
Panika u Tihom okeanu: Požar progutao brod sa 3.000 vozila, od toga 800 električnih
Američka obalska straža upravo je potvrdila dramatičan incident u Tihom okeanu - požar je izbio na teretnom brodu Morning Midas koji prevozi oko 3.000 automobila, od čega je 800 električnih vozila. Dim se prvo video kako se podiže sa palube na kojoj su bila smeštena električna vozila, a posada je odmah pokrenula hitne procedure gašenja koristeći brodske sisteme za borbu protiv požara.
Incident se dogodio oko ponoći po lokalnom vremenu u Tihom okeanu, na oko 1.900 kilometara od luke Ankoriđ, dok je brod plovio prema Lazaro Kardenas u Meksiku. Kompletna posada od 22 člana je bezbedno evakuisana sa broda.
Tri obližnja plovila trenutno pružaju pomoć, dok su timovi Obalne straže na putu prema mestu događaja. Morning Midas je 26. maja krenuo iz Jantaja u Kini i trebalo je da stigne u meksičku luku 15. juna.
Električna vozila under lupom nakon serije požara
Teretni brod Morning Midas plovi pod liberijskom zastavom, izgrađen je 2006. godine, a njime upravlja londonska kompanija Zodiac Maritime. Obim požara i detalji o šteti na brodu i dalje ostaju nepoznati.
Nakon nekoliko slučajeva požara koje su izazvala električna vozila na brodovima, transport ovakvih vozila je pod velikim povećalom. Nemački osiguravatelji već dugo pozivaju brodske kompanije da poboljšaju sisteme gašenja na plovilima kako bi bile u stanju efikasno da gase moguće požare na baterijskim vozilima.
"Električni automobili ne gore češće od vozila sa motorima sa unutrašnjim sagorevanjem, ali gore drugačije", rekao je Jerg Asmusen, generalni direktor udruženja nemačke industrije osiguranja. "Umesto pokazivanja prstom na vozače električnih automobila koji na taj način ulažu u održivost, vlasnici brodskih kompanija bi trebalo da se dobro pripreme za vreme sa značajno više električnih automobila."
Konvencionalni sistemi gašenja neadekvatni za litijum baterije
Asmusen upozorava da konvencionalni brodski sistemi za gašenje sa ugljen-dioksidom ne funkcionišu kod gašenja baterija električnih vozila. "Sistemi za gašenje su i dalje isti kao pre 50 godina. Zbog toga moramo iz temelja da promenimo i sisteme za otkrivanje požara i gašenje požara na palubi i ispod nje. Inače će većina požara ostati nekontrolisana, posebno ona litijum-jonskih baterija", upozorava stručnjak.
(Telegraf.rs)
Video: Požar u Zvečanskoj ulici uništio pet kuća: Ostao samo pepeo
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
🤣
Nazalost nije prvi brod kojeg su potopile baterije elektricnih kola . Zelena tranzicija se pretvara u zelenu katastrofu !
Podelite komentar
Milan
Ta vozila su i izazvala pozar
Podelite komentar
🤣
@Nije vest da pas laje . Pa ti onda nemoj lajat , stari se zapale upravo zato jer su stari i ne odrzavani i nikad ne planu na parkiralistu sami od sebe , pritom se i lako gase . Ovi elektricni se zapale novi cak i prije isporuke , sami od sebe i nemoguce ih je ugasit . Kao sto se vidi razlika je ogromna . Nije slucajno sto sve vise gradova izbacuje i zabranjuje baterijase ! I da ne zaboravim stari ne cine toliko stete kad se zapale ni materijalne ni ekoloske dok elektricni to cine i stari sporije gore i daju ti vremena da se sklonis elektricni to rade mnogo brze i opasnije . Svatko sebi bira a ja se nebi usudio sjest u tu pokretnu skupu eksplozivno zapaljivu napravu !!!
Podelite komentar