Koliko se isplati električni automobil?

Najveći problem kod hibrida su baterije, pošto su podložnije oštećenjima, dok su kod potpuno električnih vozila one nešto zaštićenije...

Poštovani čitaoci,
Molimo vas da se pridržavate sledećih pravila za pisanje komentara:

  • Neophodno je navesti ime i e-mail adresu u poljima označenim zvezdicom, s tim da je zabranjeno ostavljanje lažnih podataka.
  • Komentari koji sadrže psovke, uvrede, pretnje i govor mržnje na nacionalnoj, verskoj, rasnoj osnovi ili povodom nečije seksualne opredeljenosti neće biti objavljeni.
  • Prilikom pisanja komentara vodite računa o pravopisnim i gramatičkim pravilima.
  • Tekst komentara ograničen je na 1500 karaktera.
  • Nije dozvoljeno postavljanje linkova odnosno promovisanje drugih sajtova kroz komentare, te će takve poruke biti označene kao spam, poput niza komentara istovetne sadržine.
  • Komentari u kojima nam skrećete pažnju na propuste u tekstovima neće biti objavljeni, ali će biti prosleđeni urednicima, kao i oni u kojima nam ukazujete na neku pojavu u društvu, ali koji zahtevaju proveru.
  • NAPOMENA: Komentari koji budu objavljeni predstavljaju privatno mišljenje autora komentara, to jest nisu stavovi redakcije Telegrafa.
Odgovor na komentar korisnika Ing. elektrotehnike
Ime je obavezno
E-mail adresa je obavezna
E-mail adresa nije ispravna
*otkucano <%commentCount%> od ukupno <% maxCommentCount %> karaktera
Komentar je obavezan

<% message.text %>

Komentari

  • Marko

    01. oktobar 2021 | 06:52

    Ne isplati se Elektroauto, lažu kvazi stručnjaci bez fakti to su lobisti Auto garaža u Srbiji. Počevši od vadjenja litiuma, uništavanja prirode pa sve do reciklaže baterije koja traje ca. tri godine. Jedna ekološka katastrofa. Kad imate sudar Auto se baca jer se ne isplati opravka i nije finansirana od osiguranja zbog vremenske starosti. Lažu da benzin uništava prirodu to je zanemarljivo. Naj veći svetski zagadjivaći su krave jer ispuštaju gas - prde stalno. Bil Gejts je o tome pričao jedite manje mesa. Pa onda dolaze, kamini, busevi, brodovi, avioni fabrike itd. Manite se ljudi laži ostavite običan narod da živi kako zna i bori se. Pitajte se gde će vam duša od silnih neistina.

  • Roki

    28. septembar 2021 | 22:19

    Kao sto sam i pisao ON zna najbolje, znaci da sve informacije koje su dostupne i sve tv emisije koje govore o problemima ev su pogresne jer je elektricni terorist rekao tako 😂, kao sto sam x puta napisao jos uvek ev prestavljaju skupo, neprakticno, tek nesto zelenije resenje... Elektricni covece informiraj se! Najnovije istraživanje automobila iz Consumer Reportsa pokazuje da će nekoliko novijih električnih automobila biti suočeno s problemima, što je u suprotnosti s uobičajenim vjerovanjem da bi električna vozila s njihovim jednostavnijim pogonskim sklopovima trebala imati manje problema od automobila na benzinski ili dizelski pogon. Istraživanje je prikupilo podatke od oko 329.000 vozila, a posebno se prozivaju Audi e-Tron, Kia Niro EV i Tesla Model Y... Veći je problem što je sve teže naći slobodno mjesto za punjenje, a električnih automobila među novokupljenima je tek 1,2 posto. U Europi ih je 10,5 posto. No, naša je električna mreža uvelike potkapacitirana i zastarjela. Već sada nije lako naći slobodno mjesto za punjenje. Veliki problemu s punjenjem električnih automobila nastat će kad im udio dosegne 3 posto. A uz 5-posto elektrodistribucijski sustav će se raspasti. Već za masovno korištenje običnih 3,7 kW kućnih punjača električna mreža nedostatna, ako se deset vozila istodobno priključi na punjenje u nekom kvartu električni sustav će se raspasti. Mreže brzih punionica – trebat će preurediti kompletnu elektrodistribucijsku mrežu i izgraditi sustav fleksibilnih elektrana – primjerice na plin, koje će se uključivati u vremenima vršnog opterećenja. Čitali ste o ‘uspjehu’ izraelskih stručnjaka koji su pronašli električnu bateriju koju je moguće napuniti u nekoliko minuta, kao sada benzinsko ili dizelsko gorivo. Super, ali za punjenje jednog automobila treba instalirana snaga od 1 MW (megavat)! Uz svaku će punionicu struje trebati napraviti električnu centralu, a uz svaki veći grad golemu, po mogućnosti nuklearnu. Dakle, priča sa strujom ima drugu stranu medalje. Njihov udio, neće rasti brzo, jer za to naprosto nema uvjeta, a oni koji su ih ‘povoljno’ kupili, usto računajući na lako i besplatno punjenje uskoro će se naći u velikim problemima. Navlakuša? Zvuči poznato. 

  • Roki

    28. septembar 2021 | 06:21

    @Bobby Nitko nista ne zna osim NJEGA naj pametnijega s najljepsim lazima... Sve sto se napise ON zna bolje njegovi su podatci tocni ON cak i zna kome se sta vise isplati, ko u cemu vise uziva dakle zna sve! Samo mi nije jasno gde god da citas o ev pisu da je problem nedovoljan broj punjaca zatim predugo vreme punjenja, opasnost od zapaljenja, eksplozije baterija pogotovo u procesu recikliranja, zagadenje i unistavanje okolisa i voda u blizini rudnika litija i ostalih sirovina (elektricni proveri sta se po tom pitanju u spaniji dogada!) Problem je kao sto pises i načini dobivanja el energije, previsoka cena elektricni automobila i niz drugih problema da jer su to stvarni problemi ja ne kazem da se s vremenom to nece popravit al trenutno su to objektivni problemi al nas drug elektricni nema pojma sto znaci objektivno. Naj bitnije da je svakom loncu poklopac sa svojim lazima!!!

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA