
Volkswagen menja strategiju iz korena: Stižu "prava" imena umesto dosadnih ID oznaka
Nemački automobilski gigant Volkswagen odlučio je da napusti komplikovani sistem imenovanja svojih električnih modela i vrati se tradiciji davanja prepoznatljivih imena. Trenutna nomenklatura koja uključuje oznake poput ID.3, ID.4 ili najavljene ID.2all i ID.EVERY1 uskoro će postati prošlost, što će obradovati mnoge ljubitelje automobila koji su bili zbunjeni ovim sistemom označavanja.
Martin Sander, član Upravnog odbora Volkswagenove podružnice za lična vozila, zadužen za prodaju, marketing i postprodaju, potvrdio je ovu informaciju za nemački portal Auto & Wirtschaft. "Automobili ponovo dobijaju prava imena. To pitanje konkretno se tiče uvođenja novih modela na tržište – tako se ni ID.2all niti ID.EVERY1 neće tako zvati u serijskoj proizvodnji. Objavićemo to kada za to dođe vreme", rekao je Sander.
Volkswagen je, kao i mnogi drugi proizvođači, zakomplikovao sistem imenovanja svojih modela tokom elektrifikacije ponude. Tako su paralelno sa tradicionalnim Golfom nudili i eGolf, a zatim uveli potpuno nove ID modele, što je stvaralo konfuziju među kupcima. Novi pristup će doneti jasniju identifikaciju modela i potencijalno ojačati emotivnu vezu između brenda i kupaca.
Veliki planovi za električnu budućnost
Sander je otkrio i ambiciozne planove nemačkog proizvođača u eri električne mobilnosti. "Mi smo drugi najveći brend ličnih automobila na svetu i daleko najveći tržišni lider u Evropi. Za nas je jasno: budućnost će biti na baterijski pogon, kao što je to već slučaj u Norveškoj. Naš cilj je da postanemo tržišni lider u elektromobilnosti", izjavio je on.
Volkswagen ima precizno definisan plan za naredne godine. "Pre nego što ID.EVERY1 stigne na tržište 2027. godine, 2026. ćemo predstaviti serijsku verziju modela ID.2all. Već sada imamo vrlo atraktivan portfolio – od kompaktnog ID.3, preko ID.4 i ID.5, pa sve do ID.7, koji je sposoban za duga putovanja", objasnio je Sander.
Posebno ohrabruje podatak da u Evropi već prodaju više modela ID.7 nego Pasata, što govori o sve većoj prihvaćenosti električnih automobila. Sa modelom ID.2all, čija će početna cena biti oko 25.000 evra, kompanija ulazi u potpuno drugi cenovni razred, pristupačniji širem krugu kupaca.
Pristupačni električni modeli za jug Evrope
Sander je posebno naglasio značaj jeftinijih električnih modela za tržišta južne Evrope, gde kupovna moć nije na nivou zemalja zapadne i severne Evrope. "Uvođenjem tih modela videćemo i na jugu Evrope da raste potražnja za potpuno električnim vozilima. Sa ID.EVERY1 sada imamo priliku da ponovo uđemo u taj segment", rekao je.
Na pitanje da li će biti izvodljivo prodavati najavljeni pristupačni model po ceni od oko 20.000 evra, Sander je optimističan: "Razvoj cena baterija omogućuje nam da takvo vozilo ponudimo uz profitabilnost. Istovremeno, svi troškovi se iznova preispituju. Moramo sve da preokrenemo i primenimo nove metode proizvodnje."
"Sve što sada menjamo vodi nas tome da se taj automobil isplati. Cela kompanija ima koristi od onoga što naučimo kroz ovaj projekat. Takav projekat se ne može zasnivati na pukoj nadi — mi se oslanjamo na čvrste pokazatelje uspeha i konkretne planove", zaključio je Sander.
(Telegraf.rs)
Video: Oprez: Srpska agencija bankrotirala, pa nastavila pod novim imenom
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.