Cene sve niže: Da li će nam iz Nemačke uskoro stizati polovnjaci na struju?

Tehnički i tehnološki napredak novih električnih automobila, kao povećavanje njihovog dometa imaju veliku uticaj na pad cene polovnih vozila

  • 29
Električni automobil, punjenje baterija Foto: Unsplash

Najznačajnije evropsko tržište automobila - nemačko, uvek je diktiralo trendove, pa to čini to i danas. Zato je zanimljivo videti kako se tamo kreću cene polovnih električnih automobila.

A informacije, do kojih je došla analiza kompanije Deutsche Automobil Treuhand (DAT), govore da one padaju više nego kod prosečnih benzinaca.

Tehnički i tehnološki napredak novih električnih automobila, kao povećavanje njihovog dometa imaju veliku uticaj na pad cene polovnih vozila. Sa novim generacijama automobila koristan domet raste, pa na prethodne generacije gleda kao na zastarele.

Tako je, u februaru 2020. godine, preostala vrednost prosečnog trogodišnjeg električnog automobila bila je, prema podacima DAT-a, otprilike jednaka vrednosti automobila na benzinski pogon i iznosila je 56 odsto cene novog automobila.

Međutim, iako je ovaj broj ostao manje-više konstantan za vozila na benzinski pogon, sada je pao na manje od 51 posto za električne automobile. Taj pad je još dramatičniji u nižim segmentima vozila, prenosi HAK. Pad cena polovnih vozila mogao bi srednjeročno da utiče i na stope lizinga za vozila ove vrste.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    27. mart 2021 | 22:59

    Kratko je trajalo i opet po starom, sta ti nije jasno? Ima nas koji volimo i uzivamo u zvuku pravog motora, fosilna vozila ne da nisu dovoljno dobra nego su jos uvek mnogo bolja od bilo kojeg ev i to svi znaju! Pogotovo dizel koji je praktican i ima golemu autonomiju, pristojan okretni moment, vec ti je vise puta objasnjeno. Nadalje jos dugo ces morat trpit fosilna vozila 20 godina minimalno tako savet ostaje kupi sebi lepo gas masku i cepove za usi! I da slazem se uzitak u voznji je nuporediv, vozit vilicar s staklima i sirim gumama je nuporedivo losije u odnosu na pravi auto al ti koji nisi ocito nista pametno vozio ne mozes razumeti. Da nema tih dizela koji kukaju kako bi se prevozio sav teret koji dizel kamioni prevoze gotovo stotinu godina, sigurno bi ti s teslom to odradio. Ponovo pises lazi i tvoje neke bedastoce, ne tupi ono sto bi zeleo i tvoje neke subjektivne stavove! Ni jedno ev nece nikad imat onaj vau faktor koji moze podarit prava masina , nije sve u samom ubrzanju zapravo nista nije u samom ubrzanju nego u zvuku da to nije istina firme kao sto je akrapovic nikad se nebi razvile a takvih ima mnogo i sve sjajno rade, znaci teorija tisine ti ne drzi vodu ni najmanje!!!

  • Bobby

    29. mart 2021 | 07:43

    Само још један од доказа да је тренутно тржиште електро возила креирано од стране политичара. Наравно да им је цена и 50% нижа, а у ствари је питање зашто би неко уопште платио и динар за скоро па неупотребљиво возило ? Нико се и не пита како је тек онима који су дали велики новац, који данас не могу да поврате, а могли су да купе атуо ? Као када би пре три године купили телевизор са лампама, па хоћете данас да га продате. Људи који данас купују таква возила, која још увек нису ни близу онога што би требало да замене, треба да буду свесни да својим не малим новцем само помажу компаније у својим покушајима да достигну неке циљне параметре које су им задала возила са унутрашњим сагоревањем. Ко жели да му у тој "игри" расту "магареће уши", може да учествује, тако је увек било са новим технологијама. Ко је рационалнији, он ће сачекати оно што му заиста треба од електро-возила и проценити да ли је тренутак за куповину. У томе је разлика, јер неко има толико новца да му је само важно да покаже да је купио електро-возило, док неком другом без преласка 1.000 километара оно ништа не значи.

  • Roki

    29. mart 2021 | 19:04

    Dake ovako kad si mrtav svi oko tebe pate a ti ne znas nista e isto ti je i kad si glup i jos k tome to je bolest koja te ne boli! Kolicina idiotarija, lazi, debilizama i raznih gluposti koje doticni pise a i sam zna da laze postaju bit tragikomicne! Ako i dalje mislis da je dobro kupit teslu s gomilom raznih problema i resavat te silne probleme te sve platit vrlo skupo pametno, gluplji si nego sto sam mislio. O ukusima se ne raspravlja (sto ti konstantno radis i nazivas sve tvoje ne istomisljenike pogrdnim imenima) al cinenice ne mozes promjenit, tvoje skupo placeno novo smece ce izgubit visestruko vrednost kroz par godina i vec smo ti i pisali izracune i dokazali vise puta, da si bar malcice inteligentan vec bi shvatio. Tebi je lepo vozit ev al velikoj vecini nije i nikad nece bit i ne lazi da to nije tako jer svi komentari i minusi su jasan dokaz da gresis! Ista stvar je za tankanje i to ti je vec nasiroko objasnjeno jednostavno je lakse, prakticnike bezbednije obavi tankanje neko stalno punit baterije a svi znamo da je su ciklusi ograniceni i da nakon toga idu nove skupe baterije! Ako si ti naseo na tu skupu pricu tvoj problem, prilikom prodaje tvog ev bit ce ti jasno koliki si novac bacio iako ne placas gorivo placas struju a i odrzavanje ev nesto kosta. Jasno je da je to manje nego kod fosilaca al kad podvuces crtu novo ev plus svi troskovi su daleko veci nego kod klasicnih vozila! Ako matematika nije misljenje to je tako i to ne mozes pobit ma sta ti milslio i pisao. Sve u svemu tvoje maltretiranje je potpuno neopravdano, smesan si ako se nadas da ces svojim lazima promenit icije misljenje, oni koji zele ev nek si ga kupe i nek nasedaju kao i ti al velika vecina ima dovoljno mozga i razume sta je za sad bolje i povoljnije. Mozda ce s vremenom ev bit jeftinija, pouzdanija, prakticnija al to jos nije tako i pomiri se s tom cinjenicom! Vidim ne komentiras nikog ko ti dokaze brojkama koliko gresis, moram priznat da me to iznenadilo?

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA