
Pad registracija novih automobila u EU, ali električna vozila beleže rast uprkos krizi
Evropsko tržište automobila zabeležilo je blagi pad u prvom kvartalu 2025. godine, dok električna vozila nastavljaju da osvajaju sve veći deo tržišta uprkos opštem trendu smanjenja prodaje. Najnoviji podaci pokazuju značajne promene u preferencijama evropskih vozača.
Prema zvaničnim podacima koje je objavilo Udruženje evropskih proizvođača automobila (ACEA), u prva tri meseca 2025. godine registrovano je ukupno 2.715.008 novih automobila širom Evropske unije, što predstavlja pad od 1,9 odsto u poređenju sa istim periodom prošle godine.
Mart je doneo blago olakšanje za industriju, sa minimalnim padom registracija od samo 0,2 odsto na godišnjem nivou, što je značajno poboljšanje u odnosu na februarski pad od 3,4 odsto i januarski pad od 2,6 odsto. U martu je registrovano ukupno 1.029.519 novih vozila.
Hibridna i električna vozila dominiraju evropskim putevima
Najznačajnija promena koja se uočava na tržištu automobila je sve veća dominacija hibridnih i električnih vozila. Hibrid-električna vozila (HEV) zauzela su rekordnih 35,5 odsto ukupnog tržišta novih automobila u EU tokom prvog kvartala, što ih čini najpopularnijim izborom evropskih vozača.
Automobili sa tradicionalnim benzinskim motorima pali su na drugo mesto sa 28,7 odsto tržišnog udela, dok su električna vozila na baterije (BEV) ostvarila impresivan udeo od 15,2 odsto. Dizel vozila, koja su nekada dominirala evropskim putevima, sada čine samo 9,5 odsto novih registracija.
Posebno je impresivan rast registracija električnih vozila na baterije, koji je dostigao porast od 23,9 odsto na godišnjem nivou, sa ukupno 412.997 registrovanih novih električnih vozila. Ovaj rast je prvenstveno podstaknut značajnim povećanjem prodaje u Nemačkoj (38,9 odsto), Belgiji (29,9 odsto) i Holandiji (7,9 odsto), iako je Francuska zabeležila pad od 6,6 odsto.
Hibridna tehnologija osvaja Evropu dok tradicionalni motori gube trku
Hibrid-električna vozila su ubedljivo najbrže rastući segment na evropskom automobilskom tržištu. U prvom kvartalu 2025. godine, registracije ovih vozila su skočile za 20,7 odsto u odnosu na isti period prethodne godine, dostigavši impresivnih 964.108 jedinica.
Ovaj rast hibrida je naročito primetan u nekoliko ključnih evropskih zemalja. Francuska prednjači sa povećanjem od čak 47,5 odsto, sledi je Španija sa rastom od 36,6 odsto, dok Italija beleži povećanje od 15,3 odsto. Čak i Nemačka, tradicionalno lojalna svojim domaćim brendovima sa konvencionalnim motorima, beleži porast prodaje hibrida od 10,5 odsto.
Ovi podaci jasno pokazuju da evropski vozači sve više prihvataju alternativne pogonske sisteme, dok tradicionalna vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem postepeno gube svoj dugogodišnji primat. Ovakav trend je u skladu sa evropskim ciljevima smanjenja emisija štetnih gasova i postizanja klimatske neutralnosti.
(Telegraf.rs/Tanjug)
Video: Video od kog podilazi jeza svakog vozača:Koja kap kiše pretvorila se u vožnju kroz "Lipovački pakao"
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
534
Čime će u EU puniti te električne?
Podelite komentar
Mile
Elektricna kola su prevara , svakim danom je sve jasnije . Preskupa su , ne prakticna , prilikom manjeg sudara lako idu u 100% stetu , svaki dulji put je nocna mora , nema dovoljno punjaca i cesto su zauzeti ili pokvareni , vecina nema mogucnost punjenja kod kuce , sporo punjenje u odnosu na tankanje a i brzo punjenje osim sto je sporo skracuje zivotni vjek preskupih baterija , proizvodnja ev zagađuje toliko da bi se izjednacio s dieselom mora napravit i do 150 000 km , sama elektricna energija koje nema dovoljno a i dobiva se vecinom na ne ekoloski nacin . Naravno to nije sve ev je softver na kotacima kojeg je lako manipulirat izlozen hakiranju ili totalnoj kontroli otuđivanju slobode kretanja i nadzoru ...
Podelite komentar
Mile
Činjenice pišu samo pročitaj i leći se ... Istina boli ali ne mora tako biti samo prihvati istinu nije teško!
Podelite komentar