Vreme čitanja: oko 2 min.
Ovi automobili najviše štede gorivo: Objavljeni rezultati testiranja benzinaca, dizelaša i električnih vozila
Vreme čitanja: oko 2 min.
Tokom perioda od 20 godina Auto-moto savez Nemačke (ADAC) odradio je 2.500 testova u kojima je proverio potrošnju goriva gotovo svih modela na tržištu
ADAC svojim ekotestom traži odgovor na pitanje koliko pojedini automobil zaista zagađuju okolinu i kolika je u praksi emisija CO2. Najkraće rečeno, uz WLTP merenje ovaj ekotest obuhvata i vožnju na auto-putu, gde se prati kako funkcioniše sistem za tretman izduvnih gasova.
Takođe, izduvni gasovi se proveravaju i u laboratorijskim uslovima, prenosi Index.hr.
ADAC je sada nakon dve decenije odlučio da rezimira svoje testove i izabere najbolje i najgore modele u pojedinim kategorijama.
Modeli s benzinskim motorom
Nema sumnje, ovde važi apsolutna dominacija japanskih automobila, odnosno bolje rečeno Toyote. A to znači samo jedno, Toyota ima odličan hibridni pogon čija se potrošnja kretala od 4.1 l/100 km u Priusu iz 2016. godine, pa do 4.8 l/100 km koliko je trošila prethodna generacija Yarisa, takođe u hibridnom izdanju. Društvo im pravi maleni Suzuki Celerio s 4.8 l/100 km.
S druge strane spektra, najgori model po ADAC-u je Chevrolet Camaro. Opremljen 6.2 V8 monstrumom trošio je 12.4 l/100 km. Dalje su tu BMW M5 (11.1 l/100 km), Porsche Macan S, Ford Mustang 5.0 Ti-VCT i pomalo iznenađujuće, Kia Stinger 3.3 T-GDI V6 GT AWD.
Dizelaši su još štedljiviji
Iako ovde japanske marke nisu nadmoćne, status najštedljivijeg ipak ide japanskom modelu, i to Mazdi 2 s proskom od 4.1 l/100 km. U top pet su još tri mališana, ali i jedan kompakt.
U pitanju je Mazda 3 s istim dizelašem, što je još jedan dokaz štedljivosti SKYACTIV-D motora.
Među dizelašima koji najviše troše na samom vrhu je Land Rover Defender 90 s prosečnih 9.8 l/100 km. Svi ostali trošili su znatno manje.
Najbolji električni automobili
I u ovoj kategoriji najmanje troše manji automobili. Tesle nema blizu, a prema rezultatima dominira Hyundai. Najbolji rezultat iznosi 14.7 kWh/100 km, a u pitanju je Ioniq iz 2017. godine. Svi noviji Hyundaijevi Ioniq modeli troše više, a jedini koji im potrošnjom konkuriše je maleni VW e-up! sa 16.7 kWh/100 km.
A s druge strane, najveći potrošači su veliki kombiji. Mercedes-Benz EQV 300 je predvodnik s prosekom od 30.9 kWh/100 km.
Najveći domet električnih modela se s godinama drastično menjao. Godine 2011. maleni Peugeot iOn prelazio je 95 km, a 2015. je prosečni domet testiranih automobila bio 149 km, a 2020. 285 km. Ove godine prosečni domet testiranih modela popeo se na 425 km.
(Telegraf.rs)
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Naravno
Toyota jaris i treba da trosi 4 litara jer ima samo 3 cilindra zato ima polovnjaka vise nego novih na prodaju jer je mnogo bucan i nije bas udoban za duge relacije sedista su kao drvene klupe.
Podelite komentar