≫ 

Toplotni talas muči Britance: Njihovi putevi, železnice i aerodromske piste se deformišu

Zbog visokih temperatura šine se krive, a putevi postaju nesigurni

  • 3
Vrućina, polivanje vodom, termometar Foto-montaža: Shutterstock, Pixabay

Kada izgradite celu infrastrukturnu mrežu po jednom šablonu – blaga leta, pa se onda danima pržite na 40 stepeni – to nije dobro. Ekstremne temperature izazvale su velike probleme i poremećaje na britanskim prugama, pri čemu vozovi idu sporo, a neke linije su zatvorene. Aerodromske piste i neki putevi takođe su pokazali da mogu biti osetljivi na vrućinu, piše The Guardian.

Čelične šine se šire i savijaju na toploti – bez obzira na klimu. Prema Network Rail-u, železnice širom sveta su dizajnirane da rade na spoljnim temperaturama do 45 stepeni. U Velikoj Britaniji je standard drugačiji i čelične šine mogu da izdrže 27 stepeni, ili malo više od toga. Kada spoljna temperatura dostigne 40 stepeni, šine mogu dostići 60 stepeni, proširiti se i savijati.

Voz koji brzo putuje preko šina može ubrzati ovaj proces grejanja zbog trenja i mogao bi biti izložen većem riziku od iskakanja iz šina, zbog čega su postavljena ograničenja brzine za vozove, prenosi Revija HAK.

Autoputevi i strateški putevi se grade sa modifikovanim asfaltnim podlogama što ne bi trebalo da predstavlja problem jer su otporne na površinske temperature od 60 stepeni ili temperature vazduha od 40 stepeni. Međutim, osnovni asfaltni materijali koji se koriste na lokalnim putevima mogu početi da mekšaju kada dostignu temperaturu od 50 stepeni.

@simplychi embarrassing that our roads can't handle 32°C ft. my feet #heatwave #uk #melting #borisjohnson ♬ Sunny Day - Ted Fresco

U tom trenutku kolovoz može postati mek i mastan, a automobili teško koče. Zbog toga su opštine stavile u pripravnost kamione sa prskalicama da posipaju pesak i prašinu po putevima. Oko 4% puteva u Ujedinjenom Kraljevstvu izgrađeno je od betona, koji je u inostranstvu popularniji za autoputeve i može biti otporniji, ali nije imun na probleme ekstremnih temperatura kao što pokazuje zatvaranje autoputa A14.

Put kod Kembridža ima asfaltni sloj preko starih betonskih ploča koje su se širile i savijale na vrućini, stvarajući neravnine.

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA