
Da li znate koliko automobilskih marki još ne nudi SUV model?
Još otkako su Toyota RAV4 i ostatak ekipe zarazili tržište idejom povišenog terenskog vozila koje i nije za teren, tržište su preplavili SUV-ovi u svim veličinama i oblicima, od urbanih crossovera, pa sve do atraktivnih bezvremenskih grdosija sa odlikama veoma bliskih klasičnom terencu.
Ponuda je najveća u kompaktnom segmentu, gde su crossoveri u potpunosti izbacili monovolumene, a ugroženi su i karavani, pa čak i klasične trovolumenske forme. Situacija na tržištu je takva da su povišena SUV vozila preuzela primat u svim segmentima. Upravo takvi, teški, veliki i, ruku na srce, rastrošniji modeli su aktuelni trend baš u vreme kad su svima puna usta ekologije i tzv. pristupa održivog razvoja.
Ko je još ostao?
Verovali ili ne, marke koje trenutno nemaju SUV model možete nabrojati na prste jedne ruke ako govorimo o mainstream ponudi, odnosno na dve ruke ako ubrojimo automobilsku egzotiku. Motor1 ih je izbrojao ukupno 11, a ako pogledamo one u Evropi, ponuda pada na jednocifreni broj.
Aktuelna situacija je sledeća. SUV u svojoj gami nemaju Abarth, Alpine, Bugatti, Chrysler, Ferrari, Lancia, Lucid, McLaren, Pagani, Polestar, Ram. Doduše, njima možemo pridružiti i proizvođače poput Rimca, ali njihova proizvodnja je toliko mala (i skupa) da se može reći da posluju po sasvim drugačijim postulatima. Ako ubacimo i njih, na listu će stići i Pagani, kao i niz proizvođača ekskluzivnih sportskih automobila, navodi Index.hr.
Ako se vratimo na listu, posebno se izdvajaju Abarth i Lancia. Međutim, i ove dve marke će uskoro imati povišeni model u ponudi. Isto važi i za ekskluzivni Ferrari koji je već najavio Purosangue, a po svemu sudeći, nešto slično ponudiće i Bugatti. Jedina marka na izdvojenoj listi koja se uprkos dokazanom profitu koji SUV segment donosi zavetovala da neće ući u SUV vode je McLaren.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Roki
Elektricni opet nebuloze ?
Podelite komentar
Elektro-vozač
Sa električnim pogonom veća masa kola nema značaja kao kod fosilaca. Dok se više energije uloži u ubrzanje (i dobijanje kinetičke energije) veliki deo te iste energije se vraća prilikom usporavanja za razliku od fisilaca koji uredno troše kočnice te prave i dodatni izdatak. Ostaje samo "borba" protiv otpora vazduha i raznih trenja uključujući tu i kotrljanje - to je jednako za sve. Neki ljudi vole SUV zbog visine pogleda, neki zbog potencijalno ravnijeg "patosa" koji je sa električnim normalna stvar a neki i iz, zapravo onih razloga koji im daju ime.
Podelite komentar