• 45

Koliko se isplati električni automobil?

Najveći problem kod hibrida su baterije, pošto su podložnije oštećenjima, dok su kod potpuno električnih vozila one nešto zaštićenije...

  • 45
Volkswagen ID.3

Foto: Volkswagen

Neka od najvažnijih pitanja koja prate električne automobile su: koliko koštaju popravke nakon kvarova ili udesa i da li su oni skloniji samozapaljivanju od benzinaca i dizelaša.

Nemačka osiguravajuća kuća Allianz je, u potrazi za odgovorima na ta pitanja, sprovela veliku studiju čiji su rezultati pokazali da su električni automobili znatno skuplji za popravku od klasičnih, nakon oštećenja u saobraćajnim nesrećama.

Tesla automobil punjač

Foto: Shutterstock

U skladu sa tim, kada je vozilo kasko osigurano, izdaci štete za čisto električne automobil veći su za 10 odsto, dok za "plag-in" hibride idu čak i do 50 procenata više.

Iako Allianz to nije precizno naveo, za pretpostaviti je da su kod hibrida najveći problem baterije, koje su smeštene u zadnjem delu vozila i koje su u sudarima sigurno osetljive na udarce odpozadi, prenosi Revija HAK. Kod potpuno električnih vozila baterija je smeštena u podu, pa je zaštićenija.

Baterije u električnim automobilima koštaju i do 20.000 evra, a svaka popravka je izuzetno skupa. To je svakako nešto o čemu bi kupci trebalo da razmišljaju i pri kupovini polovnog električnog automobila, kome je prošao garantni rok. Zvuči neverovatno, ali neki proizvođači propisuju zamenu baterija na električnim vozilima čak i nakon aktiviranja vazdušnih jastuka.

Volvo C40 Recharge, električni automobil

Foto: Volvo

Takođe, set kablova u električnim automobilima može da košta oko 7.000 evra, pa ih zato neki proizvođači opremaju dodatnim zaštitnim navlakama kako se ne bi oštetili ili ih izgrizli sitini glodari.

Na kraju, studija zaključuje da se električna vozila ne kvare više od benzinaca i dizelaša, kao i da nisu sklonija samozapaljivanju.

Video: Šta se desi kada macolom polupate infotejment u Tesli? Ništa

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Marko

    Ne isplati se Elektroauto, lažu kvazi stručnjaci bez fakti to su lobisti Auto garaža u Srbiji. Počevši od vadjenja litiuma, uništavanja prirode pa sve do reciklaže baterije koja traje ca. tri godine. Jedna ekološka katastrofa. Kad imate sudar Auto se baca jer se ne isplati opravka i nije finansirana od osiguranja zbog vremenske starosti. Lažu da benzin uništava prirodu to je zanemarljivo. Naj veći svetski zagadjivaći su krave jer ispuštaju gas - prde stalno. Bil Gejts je o tome pričao jedite manje mesa. Pa onda dolaze, kamini, busevi, brodovi, avioni fabrike itd. Manite se ljudi laži ostavite običan narod da živi kako zna i bori se. Pitajte se gde će vam duša od silnih neistina.

    2
    0

    Podelite komentar

  • Roki

    Kao sto sam i pisao ON zna najbolje, znaci da sve informacije koje su dostupne i sve tv emisije koje govore o problemima ev su pogresne jer je elektricni terorist rekao tako 😂, kao sto sam x puta napisao jos uvek ev prestavljaju skupo, neprakticno, tek nesto zelenije resenje... Elektricni covece informiraj se! Najnovije istraživanje automobila iz Consumer Reportsa pokazuje da će nekoliko novijih električnih automobila biti suočeno s problemima, što je u suprotnosti s uobičajenim vjerovanjem da bi električna vozila s njihovim jednostavnijim pogonskim sklopovima trebala imati manje problema od automobila na benzinski ili dizelski pogon. Istraživanje je prikupilo podatke od oko 329.000 vozila, a posebno se prozivaju Audi e-Tron, Kia Niro EV i Tesla Model Y... Veći je problem što je sve teže naći slobodno mjesto za punjenje, a električnih automobila među novokupljenima je tek 1,2 posto. U Europi ih je 10,5 posto. No, naša je električna mreža uvelike potkapacitirana i zastarjela. Već sada nije lako naći slobodno mjesto za punjenje. Veliki problemu s punjenjem električnih automobila nastat će kad im udio dosegne 3 posto. A uz 5-posto elektrodistribucijski sustav će se raspasti. Već za masovno korištenje običnih 3,7 kW kućnih punjača električna mreža nedostatna, ako se deset vozila istodobno priključi na punjenje u nekom kvartu električni sustav će se raspasti. Mreže brzih punionica – trebat će preurediti kompletnu elektrodistribucijsku mrežu i izgraditi sustav fleksibilnih elektrana – primjerice na plin, koje će se uključivati u vremenima vršnog opterećenja. Čitali ste o ‘uspjehu’ izraelskih stručnjaka koji su pronašli električnu bateriju koju je moguće napuniti u nekoliko minuta, kao sada benzinsko ili dizelsko gorivo. Super, ali za punjenje jednog automobila treba instalirana snaga od 1 MW (megavat)! Uz svaku će punionicu struje trebati napraviti električnu centralu, a uz svaki veći grad golemu, po mogućnosti nuklearnu. Dakle, priča sa strujom ima drugu stranu medalje. Njihov udio, neće rasti brzo, jer za to naprosto nema uvjeta, a oni koji su ih ‘povoljno’ kupili, usto računajući na lako i besplatno punjenje uskoro će se naći u velikim problemima. Navlakuša? Zvuči poznato. 

    9
    0

    Podelite komentar

  • Roki

    @Bobby Nitko nista ne zna osim NJEGA naj pametnijega s najljepsim lazima... Sve sto se napise ON zna bolje njegovi su podatci tocni ON cak i zna kome se sta vise isplati, ko u cemu vise uziva dakle zna sve! Samo mi nije jasno gde god da citas o ev pisu da je problem nedovoljan broj punjaca zatim predugo vreme punjenja, opasnost od zapaljenja, eksplozije baterija pogotovo u procesu recikliranja, zagadenje i unistavanje okolisa i voda u blizini rudnika litija i ostalih sirovina (elektricni proveri sta se po tom pitanju u spaniji dogada!) Problem je kao sto pises i načini dobivanja el energije, previsoka cena elektricni automobila i niz drugih problema da jer su to stvarni problemi ja ne kazem da se s vremenom to nece popravit al trenutno su to objektivni problemi al nas drug elektricni nema pojma sto znaci objektivno. Naj bitnije da je svakom loncu poklopac sa svojim lazima!!!

    13
    0

    Podelite komentar

Preporuka sa Weba

by Content Exchange

Google preporuke

Najnovije vesti

Dozvoljavam da mi Telegraf.rs šalje obaveštenja o najnovijim vestima