Vozili smo Peugeot 3008: Hibrid nakrcan stilom, sa evolucijom malog, ali snažnog 1,2 benzinca
Tri "LED ogrebotine" s obe strane haube, kao da je divlja mačka ostavila trag! Pravogaone lampe farova, sa po 3 svetla i njuškom lava u sredini pokazuju karakter. Moćan je i sa zadnje strane. Kupe linija krova, sa po tri crvene uzdignute "šare" i spojlerom koji se izdiže nad poklopcem prtljažnika. Sve izgleda vrelo i skulpturalno. Peugeot nastavlja sa briljantnim dizajnom, kojim je osvajao s početka veka, a posle kraće pauze nastavio pre desetak godina.
Model 3008 pravi se od 2009. godine. Nije bio previše zapažen, ali je 2016. godine nastupila druga generacija koja je pobrala sve lovorike i nagradu za Evroposki auto godine, ali i Automobil godine u Srbiji.
Na testu Telegrafa je treća generacija modela 3008. Pravi je momenat za vožnju, jer se dogodilo ono što smo dugo čekali. Sada hibrid košta 30.990 evra, što je gotovo 5.000 manje nego prošle godine. Upravo ovaj model vozimo na testu. Ima 136 konjskih snaga, ali i automatski menjač i Allure paket opreme.
Prethodna generacija 3008 bila je ključna za Peugeotov povratak na scenu zahvaljujući upečatljivom dizajnu i tada izuzetnom enterijeru — koji i danas izgleda sjajno. Nova verzija ne ruši taj koncept, već ga nadograđuje: donosi prefinjene stilske promene i još prijatniju kabinu. Vlasnici prethodnog modela lako će se „preseliti“ u novi.
Enterijer je krcat stilom. Najveća novina u unutrašnjosti je veliki, zakrivljeni ekran i unapređeni i-Toggle sistem. Interfejs je jednostavan za upotrebu, a ambijentalno osvetljenje i kvalitet materijala ostavljaju premijum utisak. Sa panoramskim i-Cockpitom, modernim multimedijalnim rešenjima i dinamičnim voznim karakteristikama, 3008 ostavlja utisak konfornosti i prefinjenosti.
Položaj vozača je idealan, a elektronsko sedište se pomera po svim osama. Međutim, moderan dizajn je uzeo danak na zadnjoj klupi. Ukoliko vozač pomeri sedište do kraja unazad, iza njega ne ostaje previše mesta za kolena. Dakle, dva muška "primerka" s leve strane automobila, odnosno jedan iza drugog teško će se navozati po međugradskim relacijama.
Sve ovo vozača ne zanima previše. Pred njim je šuma komandi, "avionski" smeštenih na prednoj i centralnoj konzolu. Upravljač je brz i precizan, mada ne pruža sportski odziv sa asfalta. Iako upravljač asocira na trkački, 3008 ipak nije reli-vozilo, što ne sprečava vlasnika automobila da uživa na svakom kilometru.
Podsetimo, sem značajno prerađenog 1,2 litarskog trocilindričnog turbo-benzinca, sa novim šestostepenim automatskim menjačem sa duplim kvačilom, ugrađen je i elektromotor. Ima 48-volti i deo je blagog hibridnog sistema. Iako ne daje značajne uštede, gradska vožnja je ekološki unapređena. Sem toga, u grad nam je pio manje od 6,5 litara što je veoma prihvatljivo. Do 100 km/h stiže za 10,2 sekunde, ali radi kultivisano i bez buke. Elektromotor se povremeno uključuje upomoć benzinu, ali samo na struju ga možete voziti tek do 15 na sat. Kao čistokrvi "francuz", i3008 vešto "pegla" neravnine na putu. Udarci u rupe su prigušeni, ali u nekiom momentima i na nemački način - dakle nešto tvrđe.
Peugeot 3008 ostaje jedan od najvažnijih modela u segmentu porodičnih krosovera srednje veličine. Imidž i stil neizostavno idu uz njega.
Peugeot 3008 1,2 Hybrid 136 e-DCS6
Motor: 1.199 cm³
Snaga: 136 KS pri 5.500 o
Elektromotor: 28 KS
Obrtni moment: 230 Nm pri 1.750 o.
Masa praznog vozila: 1.648 kg
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,2 s
Maks. brzina: 200 km/h
Dužina, širina, visina:
456 / 190 / 1 64 cm
Međuos. razmak: 2.740 mm
Prtljažnik: 520 l
Menjač: 6/automatski
Rezervoar: 55 l
Potrošnja na testu (grad): 6,6 l
Cena u Srbiji: 30.990 evra
(Telegraf.rs / M. Radulović)
Video: Dugotrajne memorije – kako napraviti rezervnu kopiju nepodržanih medija
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Dzoni
Jao bas je sjajan i jak ,kao kosačica.
Podelite komentar
Dragan
Tri klipa i 136 konja. Neće taj motor dugo.
Podelite komentar