
BYD demolirao Teslu u Evropi: Kinezi trijumfovali uprkos duplo višim carinama
Kineski BYD je zabeležio istorijski uspeh u aprilu ove godine kada je po prvi put nadmašio američku Tesla u prodaji električnih vozila u Evropi. Ovaj preokret se dogodio uprkos višim carinama koje je Evropska unija uvela na kineska električna vozila.
Prema podacima analitičke agencije Jato Dynamics, BYD je u aprilu prodao 7.231 električno vozilo na baterije u 28 evropskih zemalja, dok je Tesla zabeležila 7.165 prodatih električnih vozila. Ova razlika od svega 66 vozila možda deluje skromno, ali njen značaj za evropsko tržište električnih vozila je ogroman.
Prodaja BYD vozila u Evropi skočila je za neverovatnih 359 odsto u odnosu na april prošle godine, dok je Tesla doživela pad od 49 odsto u istom periodu. Ovaj dramatičan rast dolazi uprkos tome što BYD plaća carinu od 17 odsto na svoja vozila uvezena u Evropsku uniju, dok Tesla plćća značajno nižu carinu od samo 7,8 odsto.
BYD pokorio evropsko tržište za kratko vreme
Felipe Munoz, globalni analitičar za automobilsku industriju u agenciji Jato Dynamics, istakao je da se značaj ovog razvoja ne ogleda samo u brojkama, već u činjenici da je BYD relativno nov igrač na evropskom tržištu. Kineski gigant je svoje poslovanje na Starom kontinentu proširio tek krajem 2022. godine, izvan Norveške i Holandije.
"Ovo je prelomni trenutak za evropsko tržište automobila, posebno kada se uzme u obzir da je Tesla godinama predvodila evropsko tržište električnih vozila na baterije", rekao je Munoz.
Predstavnica analitičke kompanije Counterpoint Research, Liz Li, ocenila je da Europa postaje ključno bojno polje između BYD i Tesla kompanija. Prema njenim rečima, evropsko tržište električnih vozila će ove godine verovatno rasti brže od kineskog, gde je zasićenost električnim vozilima već visoka.
Carine nisu zaustavile kineski prodor
Evropska unija je u oktobru prošle godine uvela dodatne carine na kineska električna vozila, koje mogu dostići čak 45,3 odsto ukupno. BYD plaća carinu od 17 odsto, što je značajno više od Tesla carине od 7,8 odsto, jer se Tesla vozila proizvode u kineskim fabrikama ali kompanija ima povlašteni tretman.
Uprkos ovim tarifnim barijerama, BYD je uspeo da se probije u top 10 brendova po prodaji električnih vozila u Evropi, što predstavlja veliki uspeh za kompaniju koja je tek nedavno ušla na evropsko tržište.
Kineski proizvođač takođe gradi novu fabriku u Mađarskoj, što će mu omogućiti da izbegne carine i postane još konkurentniji na evropskom tržištu. Proizvodnja u Evropi će BYD učiniti još opasnijim rivalom za Tesla i evropske proizvođače automobila.
Tesla se suočava sa padom prodaje u Evropi zbog različitih faktora, uključujući proteste zbog političkih stavova izvršnog direktora Ilona Maska i njegovu podršku krajnje desničarskim partijama u Nemačkoj. Takođe, Tesla nema značajne novitete u svojoj ponudi vozila, što je dodatno uticalo na smanjenje prodaje.
(Telegraf.rs)
Video: Ubijen muškarac u Surčinu: Prvi snimci sa lica mesta
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.