Cybertruck fijasko je stvaran: Mask obećavao hiljade mesečno, prodaje jedva hiljadu

   
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Kad se Cybertruck prvi put pojavio, delovao je kao scena iz lošeg sci-fi filma s početka 2000‑ih. Kockasto, hladno, nezgrapno. Ipak, Ilon Mask je tvrdio da će ovo čudo na točkovima pomeriti granice industrije. Najavljivao je milion rezervacija, fabriku u Teksasu i 250.000 prodatih kamioneta godišnje.

Danas, brojke zvuče kao loša šala.

U prva 14 meseci prodaje, Tesla je isporučila 46.096 jedinica, što je manje od 3.300 mesečno. A kada se pogleda drugi kvartal ove godine, broj je još jadniji: svega oko 1.000 do 2.000 komada. U isto vreme, cela kategorija "ostalih modela", u koju spadaju i Model S, Model X i Cybertruck, zabeležila je svega 10.394 isporuka. Dakle, Cybertruck se jedva kotrlja.

Mask je verovao da zna bolje, sada zna drugačije

Problem nije samo u tome što Cybertruck izgleda kao futuristička rerna na točkovima. Nije ni to što mu otpadaju paneli zbog lošeg lepka – što je izazvalo javni opoziv u martu. Nije ni cena koja je skočila daleko iznad prvobitno obećane. Problem je što su i kupci i tržište rekli: “Ne, hvala.”

Mask je zamenio nekadašnju publiku – mlade, urbane, ekološki osvešćene ljude – sa grupom koja Tesla brend koristi kao političku poruku. I sad, kad ni liberali neće više Teslu, a ni konzervativci ne kupuju električna vozila, postavlja se pitanje: za koga je onda ovo napravljeno?

Mask je pokušao da pridobije MAGA publiku, gostovao u svim mogućim podkastima, ratovao na mrežama, pa čak i krenuo u otvorene konflikte sa Trampom. Cybertruck je zbog toga postao karikatura svega što Tesla više nije: avangardna, pametna i vizionarska.

Jedna fabrika, nula tržišta

Zbog Cybertrucka, Tesla je napravila potpuno novu fabriku u Ostinu, u koju su uložene milijarde. Plan je bio ambiciozan: 125.000 vozila godišnje, sa mogućnošću dupliranja kapaciteta. U realnosti, ne dostižu ni 10% tog cilja.

Wall Street je počeo da gubi strpljenje, a Model S i Model X su odavno van fokusa. Tesla se više ne doživljava kao predvodnik već kao brend u krizi identiteta.

Dok Mask mašta o milionima robota, realne isporuke padaju, kupci odlaze, a imidž Tesle više ne postoji.

(Telegraf.rs)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA