Leapmotor šokira Evropu: "Bolje manje zvezdica nego skuplji automobili"

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kineska automobilska kompanija Leapmotor, koja je deo Stellantis grupe, pokrenula je pravu buru u evropskoj auto industriji. Njihov direktor marketinga za Evropu, Frančesko Đakalone, otvoreno je kritikovao Euro NCAP testove bezbednosti i najavio mogućnost da kompanija svesno žrtvuje zvezdice na ovim testovima kako bi ponudila jeftinije automobile.

"Možda bismo trebali da žrtvujemo jednu zvezdicu da bismo kupcu ponudili pravi proizvod, sa svim korisnim tehnološkim sadržajem koji im olakšava život", izjavio je Đakalone u razgovoru sa medijima. Ova izjava predstavlja direktan napad na evropske propise koji, prema njegovom mišljenju, nepotrebno poskupljuju automobile.

Sistemi pomoći vozaču postaju previše skupi

Glavni razlog ovakve odluke leži u tome što Euro NCAP testovi zahtevaju instalaciju velikog broja sistema pomoći vozaču koji značajno povećavaju cenu vozila. Da bi automobil dobio pet zvezdica na Euro NCAP testu, potreban je dugačak spisak napredne bezbednosne opreme koja, kako kaže Đakalone, često više smeta nego što pomaže.

Leapmotor je nedavno dobio pet zvezdica na Euro NCAP testu za svoj model C10, sa rezultatom od 89 odsto za zaštitu odraslih i 85 odsto za zaštitu dece. Međutim, kompanija sada razmišlja da li je takav rezultat vredan dodatnih troškova koje moraju da plati kupci.

Evropski propisi uništavaju pristupačnost

Đakalone je bio posebno kritičan prema evropskim propisima koji, kako tvrdi, čine automobile sve skupljim. "Dostizanje visokih Euro NCAP ocena nije jeftino i ne postiže se lako", objasnio je. Prema njegovim rečima, bezbednosna oprema koju zahtevaju testovi često postaje smetnja umesto pomoći vozačima.

Kompanija planira da eliminiše deo ovih sistema, gubeći pritom zvezdicu na testu, ali poboljšavajući cenu proizvoda. "Naravno, nećemo ići u krajnost da lansiramo automobil bez aktivne bezbednosti", pojasnio je Đakalone. "Svi važni elementi bezbednosti će biti prisutni u našim automobilima."

Leapmotor može brzo da menja softver

Ono što čini Leapmotor posebnim jeste njihova sposobnost da veoma brzo ažuriraju svoje automobile putem softvera. Nakon kritika o sistemu pomoći vozaču na modelu C10 u septembru prošle godine, kompanija je za samo šest nedelja razvila rešenje i spremila ga za distribuciju pre Božića.

Sada automobil ima kontrolni centar sa prečicama za brže isključivanje određenih funkcija. Đakalone kaže da će kompanija u budućnosti imati redovne ažuriranja svakih četiri meseca ili jednom do dva puta godišnje.

Stellantis i Reno traže promene propisa

Leapmotor nije jedina kompanija koja se buni protiv evropskih propisa bezbednosti. Stellantis i Reno su udružili snage kako bi zatražili promenu propisa koja utiče na manje, gradske automobile. Njihova profitabilnost nastavlja da opada zbog skupih bezbednosnih sistema koje zahtevaju evropski standardi.

Ova pobuna kineske kompanije mogla bi da pokrene veće promene u načinu na koji se pristupa bezbednosti u automobilskoj industriji. Pitanje je da li će evropski potrošači biti spremni da prihvate automobile sa manje zvezdica u zamenu za niže cene.

(Telegraf.rs)

Video: Drama na pruzi: Prišao sam joj i rekao - srećan drugi rođendan

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA