≫ 

Japanski sportista sa najsnažnijim trocilindrašem na svetu: Toyota Yaris GR, "zverčica" od 260KS

Toyota je napokon i zvanično predstavila ultimativnu verziju svog modela Yaris, inspirisanu WRC šampionatom, kojeg pokreće 1,6-litarski trocilindarski motor od čak 260 konjskih snaga

  • 3
Toyota GR Yaris Foto: Toyota

Prvobitno planirana da debituje sredinom novembra na poslednjem reliju sezone, u Australiji, Toyota Yaris GR je usled otkazivanja takmičenja zbog velikih požara, ipak sačekala 2020. godinu i Tokyo Auto Salon kako bi se zvanično predstavila svetskoj javnosti.

Već neko vreme najavljivan, Yaris GR je „karika“ koja povezuje serijske Toyotine modele, pre svega Yaris, i WRC šampionat u kojem je ove sezone Ott Tanak, fabrički vozač Toyota Gazoo Racing osvojio šampionsku titulu vozeći Yaris WRC.

Toyota GR Yaris Foto: Toyota

Pored agresivnog vizuelnog nastupa, koji podrazumeva široke blatobrane, veliki pravougaoni gril napred, difuzor vazduha pozadi i dve izduvne cevi, pri čemu je dobar deo delova karoserije od aluminijuma, a krov od ugljeničnih vlakana, Yaris GR se itekako može pohvaliti svojim pogonskim sistemom.

Toyota GR Yaris Foto: Toyota

Naime, ispod haube se nalazi 1,6-litarski trocilindarski turbo benzinac, koji raspolaže sa čak 260 konjskih snaga i 360 Nm obrtnog momenta što ga čini najsnažnijim serijskim trocilindrašem na svetu, snažnijim čak i od BMW-ovog 1,5-litarskog motora u i8!

Toyota GR Yaris Foto: Toyota

I to nije sve, jer se za prenos snage od 6-stepenog manuelnog menjača na podlogu brine 4x4 pogon, pozajmljen od RAV4 i prilagođen Yarisu, koji omogućava čak do 100% rasporeda snage na prednju ili zadnju osovinu. U Normal modu, raspored iznosi 60:40, Sport režim nudi 30:70 dok Track fabrički daje 50:50 raspored.

Toyota GR Yaris Foto: Toyota

Da je Yaris GR zaista ultimativna mašina, govori i podatak da je kupcima dostupan i tzv. Circuit Pack koji podrazumeva Torsen mehaničke „šper“ diferencijale napred i nazad, kao i Michelin Pilot Sport 4S pneumatike 225/40 R18, umesto serijskih Dunlop SP Sport MAXX 050.

Što se samih performansi tiče, one su, očekivano, veoma impresivne te sprint do 100km/h iznosi manje od 5,5 sekundi dok je maksimalna brzina limitirana na 230 km/h. Naročito je interesantan podatak o masi od svega 1280 kilograma što čini da Yaris GR ima bolji odnos snage i mase nego li Golf GTI ili Golf R, Megane RS, Hyundai i30N, pa čak i Subaru WRX STI!

Toyota GR Yaris Foto: Toyota

Cena vozila još nije saopštena, ali se očekuje da će na evropskom tržištu biti u rasponu od 30 do 40 hiljada evra.

Video: Ovaj auto se sam vozi a uspostavlja i emocionalnu vezu sa vozačem

(Telegraf.rs/TopSpeed)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA