
Brazil postaje glavna meta invazije kineskih automobila, ali jedan gigant apsolutno dominira
Kineski proizvođač BYD uspešno je osvojio brazilsko tržište električnih vozila sa masivnim uvozom koji je zabrinuo domaću industriju. Kompanija je samo u prvoj polovini 2025. godine iskrcala preko 22.000 automobila koristeći vlastite transportne brodove, čime je potvrdila svoju dominaciju na južnoameričkom kontinentu.
Brazil je postao ključno odredište za BYD strategiju globalnog širenja, što predstavlja značajan uspeh za kompaniju koja se suočava sa velikim barijerama u Evropi i Sjedinjenim Američkim Državama. Dok su u EU uvedene carine od 45,3%, a u SAD čak preko 100%, Brazil je zadržao relativno otvorenu politiku prema kineskim proizvođačima.
Prognoziraju se da će se uvoz automobila iz Kine u Brazil povećati za gotovo 40% u 2025. godini, dostižući cifru od 200.000 vozila. Ova brojka predstavljaće oko osam procenata svih registrovanih lakih vozila u zemlji, što jasno pokazuje koliko je BYD uspešno penetrirao tržište.
Brazilijanski zvaničnici automobilske industrije i sindikalni predstavnici izražavaju zabrinutost zbog masovnog uvoza koji može ugroziti domaću proizvodnju. Oni tvrde da Kina koristi nisku carinsku zaštitu Brazila kako bi pojačala izvoz, umesto da investira u lokalnu proizvodnju i zapošljavanje.

BYD koristi poreske olakšice za agresivnu ekspanziju
Kineska kompanija aktivno koristi brazilske poreske olakšice koje dozvoljavaju uvoz hibridnih vozila vrednosti do 169 miliona dolara i električnih vozila do 226 miliona dolara bez dažbina. Ove pogodnosti važe do jula 2025. godine, što objašnjava intenzivan uvoz u trenutnom periodu.
Brazil je šesto najveće automobilsko tržište na svetu i domaćin velikih proizvođača kao što su Volkswagen, General Motors i Stellantis, koji već decenijama imaju proizvodnju u zemlji. Upravo zbog toga su industrijska udruženja i sindikati počeli da lobiraju da vlada ubrzano uvede planirano povećanje carine sa 10% na 35%.
Trenutno se u Brazilu vodi intenzivna debate o tome da li treba ubrzati uvođenje viših carina umesto planiranog postupnog povećanja do 2026. godine. Situacija je dodatno komplikovana činjenicom da je Brazil do 2015. godine imao nulte carine za inostrane kompanije, kako bi podstakao elektrifikaciju tržišta.
Kina postala najveći svetski izvoznik automobila
Kina je prošle godine prestigla Japan i postala najveći svetski izvoznik automobila, što potvrđuje uspeh njene strategije globalnog širenja. Ovaj uspeh je rezultat višegodišnje politike izvoza viška vozila usled prekomerne proizvodnje u zemlji.
BYD se suočava sa različitim izazovima u različitim regionima. Dok u Kini vodi intenzivan cenovni rat sa konkurentima, u Brazilu ima priliku da iskoristi relativno otvoreno tržište. Evropa i SAD su uveli stroge mere zaštite svojih tržišta, uključujući i zabranu kineskog softvera u automobilima.
Brazilsko tržište "zelenih" automobila još uvek mlado, što predstavlja idealnu priliku za BYD da etablira svoju poziciju pre nego što konkurencija postane intenzivnija. Kompanija koristi svoju prednost u vidu povoljnih cena i razvijene tehnologije kako bi privukla brazilske kupce.
(Telegraf.rs)
Video: Tea Bilanović maše bakšišom kao lepezom, pare samo lete
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Pihhh
Caooo vam
Podelite komentar