
Cybertruck fijasko je stvaran: Mask obećavao hiljade mesečno, prodaje jedva hiljadu
Kad se Cybertruck prvi put pojavio, delovao je kao scena iz lošeg sci-fi filma s početka 2000‑ih. Kockasto, hladno, nezgrapno. Ipak, Ilon Mask je tvrdio da će ovo čudo na točkovima pomeriti granice industrije. Najavljivao je milion rezervacija, fabriku u Teksasu i 250.000 prodatih kamioneta godišnje.
Danas, brojke zvuče kao loša šala.
U prva 14 meseci prodaje, Tesla je isporučila 46.096 jedinica, što je manje od 3.300 mesečno. A kada se pogleda drugi kvartal ove godine, broj je još jadniji: svega oko 1.000 do 2.000 komada. U isto vreme, cela kategorija "ostalih modela", u koju spadaju i Model S, Model X i Cybertruck, zabeležila je svega 10.394 isporuka. Dakle, Cybertruck se jedva kotrlja.
Mask je verovao da zna bolje, sada zna drugačije
Problem nije samo u tome što Cybertruck izgleda kao futuristička rerna na točkovima. Nije ni to što mu otpadaju paneli zbog lošeg lepka – što je izazvalo javni opoziv u martu. Nije ni cena koja je skočila daleko iznad prvobitno obećane. Problem je što su i kupci i tržište rekli: “Ne, hvala.”
Mask je zamenio nekadašnju publiku – mlade, urbane, ekološki osvešćene ljude – sa grupom koja Tesla brend koristi kao političku poruku. I sad, kad ni liberali neće više Teslu, a ni konzervativci ne kupuju električna vozila, postavlja se pitanje: za koga je onda ovo napravljeno?
Mask je pokušao da pridobije MAGA publiku, gostovao u svim mogućim podkastima, ratovao na mrežama, pa čak i krenuo u otvorene konflikte sa Trampom. Cybertruck je zbog toga postao karikatura svega što Tesla više nije: avangardna, pametna i vizionarska.
Jedna fabrika, nula tržišta
Zbog Cybertrucka, Tesla je napravila potpuno novu fabriku u Ostinu, u koju su uložene milijarde. Plan je bio ambiciozan: 125.000 vozila godišnje, sa mogućnošću dupliranja kapaciteta. U realnosti, ne dostižu ni 10% tog cilja.
Wall Street je počeo da gubi strpljenje, a Model S i Model X su odavno van fokusa. Tesla se više ne doživljava kao predvodnik već kao brend u krizi identiteta.
Dok Mask mašta o milionima robota, realne isporuke padaju, kupci odlaze, a imidž Tesle više ne postoji.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.
Mile
Ovo će pričat samo ljubomorci ja iz iskustva znam da je Tesla najbolji avto na svetu. Bolje nema eej pa unjega moš sesti i on te sam vozi. Ili vozit i gledat omiljenu seriju na Netfliksu. Ja sam se jednom vozijo unjemu znam ja
Podelite komentar