Električni automobili osvajaju Nemce, jedan brend iznenadio sve rastom od 750%

   ≫   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Prema najnovijim podacima nemačke Savezne uprave za motorni saobraćaj (KBA), u aprilu 2025. je registrovano ukupno 45.535 električnih automobila, što predstavlja ogroman rast od 53,5 posto u poređenju s istim mesecom prošle godine. Ovo je značajan pomak na najvećem evropskom automobilskom tržištu.

Ukupan broj registracija novih putničkih automobila s 242.728 vozila je nešto ispod nivoa iz prethodne godine (minus 0,2 posto). Uz potpuno električna vozila, koja sada dostižu tržišni udeo od 18,8 posto, značajno su porasla i hibridna vozila. Ukupno je registrovano 91.696 hibrida (+22,0 posto), uključujući 24.317 plug-in hibrida (+60,7 posto). Pad prodaje benzinaca je 26,4 posto, a pad prodaje dizelaša je 18,7 posto, navodi Revija HAK.

Kineski proizvođač BYD je zabeležio rast od više od 750 posto u odnosu na april 2024. S 1566 novih registracija, BYD nije bio daleko od MG-a (1747 novih registracija). U aprilu je američki proizvođač električnih automobila Tesla uspeo da proda samo 885 vozila u Nemačkoj, što je smanjenje od 45,9 posto u poređenju s istim mesecom prethodne godine.

Veliki rezultat električnih automobila je delom i posledica skromne prodaje prošle godine. Zato rast u procentima izgleda raskošno, ali trend rasta je ipak jasan.

Kineski proizvođači preuzimaju evropsko tržište

Dok se evropsko tržište električnih vozila oporavlja nakon prošlogodišnjeg zastoja, najupečatljiviji je drastičan rast kineskih proizvođača. BYD, koji je postao drugi najveći proizvođač električnih automobila na svetu, učvrstio je svoju poziciju u Nemačkoj sa povećanjem prodaje od neverovatnih 750 posto.

"Kineski proizvođači automobila uveliko ulažu u evropsku infrastrukturu i prilagođavaju svoje modele evropskim standardima kvaliteta i bezbednosti", navodi se u izveštaju KBA. BYD sa modelima kao što su Atto 3 i Seal pokazuje da može da ponudi konkurentnu cenu uz respektabilne performanse i domet.

Nasuprot tome, Tesla nastavlja da gubi tržišni udeo u Nemačkoj. Sa samo 885 prodatih vozila u aprilu, američki proizvođač beleži pad od skoro 46 posto u odnosu na isti period prošle godine. Stručnjaci ovo pripisuju sve jačoj konkurenciji, ali i zasićenju tržišta modelima koje Tesla već godinama nije značajnije redizajnirala.

Subvencije i infrastruktura kao ključni faktori daljeg rasta

Električni automobili sve više osvajaju nemačke vozače uprkos ukidanju državnih subvencija krajem 2023. godine. Ono što sada pokreće tržište je poboljšana infrastruktura za punjenje i sve šira ponuda modela u različitim cenovnim kategorijama.

Prema podacima KBA, broj javnih punjača u Nemačkoj porastao je za 35 posto u odnosu na prošlu godinu, što značajno smanjuje "anksioznost zbog dometa" koja je ranije bila glavna prepreka za kupovinu električnih vozila.

"Elektrifikacija nemačke automobilske flote se nastavlja uprkos izazovima. Potrošači pokazuju sve veću spremnost da pređu na električne automobile, posebno kako cene postaju konkurentnije a infrastruktura razvijenija", ističe se u saopštenju nemačkog Udruženja automobilske industrije.

Sa trenutnim trendom rasta, očekuje se da će električna vozila do kraja 2025. godine dostići četvrtinu ukupnog tržišta novih automobila u Nemačkoj, što predstavlja značajan korak ka dostizanju klimatskih ciljeva i smanjenju zavisnosti od fosilnih goriva.

(Telegraf.rs)

Video: Vilijams odgurnuo Nikolu Jokića, a onda je Vestbruk stao u odbranu Srbina! Ovako je došlo do frke

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA