
Prljavija strana električnih automobila: Šefu Toyote ne veruju u Evropi kad kaže ovo
Na globalnom tržištu automobila odvija se žestoka borba za budućnost, dok Toyota, najveći svetski proizvođač, zauzima drugačiji stav od većine konkurenata. Akio Tojoda, predsednik kompanije Toyota, nedavno je ponovo izazvao pažnju javnosti izjavom da električni automobili mogu biti prljaviji nego što to mnogi misle - posebno kada se uzme u obzir celokupni ekološki otisak njihove proizvodnje i korišćenja.
U intervjuu za Automotive News, Tojoda je izjavio: "Kada je izraz ugljenična neutralnost postao popularan, rekli smo kao kompanija da je naš neprijatelj ugljenik". Dodao je da je Toyota prodala oko 27 miliona hibridnih vozila, koja su po njegovim rečima imala isti uticaj na smanjenje emisije ugljenika kao 9 miliona električnih automobila.
Najkontroverzniji deo njegove izjave odnosio se na tvrdnju da bi proizvodnja 9 miliona električnih automobila u Japanu zapravo povećala emisije ugljenika, zbog oslanjanja zemlje na termoelektrane. Ovaj argument ilustruje složenost energetske tranzicije i pitanja da li su električni automobili zaista "zeleni" ako se struja kojom se pune proizvodi iz fosilnih goriva.
Toyota se drži strategije više energetskih puteva
Toyota ima dugogodišnju tradiciju razvoja hibridnih tehnologija, počevši od legendarnog modela Prius iz 1997. godine. Dok konkurenti poput Forda, General Motorsa i Volkswagena objavljuju ambiciozne planove za potpunu elektrifikaciju, japanski proizvođač ostaje pri strategiji razvoja različitih pogonskih opcija - uključujući hibride, plug-in hibride, vozila na vodonikove gorivne ćelije i električna vozila.
Tojoda predviđa da će električni automobili dostići maksimalni udeo na tržištu od samo 30%, "bez obzira koliko napretka naprave". Ovo je izuzetno konzervativna prognoza, posebno ako se uzme u obzir da su električni automobili već premašili taj udeo u nekoliko skandinavskih zemalja, dok Kina sa 24% udela na tržištu brzo napreduje ka toj granici.
Prošle godine, Tojoda je dodatno pojasnio svoj stav, izjavivši da "nagli prelazak na isključivo električna vozila mogao bi ugroziti i do 5,5 miliona radnih mesta samo u Japanu". To uključuje ne samo proizvodnju automobila, već i ogromne lance snabdevanja i servisne mreže koje podržavaju hibridna i konvencionalna vozila.
Uprkos kritikama da Toyota zaostaje u električnoj trci, kompanija nastavlja da proširuje svoju ponudu električnih vozila, posebno na kineskom tržištu sa modelima bZ serije. Istovremeno se fokusira na balans između ekoloških ciljeva i ekonomske stabilnosti, osiguravajući da napredak ne dođe po cenu egzistencije radnika ili preopterećenja već fragilnih elektroenergetskih mreža.
(Telegraf.rs)
Video: Krov umalo da se obruši na auto, da slavi današnji dan kao drugi rođendan: Snimak užasa u Mladenovcu
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Nema šta da mu se veruje.
Lupeta i proizvoljno kombinuje delove "istine" da bi odložio svoj krah.
Podelite komentar