
Novi automobili od jula 2024. godine u Evropskoj uniji s "crnom kutijom"
U narodu poznati kao "crne kutije", snimači leta su obavezni za avione od kraja šezdesetih godina prošlog veka, a od jula ove godine će isto važiti i za sve nove automobile koji se prodaju u Evropskoj uniji.
Iako se nazivaju "crnim kutijama", ovi uređaji nisu crne, nego obično narandžaste boje kako bi ih bilo lakše pronaći u slučaju nesreće. Uređaaji će morati da budu deo svih novoregistrovanih automobila u Evropskoj uniji i to u standardnoj opremi.
Reč je o uređaju pod nazivom Event Data Recorder (EDR), koji će biti obavezan za sve putničke automobile koji spadaju u M1 klasu, a u kojim se nalazi do osam putničkih sedišta, osim sedišta vozača. Takođe, komercijalna vozila iz N1 klase, uključujući pikap vozila i kombije čija masa ne prelazi 3.500 kilograma, takođe će biti opremljena EDR-om. Zemlje Evropske unije su Austrija, Belgija, Bugarska, Hrvatska, Kipar, Češka, Danska, Estonija, Finska, Francuska, Nemačka, Grčka, Mađarska. Irska, Italija, Letonija, Litvanija, Luksemburg, Malta, Holandija, Poljska, Portugal, Rumunija, Slovačka, Slovenija, Španija i Švedska, piše Klix.ba.
Saobraćajne nesreće imaju i finansijske posledice za ljude koji učestvuju u njima, a EDR će pomoći policiji da ustanovi tačno šta se dogodilo nakon što se analiziraju podaci EDR-a. Uređaj će beležiti određene parametre u kratkom vremenskom periodu, pet sekundi pre i 0,3 sekunde posle udara.
Prema dokumentaciji Evropske komisije, EDR beleži i čuva podatke o brzini, kočenju, poziciji i naginjanju automobila na putu, kao i kako reaguju bezbednosni sistemi. Pored toga, analizira da li je aktiviran sistem za hitni poziv. Poznato je da je eCall sistem postao obavezan u EU od aprila 2018. godine.
EDR mora da čuva informacije "s visokim stepenom preciznosti". Takođe, čuva informacije koje se odnose na marku i model vozila, kao i na opremu. Ovaj sistem se ugrađuje u jedinicu za kontrolu vazdušnih jastuka i ne može se isključiti. Automatski se aktivira kada se aktiviraju zatezači sigurnosnih pojaseva i vazdušni jastuci. Pored toga, počinje da snimi kada aktivna hauba vozila iskoči ili kada dođe do promene brzine u bočnom ili uzdužnom smeru za više od 8 km/h unutar 0,15 sekundi.
Svi podaci koje čuva EDR pripadaju vlasniku vozila. Uređaj funkcioniše na principu zatvorene petlje, a podaci se prikupljaju anonimno kako ne bi podlegali manipulaciji ako padnu u pogrešne ruke.
Podaci EDR-a su dostupni samo nadležnim organima i služe kao pomoć pri rekonstrukciji nesreće. Informacije se mogu dobiti putem OBD interfejsa, ali ako je port uništen u nesreći, dostupne su i direktno putem "crne kutije".
(Telegraf.rs/Klix.ba)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Zadiranje u privatnos na naj jace , sve ce uradit pod pricom sigurnosti . Ja vidim da ta sigurnost vodi ka tome da se zna ko je kriv , kome treba uzet pare , tako i kamere po cestama sluze za sigurnos ,jeste malo sutra sve je okrenuto tome da se coveka opljacka . Da tome nije tako vlasti bi ulozile novce u puteve , infrastrukturu , signalizaciju , preglednost ... Ucinili bi da pitevi budu sigurniji ali naravno da nam je svima jasno cilj nije nikakva sigurnost vec samo uziet pare od naroda !
Podelite komentar