≫ 

Ovo pitanje više nećemo postavljati u saobraćaju: Zašto nije bila spuštena rampa na pružnom prelazu?

Nedavno uvedeno obavezujuće pravilo nalaže da, kada naiđete na pružni prelaz, morate da se zaustavite i uverite se da ne nailazi voz, pre nego što nastavite vožnju

  • 15
Prelaz pruge, pružni prelaz Foto: Pixabay

Svaki put kada dođe do tragedije na pružnim prelazima, naročito kada u njima učestvuju autobusi, javnost postavi pitanje: "A zašto nije bila spuštena rampa na prelazu?"

Koliko god ovo pitanje bilo logično, ono ima i sasvim logičan odgovor koji glasi - rampe na pružnim prelazima nisu obavezne ni u Srbiji, ni u Evropi.

Ako se pitate zašto rampe nisu obavezne na svim pružnim prelazima, odgovor je jednostavan - pružnih prelaza ima mnogo i trebalo bi zaista mnogo novca da se svi pokriju rampama, pišu Polovni automobili.

Takođe, rampe se kvare, a izuzetno su česte i krađe na pružnim prelazima sa rampama, odakle lopovi uzimaju sve što može da se proda - kablove (bakar je skup), releje, prekidače...

Stoga je verovatno najbolje rešenje koje je sada uvedeno - da sva putnička i teretna vozila moraju da se zaustave na prelazu preko pruge.

Nova pravila

Dakle - kada naiđete na pružni prelaz, morate da se zaustavite, uverite se da ne nailazi voz (ili neko drugo šinsko vozilo) i zatim nastavite vožnju.

Ovo ne znači da će biti ukinute rampe i semafori na pružnim prelazima, ali tamo gde ih nema, obavezno će morati da postoji znak STOP.

Istina, na većini pružnih prelaza i sada postoji znak STOP, mada ga malo ko poštuje, kao uostalom i na drugim mestima.

Prelaz pruge, pružni prelaz Foto: Pixabay

Izmenjene definicije

Ova nova pravila je uvelo Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture - reč je Pravilniku o izmenama i dopunama "Pravilnika o saobraćajnoj signalizaciji". Istovremeno su donete još neke izmene, ali nisu toliko značajne koliko ova o pravilima ponašanja na pružnim prelazima.

Takođe, i sama definicija znakova (uključujući i znak STOP) donekle je izmenjena, ali nećemo ulaziti u detalje, pošto je reč o terminologiji koja će teško imati uticaja na to kako ih percepira prosečan vozač.

Zaključak

Iako nije reč o velikoj promeni u propisima, koristimo ovu priliku da još jednom apelujemo na sve vozače da poštuju saobraćajnu signalizaciju i prostu logiku.

To što su rampe na pružnom prelazu podignute ne znači da treba da projurite bez gledanja - postoji mogućnost da sistem za podizanje/spuštanje rampi uopšte ne radi. Upravo zbog toga se i na pružne prelaze sa rampom postavlja saobraćajni znak STOP.

U svakom slučaju - kada naiđete na prugu, zaustavite se, pogledajte da li nailazi voz, i tek tada pređite prugu.

Zaista nema izgovora da dozvolite da vas udari nešto široko preko 3 metra, visoko 4 metra i dugačko preko 100 metara... A pritom se kreće isključivo po šinama, što znači da ne može iznenada da skrene i udari vas kao npr. kamion.

(Telegraf.rs/Polovniautomobili.com)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Driver

    15. mart 2021 | 10:00

    Tako se najlakse skida odgovornost sto rampa ne radi

  • Гаргамел

    15. mart 2021 | 10:00

    Много возача има али им је реч ВЕРТИКАЛНА И ХОРИЗОНТАЛНА СИГНАЛИЗАЦИЈА непозната ! Сад је на саобраћајној полицији да се паркира код пружног прелаза, снима све који се не зауставе и само шаље честитке кући. Балкан је ово, само новчане казне разуме човек са овог поднебља.

  • Ovako

    15. mart 2021 | 10:23

    Ovako, i još gore će nam biti dokle god se kupljene diplome i politička pamet budu pitale.... Pružni prelazi često nepregledni, zaklonjeni žbunjem, drvećem i slično... a šta ćemo ako je pri tome i magla!!?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA