
Fiat 500 se vraća na benzin: Italijani odustali od potpune elektrifikacije
Fiat pravi dramatičan zaokret u strategiji za svoj najpoznatiji model 500. Nakon što je prošle godine potpuno ukinuo benzinsku verziju zbog novih propisa o sajber bezbednosti, kompanija sada vraća motor na unutrašnje sagorevanje uz hibridnu tehnologiju. Nova verzija, nazvana Fiat 500 Hybrid, stiže krajem ove godine sa gotovo identičnim dizajnom kao električni 500e, ali sa potpuno drugačijim srcem.
Razlog za ovaj potez je jednostavan - električni 500e je komercijalni neuspeh. Prema podacima Jato Dynamics kompanije, u prvih pet meseci 2025. godine Fiat je u Evropi prodao samo 9.959 primeraka električnog modela.
To predstavlja pad od čak 81 odsto u odnosu na isto razdoblje prošle godine, kada su se u statistike računale i benzinske verzije. Proizvodne linije u Torinu su morali nekoliko puta da zatvaraju, a kompanija je bila primorana da preispita celokupnu strategiju.
Hibridni sistem umesto potpune elektrifikacije
Novi 500 Hybrid koristi istu platformu, karoseriju i većinu kabine kao električni model. Glavne vizuelne razlike su mala maska hladnjaka napred i oznake na poklopcu gepeka. U unutrašnjosti se zadržava 10,25-inčni infotainment ekran, ali umesto "by wire" komandi za odabir načina vožnje napred i nazad, tu je mehanička ručica 6-stepenog ručnog menjača.

Pod haubom se nalazi 1,0-litreni trocilindarski motor iz FireFly serije, poznat iz prethodnog 500 Hybrid modela i trenutne Pande. Uparen je sa blagim 12-voltnim hibridnim sistemom i start-generatorom, koji obezbeđuje dodatnih nekoliko konjskih snaga i pomaže u vožnji pri malim brzinama i tokom pokretanja. Iako snaga zvanično nije potvrđena, očekuje se da će ostati na nivou prethodnika - oko 70 KS iz motora i oko 5 KS iz električne podrške.
Ovaj jednostavan, ali proveren sistem odabran je kako bi se zadržala niska cena i jednostavno održavanje - dva razloga zbog kojih je Fiat 500 godinama bio najprodavaniji mali auto u Evropi.
Proizvodnja kreće u novembru
Serijska proizvodnja novog 500 Hybrid počinje u novembru u fabrici Mirafiori, gde već nastaje električni model. Planira se da do kraja godine sa trake siđe prvih 5.000 primeraka, a zatim se godišnja proizvodnja povećava na 100.000 komada. Time Fiat jasno poručuje kako i dalje veruje u male gradske automobile, posebno one koji ne zavise od punionica.
Fiat nije dao nikakve najave cene, no veruje se da će ona biti ossetno manja od 20.000 evra. Prodaja u većini Evrope trebalo bi da počne početkom 2026. godine. Ovaj potez predstavlja priznanje da potpuna elektrifikacija jednostavno još uvek nije realna opcija za masovni segment malih automobila.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Boža zemunac
Italijani, bravo.
Podelite komentar