≫ 

Kvalitet novih vozila opao na najniži nivo ikada, tvrdi novo istraživanje. Krivci su električni automobili?

Tesla i Polestar su nisko rangirani u istraživanju kvaliteta novih vozila

  • 14
Polestar 2 Foto: Polestar

Nedostatak čipova i logistički problemi ne znače samo povećanje cena vozila – ovo takođe utiče i na njihov kvalitet.

JD Power je ove nedelje objavio svoju studiju kvaliteta automobila za ovu godinu, u kojoj je otkrio da je kvalitet novih vozila opao za 11 procenata na godišnjem nivou, što je najveći pad koji je grupa ikada zabeležila.

Proizvođači električnih vozila posebno pokazuju veliki pad kvaliteta, a Polestar je na poslednjem mestu. Kompanija Tesla je, u međuvremenu, rangirana na sedmom mestu od dna, nastavljajući svoj trend loše proizvodnje.

U ovogodišnjem istraživanju, JD Power je zabeležio 226 problema na 100 Tesla vozila. Kombinujući sva električna vozila koja nisu Tesla, istraživanje kaže da je prijavljeno 240 problema na 100 EV, što je blagi pad u odnosu na 251 prošle godine kako je sve više EV modela izašlo na put.

Istraživanje je zasnovano na podacima od ukupno 84.165 verifikovanih vlasnika i zakupaca vozila za ličnu upotrebu registrovanih od novembra 2021. do februara. Odgovori iz anketa dali su podatke za 33 različite marke i 189 različitih modela vozila.

Softver ostaje trajni problem za automobilsku industriju, sa šest od 10 najvećih problema vezanih za infotainment sisteme. Glavni problem je bila jedna od najvećih karakteristika koje ljudi traže u novim automobilima: Apple CarPlay i Android Auto. CarPlay, posebno, koristi polovina svih vozača koji su učestvovali u anketi, i oni su prijavljivali manje problema od 17 odsto korisnika koji koriste Android Auto.

Ispitanici su otkrili da je i CarPlay i Android Auto teško razumeti, a korisnici takođe imaju sve više problema da se povežu.

Pored pada kvaliteta, izveštaj takođe navodi karakteristike koje su proizvođači izbacili kako bi se izborili sa nedostatkom čipova: Isporučuje se manje vozila sa naprednim funkcijama pomoći vozaču, grejanim sedištima, neki su davali samo jedan ključ i slično.

Kompanije poput Chevrolet-a su prošle godine ukinule bežične punjače za telefone i funkcije automatskog pokretanja i zaustavljanja koje štede gorivo u nekim SUV modelima, a Ford je uklonio neke kontrole klima-uređaja sa zadnjih sedišta svog Explorer SUV-a.

Sa druge strane, pobednik istraživanja je GM-ov Buick, a BMW i Hyundai osvojili su drugo i treće mesto.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Roki

    2. jul 2022 | 16:17

    El vozac LAZOV !

  • Elektro-vozač

    1. jul 2022 | 02:21

    I dok se napredne funkcije koje zastareli i nemaju više kvare, to je tačno, sam električni pogon je neprikosnoven dok se fosilci praktično redovno kvare, samo što to kartel naziva "redovnim održavanjem". Takvih redovnih kvarova (ili, ako nekog baš "boli", "održavanja") sa električnim jednostavno nema.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA