≫ 

Audi i Seat najbrže gube na vrednosti, evo koje su marke najbolje

Prema istraživanjima, luksuzne marke automobila najbrže gube na vrednosti, a evo i koje

  • 3
Automobil Audi Q5 Sportback Foto: Audi

Staro je pravilo da auto odmah po izlasku iz autosalona gubi 20 posto cene. I istina nije daleko, doduše možda ne danas kad se na nove automobile neretko čeka i duže od godinu dana, ali nominalno auto brzo gubi na ceni.

Ipak, iako vrednost svakog vozila s vremenom pada, neke marke gube na vrednosti više od drugih. Kako bi utvrdili koje automobilske marke gube najviše na vrednosti, stručnjaci za automobilsku industriju pri platformi carVertical su napravili istraživanje u kome su analizirali više od 72 miliona podataka relevantnih za period od 2019. do 2022. godine u Evropi, SAD-u i Australiji. U nastavku donosimo zaključke istraživanja.

Porsche najmanje gubi na vrednosti

Porsche (-64,4%), Jeep (-84,4%) i MINI (-85,5%) su 3 brenda kojima najmanje pada vrednost, dakle oni zadržavaju najveću vrednost kad se najniža tržišna vrednost automobila oduzme od početne cene. Tako će, na primer, Porsche izgubiti samo 64,4% svoje vrednosti tokom godina, dok će Lexus izgubiti 89,9% svoje vrednosti.

Među vozilima koje dobro kotiraju u konkurenciji velikoserijskih marki nalaze se Hyundai i Toyota, a u gornji dom suprotno očekivanjima ulaze i Jaguar i Land Rover.

Audi i Seat na samom dnu

Mnoge luksuzne marke automobila gube više na vrednosti od povoljnijih marki. Osim Chryslera kao rekordera po gubitku vrednosti tu su ušli i Audi i Seat. Primera radi, Audi će s vremenom izgubiti 96.2% vrednosti (u proseku za 24 godine). Zanimljivo je da otprilike polovina marki pri dnu ove tablice gubitka vrednosti otpada na luksuzne automobile.

Poređenja radi, Toyotini automobili dostižu najnižu vrednost kad su stari 19 godina, a BMW-ovi kada su stari 21 godinu. Međutim, Toyotina vozila gube oko 88.7% vrednosti, a BMW-ova 93.8%. Koji faktori utiču na ove razlike?

"Osoba koja traži polovni automobil daje prednost ceni i troškovima održavanja u odnosu na sve nepotrebne karakteristike. Zato je polovna Toyota mnogim kupcima privlačnija od BMW-a”, kaže Matas Buzelis iz firme carVertical.

Kada automobili dostižu najnižu vrednost?

Prosečna starost pri kojoj vozila imaju najveći gubitak na vrednosti jeste 20-23 godine.

Porsche i MINI imaju najnižu cenu kad napune 15 godina starosti. Nakon toga vrednost počinje ponovo da im raste. Dobro očuvani modeli mogu da budu isplativa investicija. Isuzu, Suzuki, Kia i Dacia su na suprotnoj strani spektra – dostižu najnižu vrednost tek kad su stari 30 godina.

Primera je mnogo koji pokazuju da nekada konfekcijski automobili, a danas oldtajmer, postižu visoke cene. BMW E30 poznatiji kao kockica je samo jedan od automobila koji su postali odlično ulaganje. Isto važi i za ostale stare premium modele, ali uz preduslov servisne knjižice i besprekornog stanja automobila.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA