Vreme čitanja: oko 2 min.

Amerikanci se boje samovozećih automobila

Vreme čitanja: oko 2 min.

Smanjio se i broj ljudi koji nisu bili sigurni u svoje osećaje prema samovozećim automobilima

  • 3
Autonomna vožnja samovozeći auto Foto: Shutterstock.com

Lako je razumeti privlačnost samovozećih automobila, a nekoliko godina činilo se da su ulaganja u industriju sugerisala da su oni neizbežni. Međutim, budući da su veličina izazova i posledice prevelikih obećanja postajali sve poznatiji, poverenje u tehnologiju je opalo.

To je zaključak do kojeg je AAA došao nakon najnovijeg istraživanja stavova prema samovozećim automobilima. Samo devet posto anketiranih je reklo da bi verovalo samovozećem vozilu, što je pad u odnosu na 15 posto prošle godine.

Smanjio se i broj ljudi koji nisu bili sigurni u svoje osećaje prema samovozećim automobilima. To je značilo da je 68 posto ispitanih ljudi reklo da se aktivno plaše tehnologije – što je najviše ikada zabeleženo prema trenutnoj metodologiji, navodi Jutarnji.hr, prenosi Autoblog.

"Nismo očekivali tako dramatičan pad poverenja iz prethodnih godina", rekao je Greg Brannon, direktor automobilskih istraživanja za AAA. "Iako s brojem visokoprofilnih nesreća koje su se dogodile zbog preteranog oslanjanja na trenutne tehnologije vozila, to nije potpuno iznenađujuće".

Drugi deo tog straha može da proizađe iz osnovnih nerazumevanja tehnologije. Istraživanje je pokazalo da gotovo 10 posto Amerikanaca veruje da trenutno mogu da kupe automobil koji može sam da vozi dok spavaju, uprkos činjenici da ne mogu.

Čini se da veliki deo zabune dolazi od konvencija o imenovanju koje su nedosledne u celoj industriji. Dok su Teslini sistemi nivoa 2, Autopilot i FSD, izdvojeni za dovođenje vozača u zabludu, studija je pokazala da 22 posto Amerikanaca očekuje da sistemi drugih proizvođača automobila (s nazivima poput ProPILOT i Pilot Assist) imaju mogućnost upravljanja automobilom bez ljudi, takođe. Ali to nije tako.

Svaki sistem koji je danas dostupan u vozilu koji potrošač može da kupi zahteva od vozača da nadzire sistem vožnje. Nijednom sistemu, pa čak ni Mercedesovom autonomnom sistemu nivoa 3, ne može se verovati na način da se ne prati njegov rad, a AAA veruje da industrija to mora bolje da pojasni vozačima.

"AAA nastoji da sarađuje s proizvođačima automobila da bi stvorio veću doslednost u celoj industriji", rekao je Brannon. "Zajedno možemo pomoći potrošačima da razumeju vrstu tehnologije koju njihovo vozilo ima, kao i kako, kada i gde koristiti te sisteme, što će na kraju izgraditi poverenje u vozila budućnosti".

(Telegraf.rs)

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Om

    7. mart 2023 | 15:51

    Svatko se normalan treba bojat

  • realno

    7. mart 2023 | 15:09

    Normalno.... zataji ljudski mozak a da nebi zatajila elektronika. Nevolim ni nocne letove kada pilot spava a avionom upravlja sutoilot.

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA