Trampove carine uništavaju britansku automobilsku industriju! Proizvodnja pala na najniži nivo u 73 godine

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Britanska automobilska industrija doživljava totalni kolaps pod pritiskom Trampovih carina, beležeći najgori rezultat od 1952. godine sa proizvodnjom od samo 59.203 vozila u aprilu.

Udruženje proizvođača i trgovaca motornih vozila (SMMT) objavilo je katastrofalne podatke koji otkrivaju da je proizvodnja automobila u aprilu pala za 15,8 odsto u odnosu na prošlu godinu. Ovo predstavlja najlošiji aprilski rezultat u poslednjih 73 godine, ako se izuzmu pandemijske godine kada je proizvodnja praktično zaustavljena.

Komercijalna vozila posebno su pogođena sa dramatičnim padom od 68,6 odsto na samo 2.669 jedinica, dok su putnička vozila pala za 8,6 odsto na 56.534 jedinice. Britanska automobilska industrija sada se nalazi u najgoroj poziciji od globalne finansijske krize 2009. godine.

Trampove carine gušе britanske proizvođače

Glavni krivac za ovaj kolaps su američke carine na automobile koje je uveo predsednik Donald Tramp. Carine od 25 odsto na britanska vozila devastiraju izvoz, iako je nedavno postignut trgovinski sporazum koji snižava carine na prvih 100.000 vozila godišnje na 10 odsto.

Kasni uskršnji praznici dodatno su pogoršali situaciju, smanjivši broj radnih dana i prekidajući proizvodnju. Mnogi proizvođači bili su primorani da zaustave proizvodne linije zbog promene modela i nadogradnje opreme.

Generalni direktor SMMT-a, Majk Houz, upozorio je da britanska automobilska industrija doživljava "najteži početak godine od 2009." i zahtevao je "hitnu akciju kako bi se podstakla domaća potražnja i naša međunarodna konkurentnost."

Izvoz kolabira pod trgovinskim ratom

Izvoz automobila opao je za 10,1 odsto, pri čemu su najveći britanski tržišta - EU i SAD - zabeležila padove od 19,1 odsto, odnosno 2,7 odsto. Uprkos ovim udarima, Evropska unija i dalje prima više od polovine svih britantskih automobila.

Jedine svetle tačke su izvoz u Kinu i Tursku koji su skočili za 44 odsto i 31,2 odsto, što pokazuje da postoje mogućnosti diversifikacije tržišta daleko od američkih trgovinskih pritisaka.

Profesor Piter Vels iz Centra za istraživanje automobilske industrije naglašava da kriza nije ograničena samo na Veliku Britaniju: "Postoje zabrinutosti u Nemačkoj, Italiji, Francuskoj i Japanu", što ukazuje na širu destabilizaciju evropske automobilske industrije.

Vlada pokušava da umiri tržište obećavajući bolje trgovinske sporazume sa SAD, EU i Indijom, ali ostaje nejasno da li će to biti dovoljno da zaustavi dalji pad proizvodnje automobila u narednim mesecima.

(Telegraf.rs/Autoblog.rs)

Video: Lazarević: Igram Nikolu Teslu kao čoveka od krvi i mesa

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA