Prva vožnja! Nova toyota aygo X stiže punim gasom! Već je oborio 2 SVETSKA REKORDA: Ovo dosad nije viđeno

   ≫   
Čitanje: oko 5 min.
  • 0

Biti poseban, biti prvi. Prva na pamet, nije nam najmanja toyota... Aygo dosad nije imao veze s rekordima. Sad odjednom stiže u prvi plan.

Ovo je prvi, i jedini automobil A segmenta na svetu, koji ima puni hibridni pogonon. Ali, još u jednoj disciplini je svetski šampion. Reč je o full hibridu sa najmanjom štetnom emisijom na svetu, samo 85 grama. Stiže, dakle, na tržište sa već dve titule!

Biti među prvima za volanom Toyote Aygo X sada je privilegija. U čast svetskih rekorda, spreman je i poseban "teren" za prvu vožnju novog modela, na kojoj se upravo nalazi ekipa Telegrafa.

To je čuvena Toskana, majka svih vina. Stigli smo u magičnu Firencu i ubrzo se smestili pred volan Aygoa.

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX Foto: Telegraf.rs
AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX Foto: Telegraf.rs

Iako je ovo osveženi model, razlika je očigledna - veliki skok napred. Spoljne linije su sada tačnije, i kockastije. Oduševljava isprekidana linija u vrhu nosa haube, dok sama prednja maska ima 76 mm duži prepust. Tu je i nova LED nijansa na farovima - biće jasno na ulici koji je model iz 2022., a koji ristajl. Zadržavši karakterističnu kompaktnu formu, ali uz potpuno osvežen izgled, automobil donosi modernizovani prednji deo sa većom crnom maskom, produženim prednjim prepustom i vizuelno širim stavom. Na višim paketima opreme dostupna je i potpuna LED rasveta, dok nove "začinske" boje — Cinnamon, Jasmine, Tarragon i Lavandula — daju modelu uočljivu i po svemu jedinstvenu estetiku. Na Mid+ i High verzijama dodatno je dostupna bi-tone kombinacija sa crnim krovom.

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX Foto: Telegraf.rs
AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX, GR model, Foto: Toyota

Važnije je, naravno, sve što je smešteno pod haubu. Sem oktana, u blizini je visoki napon. Ovo je kolosalna novost, prvi put u A segmentu imamo puni hibrid.

Aygo X poznat je kao živahan automobil. Ne godinama, već decenijama ga pokreće trocilindrični motor. Ali sada, posle pritiska tastera za pokretanje agregat, i dalje su mir i tišina. Da, vozimo full hibrid. Tek u prvom minutu čućete klipove, ali svakako, većina vremena u vožnji je na struju.

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX, Foto: Toyota

Koristi 1.5-litarski benzinski motor u kombinaciji sa Toyotinim hibridnim sistemom, po prvi put ugrađenim u model ove veličine. Ukupna snaga sistema iznosi 116 KS, što je čak 44 KS više od prethodne verzije sa 1.0 motorom. Ubrzanje od 0 do 100 km/h sada iznosi veoma ozbiljne 9,2 sekunde.

Sedamo za komande. Jasna nam je još jedna stvar - Aygo X kuca na vrata trendset klase. U kabini je primetan vidan napredak. Nova digitalna instrument tabla od 7 inča, redizajnirana centralna konzola sa električnom parking kočnicom i unapređeni materijali daju osećaj modernijeg, funkcionalnijeg i prostranijeg enterijera. Iako mali spolja, Aygo X nudi dovoljno mesta za četvoro putnika, dok je zapremina prtljažnika povećana na 231 litar. Doduše, ako ispred sednu gabaritne osobe i našteluju sedište do kraja pozadi, Aygo će biti dvosed.

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX, Foto: Toyota

Po Toskani smo vozili i "toples" model. Opcioni platneni krov (doplata oko 1000 evra) otvara se gotovo do 60 odsto dužine vozila i donosi dodatni osećaj slobode u vožnji. Kao deo dodatne opreme dostupni su bežični punjač, digitalni ključ i napredna nanoeX tehnologija za kvalitetniji vazduh u kabini.

Za volanom Aygo briljira. Mnogo više nam je pokazao, nego što smo očekivali. Odmah se oseća agilnost u vožnji. Odziv gasa je trenutan, naročito u verziji GR. Tri srpska novinara, teška u proseku više od 105 kilograma smestila su se u Aygo, ali on vozi bez napora. Prija nam čuveni ekran raspodele energije, koji gledamo od pre četvrt veka u prijusu, i ostalim modelima redom, koji su dobijali pogon u sinergiji. Pošto je na red stigao Aygo X, sada je proces završen - sve toyote imaju hibridni pogon!

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX Foto: Telegraf.rs

Automobil sve vreme nadzire i snima okolinu. Ukoliko vozilo ispred vas zakoči, ako ne reagujete, Aygo X sam usporava. Automatsko kočenje radi i kad je auto u rikvercu. Ako vozač, i pored senzora i kamere, ne vidi prepreku pozadi, Aygo će reagovati i zaustaviti vozilo.

Posle standardne sedamo u GR verziju. Snaga je ista, ali vešanje je podešeno na sportski mod. Ova verzija donosi sportski podešeno oslanjanje, stabilizator većeg prečnika, direktniji odziv upravljača, kao i jedinstven vizuelni identitet. Pokušali smo da ga, u seriji krivina izbacimo iz ose, ali on ide kao po šinama. GR je spreman za ozbiljnu jurnjavu po putevim.

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX Foto: Telegraf.rs
AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX Foto: Telegraf.rs

Sledi još jedno iznenađenje - tokom vožnjen pri kojoj nismo "milovali" pedalu gasa, pokazao nam je potrošnju od 3,5 litara. Dakle, ako ste na oprezu, može da troši ispod 3 litre na 100 kilometara. Skoro senzacionalno.

Za dodatno poboljšanje iskustva vožnje, Aygo X dobija unapređenu izolaciju buke, uključujući nove amortizere buke, deblja stakla i unapređen izduvni sistem. GA-B platforma, koja se koristi i u Yaris modeli liniji, obezbeđuje nizak centar gravitacije i izuzetnu agilnost, sa krugom okretanja manjim od pet metara — jednim od najboljih u segmentu. Novi sistem kočenja sada obuhvata disk kočnice na svim točkovima.

AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX, Foto: Toyota
AygoX, Toyota, Tojota, Toyota AygoX, AygoX 2025, test AygoX, Foto: Toyota

Narudžbine modela u Srbiji već su počele, a osnovni model X-play košta 19.990 evra. Tu je i važna novost, sledeći paket X-trend je snižen za 2.000 evra, pa košta 20.490 evra sa PDV-om. Podsetimo, svi modeli su u ponudi samo kao full-hibridi.

Novi Aygo X nastavlja uspeh generacije lansirane 2022. godine, koja je u kratkom periodu ostvarila više od 20 odsto tržišnog udela u svom segmentu. Novi model je daleko ispred svih prethodnika. Spreman je za sve zadatke, počev od stilskih, preko gradskih, sve do transpota putnika na duge destinacije.

(Telegraf.rs / M. Radulović)

Bezbednost bez kompromisa

Aygo X dobija unapređeni Toyota Safety Sense paket: Hibridno-specifične funkcije: Predictive Efficient Drive – uči stil vožnje i optimizuje punjenje baterije, Predictive SoC Control — predviđa nizbrdice i zadržava bateriju za vožnju u gužvi, Extended Regeneration Control — povećava rekuperaciju pri puštanju gasaAktivne bezbednosne funkcije, Pre-Collision System (PCS) sada bolje prepoznaje pešake, bicikliste, vozila na raskrsnicama, Emergency Steering AssistLane Trace Assist + Lane CenteringAdaptive Cruise Control sa funkcijom zaštite od nenamernog preticanjaRoad Sign Assist + novi limiter brzineAutomatic High Beam.

Smanjenje karbonsog otiska -18%

Toyota procenjuje da Aygo X hybrid ima 18% manji životni CO₂ otisak od prethodnog modela. Glavni faktori: ultraefikasni hibridni pogon, novi materijali, ušteda u proizvodnji i logistici, korišćenje recikliranih materijala. Fabrika koristi energiju iz obnovljivih izvora SakuraTouch® materijalpreko 40% PVC-a na biljnoj bazi (nusproizvodi drvne industrije) uključuje otpad od vinskih čepova. Reciklirani PET smanjuje CO₂ emisije u proizvodnji za čak 95% u odnosu na prirodnu kožu.

AYGO X HYBRID  2025

  • Motor: 1,5

    Snaga sistema: 116 KS

    Ubrzanje 0-100 km/h: 9,2 s

    Dužina: 3.776 mm

    Širina: 1.740 mm

    Visina: 1.525 mm

    Međuosovinsko rastojanje: 2.430 mm

    Rezervoar: 30 l

    Prtljažnik: 231 l

    Točkovi 17" ili 18"

    Krug okretaja < 5 m

Video: Brena izvela svoju najpoznatiju numeru

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA