Boja vašeg automobila značajno utiče na njegovu vrednost kao polovnjaka, proverite koliko

Rezultati ovog istraživanja mogu vam pomoći kod odabira boje automobila, da biste prilikom preprodaje što manje izgubiti od njegove vrednosti

  • 0
Audi A4 Foto: Unsplash

Među brojnim istraživanjima na temu automobila, vožnje, navika vozača i saobraćaja neka su za temu imala i različite aspekte boja četvorotočkaša. Jedno nedavno istraživanje bavilo se uticajem boje karoserije na gubitak vrednosti automobila.

Gubitak vrednosti automobila zavisi od više faktora. Pre svega od godine proizvodnje, odnosno starosti vozila, zatim od ukupnog tehničkog stanja i pređene kilometraže, kao i od vrste i karakteristika motora, nivoa opreme... a spisak se ovde ne završava.

Uzimajući u obzir i činjeniceu da ljudi automobile često "kupuju očima", američki sajt za pretragu i upoređivanje vozila ISeeCars.com nedavno je sproveo istraživanje kako bi ustanovio kako na cenu polovnog automobila utiče izbor boje karoserije.

Automobili, auto plac, auto pijaca Foto: Unsplash

Autori istraživanja su upoređivali cene čak 6 miliona polovnih automobila između 2017. i 2020. godine. Rezultati su pokazali da "najbolje prolaze" žuti i automobili "kremastih" nijansi, dok su sebrni, odnosno oni sive metalik boje, uzeti kao prosek po gubitku vrednosti.

Na konačnoj listi našlo se 13 boja. Pogledaje koliko koja od nih utiče na gubitak vrednosti automobila u periodu od 3 godine:

  1.  Žuta - 20,4 odsto
  2. Bež - 22,8 odsto
  3. Narandžasta - 27,1 odsto
  4. Zelena - 31,3 odsto
  5. Siva - 36,4 odsto
  6. Crvena - 36,9 odsto
  7. Plava - 37 odsto
  8. Srebrna - 37,6 odsto
  9. Bela - 38 odsto
  10. Crna - 38,4 odsto
  11. Ljubičasta - 41,2 odsto
  12. Braon - 42,1 odsto
  13. Zlatna 45,6 odsto

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA