Najgori automobili za vožnju su i dalje najprodavaniji: Evo šta zapravo vozači vole

N. M.
N. M.    
Čitanje: oko 2 min.
  • 0

Zadovoljstvo u vožnji nije luksuz, već osećaj koji pritisneš čim pokreneš motor. Dok jedni uživaju u tišini i udobnosti, drugi traže kontakt sa asfaltom, preciznost volana i mehanički otpor koji se više ni ne pravi. Ali jedno je sigurno: uživanje u vožnji nije isto za svakoga.

Danas na tržištu dominiraju automobili koji često nisu napravljeni da pruže zadovoljstvo već samo da prevezu putnike. Ipak, među njima i dalje postoje modeli koji vozača stavljaju u centar priče. Pitanje je – znaš li da ih prepoznaš?

Izdvajamo kategorije automobila koje najviše, ali i najmanje pružaju užitak za volanom, na osnovu povratnih informacija, inženjerskih karakteristika i realnog ponašanja na putu.

Najbolji automobili za uživanje u vožnji: Od kupea do hot hatch modela

Laki sportski automobili poput Mazde MX-5 ili Porsche Caymana nude ono što noviji SUV modeli ne mogu: direktan kontakt sa drumom, savršen balans i emotivnu povezanost sa automobilom. Ovde nije presudna snaga, već doživljaj – a vožnja svakog zavoja postaje mali ritual.

Za one koji žele nešto luksuznije ali i dalje dinamično, grand tourer modeli poput BMW-a serije 8 ili Audija S7 pružaju snagu, udobnost i impozantan nastup na otvorenom putu, iako nisu podjednako agilni u krivinama.

S druge strane, hot hatch automobili predstavljaju najbolji balans između svakodnevne upotrebljivosti i adrenalina. Volkswagen Golf GTI, Hyundai i30 N ili Honda Civic Type R spajaju brzinu i praktičnost na način koji i dalje oduševljava.

Behind the Wheel-Elantra N vs Golf GTI Foto: Tanjug/AP

Najgori automobili za vožnju: SUV-ovi i gradski modeli bez duše

SUV modeli, iako sveprisutni, uglavnom nude vožnju bez emocije. Visoko težište, velika masa i veštački osećaj na volanu rezultiraju time da čak i skuplji primerci ne pružaju pravu vozačku satisfakciju.

Još gore prolaze jeftini gradski automobili, koji su zamišljeni isključivo kao prevozno sredstvo. Bez snage, sa slabom izolacijom i minimalnim komforom, svaki izlazak na auto-put pretvara se u stres-test i za auto i za vozača.

Najčešći promašaji po pitanju užitka su modeli poput Dacia Sandero ili Mitsubishi Space Star, kao i brojni bazni električni automobili koji više liče na kompjutere na točkovima nego na pravi automobil.

Pravi auto ne mora biti skup, ali mora imati dušu

Užitak u vožnji nije privilegija rezervisana za bogate - već pitanje izbora pravog automobila. Lagani modeli sa dobrim balansom, preciznim upravljanjem i vozački orijentisanim karakterom često su bolji izbor od tehnološki nabudženih, ali sterilnih modela.

Ako uživaš da budeš deo procesa vožnje, biraj modele koji komuniciraju s tobom - ne one koji pokušavaju da voze umesto tebe.

(Telegraf.rs)

Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde

Podelite vest:

Pošaljite nam Vaše snimke, fotografije i priče na broj telefona +381 64 8939257 (WhatsApp / Viber / Telegram).

Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.

Komentari

Da li želite da dobijate obaveštenja o najnovijim vestima?

Možda kasnije
DA