
Srbi sve više voze "na struju": Broj hibrida i električnih vozila ove godine uvećan za 50 odsto
Broj hibridnih i električnih automobila na putevima u Srbiji, kao i interesovanje za njih, polako rastu. Prema podacima koje je sajt Polovni automobili dobio od Ministarstva unutrašnjih poslova, u Srbiji su ukupno registrovana 102 putnička vozila na električni pogon, a tu je i 1.416 registrovanih hibridnih putničkih vozila.
Da je među našim vozačima sve veće interesovanje za automobile na ove dve vrste pogona, a pogotovo za hibridne automobile, govori nam i podatak da je samo tokom ove godine taj broj uvećan za više od 50 odsto.
Od ukupnog broja registrovanih hibridnih automobila, čak 564 je prvi put registrovano u prvih šest meseci 2020, odnosno kupljeni su u tom periodu. Kad je reč o električnim automobilima, prvi put je registrovano 16 vozila na ovaj pogon.
Takođe, na tržištu je i sve veća ponuda električnih i hibridnih automobila, a na sajtu Polovni automobili,iako u odnosu na ukupan broj i dalje skroman, beleži se i rast broja oglasa upravo u ove dve kategorije.
I dok je početkom 2019. godine na sajtu bila oglašena prodaja tek pedesetak polovnih i nekoliko novih hibridnih automobila i tek jedan, i to nov električni, od oktobra prošle godine taj broj počinje značajno da raste.
Tako je u maju mesecu na sajtu polovniautomobili.com bila oglašena prodaja 190 polovnih i 15 novih hibridnih automobila, dok je u junu taj broj bio 139 polovnih i 15 novih.
I broj oglasa električnih automobila konstantno raste iz meseca u mesec. Taj broj je tokom 2019. uvek bio jednocifren, a od februara ove godine on je u konstantom porastu, pa je tako na sajtu u maju bila oglašena prodaja 30 polovnih i jednog novog električnog automobila, a u junu jednog novog i čak 41 polovnog.
Ipak, ko poželi da kupi električni ili hibridni automobil, moraće da izdvoji nešto veću sumu novca. Kad je reč o električnim automobilima, u ponudi je najviše BMW i3, čija se cena kreće od 20.000 do 46.000 evra.

Ljubitelji Golfa i pogona na struju neretko će u oglasima naći nešto za sebe. Takođe, tu je i legendarni Fijat 500 u električnoj varijanti.
S druge strane, ponuda hibridnih automobila je nešto bolja i izbor je veći. I dok se cene novih kreću od 17.000 evra, pa naviše, polovni hibridni automobili starije generacije mogu se kupiti već za 4.000 evra.
I dok je pre samo godinu dana bilo gotovo nezamislivo, u poslednje vreme često se među oglasima na sajtu Polovni automobili nađe, danas slobodno se može reći, automobilska marka oko koje se diže najveća prašina u medijima - Tesla.
U zavisnosti od modela, generacije i godine proizvodnje, cena Tesle na našem tržištu kreće se od 45.000 evra do više od 100.000 evra. Novog Teslu još uvek ne možete da kupite u Srbiji, ali, ako se nastavi ovakav trend, verovatno nije daleko dan kada će i to biti moguće.
(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nikola
Za 50% moze da znaci da ih je bilo 6,a sad ih ima 9...
Podelite komentar
Elektro-vozač
Evo nešto što možete sami da proverite jer znam da nećete verovati... Uzmimo da radite oko 10km od kuće, znači pređete oko 20km dnevno u većini slučajeva. U jednom mesecu ima prosečno oko 22 radna dana, znači 440km mesečno. Gradski prevoz vas za to košta od oko 1400 do preko 3000 dinara - za mesečnu kartu. Benzin bi vas koštao od oko 3500 din min do oko 7500 din max ali na to dodajte još prosečno održavanje kola (ulje, kočnice, katalizatori, senzori i ostalo) na mesečnom nivou. Za 440 km električnim kolima bi vam bilo potrebno od oko 50 do 110 kWh strike što bi vas koštalo od oko 220 do 500 dinara u većini slučajeva (puniti noću) a održavanja praktično da nema. Dakle bar 1000 din jeftinije od najjeftinijeg gradskog prevoza) a preko 3000 din manje nego na benzin - svakog meseca. Tokom 5 godina to izađe na 60,000 din i 180,000-420,000 din u najgoroj varijanti. Ako vozite više razlike će biti veće (i cena gradskog prevoza ide gore u principu zbog zona). Koliko bolji (naravno električni) auto možete kupiti za tu razliku - ili preraditi postojeći na električni?
Podelite komentar
Dzomba
Da mi je znati ko ih je i odakle kupio...
Podelite komentar