Iako nije trkački model, odziv gasa i volana su na visokom nivou. Na raspolaganju su 4 režima vožnje – Eko, Normal, Sport, kao i mogućnost podešavanja po ličnim afinitetima. Kad izaberemo Sport, digitalni ekran postaje crven, a naš GR rasni trkač. Odziv gasa je trenutan, a vešanje tvrđe. Tu dolazimo do pravog uživanja, kad C-HR postaje favorit između semafora.

Automobil Tojota Toyota Foto: Telegraf.rs
Automobil Tojota Toyota Foto: Telegraf.rs
Automobil Tojota Toyota Foto: Telegraf.rs

Jedini negativni epilog je potrošnja goriva, ali u odnosu na sve što dobijate zauzvrat čini vam se veoma isplativo. U Eco modu deklarisana potrošnja od 4,5 L/100 km je "uhvatljiva", ali realno prosek u gradu nam je bio oko 5,5 litara. Međutim, čak i u moćnom Sport režimu, lako se postižu proseci manji od 8 gradskih litara.

Kao premijum u ponudi, GR ima bogatu opremu: Bluetooth audio preko 12,3-inčnog ekrana, Qi bežično punjenje, bežični Apple CarPlay i Android Auto, 9 zvučnika, 8-stepeno električno podešavanje prednjih sedišta sa grejanjem, obloga sintetičkom kožom i velurom, navigacija, surround view kamera, head-up displej i smart ključ...

Automobil Tojota Toyota C HR CHR GR vozili smo auto test Foto: Telegraf.rs

Pozadi, prostor za noge je svega prosečan, a učinak otežavaju mali bočni prozori i tamna obloga plafona. Prtljažnik ima 422 litra, što je više nego kod FWD modela (koji nema rezervni točak), i može se proširiti lako spuštanjem zadnjih sedišta.

Na planu bezbednosti Toyota je beskompromisna, a tu su brojni bezbednosni sistemi: adaptivni tempomat dobro reaguje u saobraćaju, lane-keep asistencija je solidna, tu je i monitor za pažnju vozača koji diskretno opominje ako skrene pogled, te sistem za...

Da li vredi doplatiti za GR? On jeste skuplji od osnovnog modela za čak 10.000 evra, ali moć koju obezbeđuje vlasniku apsolutno opravdava svaki evro. S druge strane, novost je da je osnovni C-HR sada ispod granice od 30.000 evra, što su mnogi kupci čekali.

Toyota C-HR GR Sport

Benzinski motor: 1.987 ccm

Snaga benzinskog motora: 152 KS /pri 6.000 o.

Baterija: Litijum-jonska

Prednji elektromotor: 112 KS

Ukupna snaga hibridnog sistema: 195 KS

Masa: 1.575 kg

Ubrzanje 0–100 km/h: 8 sekundi

Maksimalna brzina: 180 km/h

Dužina x Širina x Visina [mm]:

4.362 x 1.832 x 1.558–1.564

Osovinski razmak: 2.640 mm

Rezervoar: 43 litra

Zapremina prtljažnika: 422 litra

Potrošnja na testu (grad): 5,2 l

Osnovni model: 29.990 evra

Testirani model GR: 43.900 evra

(Telegraf.rs / M. Radulović)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA