
Najgori automobili za vožnju su i dalje najprodavaniji: Evo šta zapravo vozači vole
Zadovoljstvo u vožnji nije luksuz, već osećaj koji pritisneš čim pokreneš motor. Dok jedni uživaju u tišini i udobnosti, drugi traže kontakt sa asfaltom, preciznost volana i mehanički otpor koji se više ni ne pravi. Ali jedno je sigurno: uživanje u vožnji nije isto za svakoga.
Danas na tržištu dominiraju automobili koji često nisu napravljeni da pruže zadovoljstvo već samo da prevezu putnike. Ipak, među njima i dalje postoje modeli koji vozača stavljaju u centar priče. Pitanje je – znaš li da ih prepoznaš?
Izdvajamo kategorije automobila koje najviše, ali i najmanje pružaju užitak za volanom, na osnovu povratnih informacija, inženjerskih karakteristika i realnog ponašanja na putu.
Najbolji automobili za uživanje u vožnji: Od kupea do hot hatch modela
Laki sportski automobili poput Mazde MX-5 ili Porsche Caymana nude ono što noviji SUV modeli ne mogu: direktan kontakt sa drumom, savršen balans i emotivnu povezanost sa automobilom. Ovde nije presudna snaga, već doživljaj – a vožnja svakog zavoja postaje mali ritual.
Za one koji žele nešto luksuznije ali i dalje dinamično, grand tourer modeli poput BMW-a serije 8 ili Audija S7 pružaju snagu, udobnost i impozantan nastup na otvorenom putu, iako nisu podjednako agilni u krivinama.
S druge strane, hot hatch automobili predstavljaju najbolji balans između svakodnevne upotrebljivosti i adrenalina. Volkswagen Golf GTI, Hyundai i30 N ili Honda Civic Type R spajaju brzinu i praktičnost na način koji i dalje oduševljava.

Najgori automobili za vožnju: SUV-ovi i gradski modeli bez duše
SUV modeli, iako sveprisutni, uglavnom nude vožnju bez emocije. Visoko težište, velika masa i veštački osećaj na volanu rezultiraju time da čak i skuplji primerci ne pružaju pravu vozačku satisfakciju.
Još gore prolaze jeftini gradski automobili, koji su zamišljeni isključivo kao prevozno sredstvo. Bez snage, sa slabom izolacijom i minimalnim komforom, svaki izlazak na auto-put pretvara se u stres-test i za auto i za vozača.
Najčešći promašaji po pitanju užitka su modeli poput Dacia Sandero ili Mitsubishi Space Star, kao i brojni bazni električni automobili koji više liče na kompjutere na točkovima nego na pravi automobil.
Pravi auto ne mora biti skup, ali mora imati dušu
Užitak u vožnji nije privilegija rezervisana za bogate - već pitanje izbora pravog automobila. Lagani modeli sa dobrim balansom, preciznim upravljanjem i vozački orijentisanim karakterom često su bolji izbor od tehnološki nabudženih, ali sterilnih modela.
Ako uživaš da budeš deo procesa vožnje, biraj modele koji komuniciraju s tobom - ne one koji pokušavaju da voze umesto tebe.
(Telegraf.rs)
Video: HONOR 400 je telefon koji nudi nešto što za ovu cenu nećete videti nigde
Telegraf.rs zadržava sva prava nad sadržajem. Za preuzimanje sadržaja pogledajte uputstva na stranici Uslovi korišćenja.