• 2

Zašto neki automobili imaju vrata za rezervoar na desnoj, a neki na levoj strani?

Velika misterija automobilske industrije

  • 2

Proizvođači automobila na svojim modelima dizajniraju sve elemente s određenim razlogom, a to se odnosi i na vrata za gorivo.

Neke kompanije instaliraju ova vrata na levoj strani, a neke na desnoj strani automboila.

Doduše, ne postoje specifični razlozi za ovo, kao ni određena pravila koja diktiraju stranu na kojoj vrata rezervoara moraju da se nalaze.

Zbog toga, porizvođači stavljaju ova vrata na onu stranu automobila koja im se čini savršenom.

Dizajn rezervoara je najvažniji zbog montiranja vrata. Proizvođači moraju da razmišljaju o lokaciji i strukturi kada dizajniraju otvora za rezervoar jer je to ključno za sve što se nalazi ispod vozila.

Zašto automobili imaju vrata za rezervoar na različitim stranama

Benzin, gorivo, benzinska pumpa

Foto: Tanjug/AP

Određeni broj tradicionalnih vozila imaju vrata od rezervoara na levoj strani automobila.

Ali danas postoje mnogi proizvođači koji ih montiraju na desnu stranu.

Za ovo ne postoji specifičan razlog i to je jedna od najčuvenijih misterija u svetu automobila.

Proizvođači automobila mogu da ova vrata instaliraju na koju god stranu žele, a ono što najčešće određuje stranu jeste lakše pakovanje svih ostalih komponenti vozila.

Zato za ovu misteriju ne postoji precizan odogovr.

Sve što morate da znate o lokaciji rezervoara

Auto polo omv pumpa gorivo

Foto: Telegraf

Inženjeri postavljaju vrata onako kako im je najlakše i najzgodnije. Ona mogu da budu na levoj, ili desnoj strani.

Vrlo često, strana se bira tako da sipanje goriva bude lakše za vozača.

Samim tim, pozicija rezervoara se svodi na dizajn i pakovanje svih elemenata automboila.

Većina zemalja preferira da rezervoar bude na levoj strani automobila jer je tako lakše parkirati auto pored pumpe na benzinskoj stanici.

Takođe, važno je staviti rezervoar na najbezbedniji deo automobila.

Video: Kako do manje potrošnje goriva u automobilu

(Telegraf.rs)

Komentari

  • Neko

    Naprotiv, većina vozila zastupljenih u evropi imaju otvor rezervoara sa desne strane. Kod japanskih vozila je često levo.

  • Sasa

    Meni je sa desne strane i jos nisam stao na pumpu gde je morao da nateze crevo.

Preporuka sa Weba

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima