Toyota otkriva neočekivanu istinu o električnim vozilima: Zagađuju tri puta više od hibrida

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 4

Predsednik Toyote Akio Toyoda iznео je kontroverznu tvrdnju koja je potresla automobilsku industriju. Tokom svoje najnovije izjave za interni magazin Toyota Times, Toyoda je kategorično tvrdio da jedan električni automobil zagađuje isto koliko tri hibridna vozila.

Prema rečima japanskog rukovodioca, kompanija Toyota je prodala približno 27 miliona hibridnih vozila od lansiranja kultnog modela Prius prve generacije 1997. godine. Toyoda je istakao da su ova hibridna vozila ostvarila isti ugljenični otisak kao što bi ga imalo devet miliona električnih automobila, uzimajući u obzir celokupan proces proizvodnje baterija i vozila.

Ova tvrdnja direktno dovodi u pitanje priču o superiornosti električnih vozila kada je reč o zaštiti životne sredine. Toyoda je objasnio da bi proizvodnja devet miliona električnih vozila u Japanu zapravo povećala emisije ugljenika umesto da ih smanji, prvenstveno zbog oslanjanja zemlje na termoelektrane za proizvodnju električne energije.

Hibridna tehnologija kao rešenje za radna mesta

Pored ekoloških razloga, Toyoda je upozorio na moguće posledice naglog prelaska na potpuno električna vozila po zapošljavanje. Prema njegovim procenama, milioni radnih mesta u celom lancu snabdevanja automobilske industrije mogu biti ugroženi ako se potpuno ukinu vozila sa benzinskim i dizel motorima, kao i hibridi.

Ova izjava predstavlja direktan odgovor na sve veći pritisak vlasti širom sveta koje forsiraju prelazak na električna vozila. Toyota, kao najveći proizvođač hibrida na svetu, insistira na svojoj strategiji postupnog prelaska kroz hibridnu tehnologiju umesto naglog skoka na potpuno električna rešenja.

Sporna analiza životnog ciklusa vozila

Iako Toyodine tvrdnje imaju osnovu kada se posmatra proizvodnja vozila i baterija, nezavisna istraživanja pokazuju da električna vozila tokom kompletnog životnog ciklusa stvaraju značajno manje emisija od vozila sa uobičajenim motorima. Ova analiza uzima u obzir ne samo proizvodnju, već i korišćenje vozila tokom cele njihove eksploatacije.

Trenutno stanje energetske infrastrukture u Japanu, koje se oslanja na termoelektrane, predstavlja ključni faktor u Toyodinoj argumentaciji. U zemljama sa čistijim izvorima električne energije, električna vozila pokazuju daleko bolje ekološke performanse od onih koje navodi predsednik Toyote.

(Telegraf.rs)

Video: Srušio se putnički avion u kojem je bilo više od 200 ljudi

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

  • Sibin

    12. jun 2025 | 15:08

    Pa to zna svaki normalan covek ali zlotvori su to gurali iz interesa!!!!!!

  • Nemanja

    14. jun 2025 | 18:53

    @ Vredi procitat tekst do kraja Nemoj da lazes , ti sigurno ne znas sto ovaj gospodin zna on je glavni covek TOYOTE a ti si ??? Elektricna prevara dolazi na istinu , svima svakim danom biva sve jasnije o kakvom se promasaju radi ! Ovi sto su drugacije normalni guraju neke svoje fix ideje o odrtivosti koje nemaju veze s mozgom , odrzivost bazirana ne ne ekoloskim ev koji se pune strojom dobivenoj na ugljen , fosilna goriva , nuklearnim elektranama koje proizvode nuklearni otpad , tek mali deo dolazi od solarnih panela i vetrenjaca koje isto nisu 100% zelene , sad zamislimo nedaj boze da je su svaka kola na zemlji elektricna koliko bi tu energije trebalo to je za sad nemoguce! Neki ce reci da se struja moze proizvodit kod kuce , pa i moze onaj tko je dovoljno bogat da ima svoju kucu sa solarnim panelima ali koliko je takvih ? Ti koji su bogati sigurno se nece gnjavit elektricnim kolima i cekat punjenje , a oni retki koji i kupe elektricna kola da se pokazu koliko brinu o okolisu kad izadu iz elektricnih kola odu na avion ili jahtu koje trose za dan ko jedna dizel kola za godinu ...

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA